ΙΕΡΟΝ ΚΕΛΛΙΟΝ
ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΠΟΥΡΑΖΕΡΗ
ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ
ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΠΟΥΡΑΖΕΡΗ
ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ
Η ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΜΑΣ
Κεφάλαιο Β΄
Οι Έσχατολογικοί καιροί μας
«Συνθήκη Πρύμ (Prüm)» Μέρος Γ΄ (σελ. 152- 158)
«Συνθήκη Πρύμ (Prüm)» Μέρος Γ΄ (σελ. 152- 158)
Για να διαβάσετε όσα έχουν δημοσιευτεί πατήστε: Η Ευθύνη της επιλογής μας
____________________________________
Ἡλεκτρονικές ταυτότητες
666Bar code
RFID
Smart cards
Ἐμφυτευόμενα μικροτσιπς
Τά ἴδια ἰσχύουν καί γιά
τήν πρόληψι τρομοκρατικῶν πράξεων, ὅπως διαλαμβάνει τό ἄρθρο 16.
Τά ἄρθρα 17-23
προβλέπουν ἄλλες μορφές στενότερης συνεργασίας μεταξύ ἀστυνομικῶν ἀρχῶν, ἰδίως
μέσῳ120.
κοινῶν ἐπιχειρήσεων ἀσφαλείας (π.χ. κοινές περιπολίες) καί
συνδρομῆς σέ σχέσι μέ μαζικές συγκεντρώσεις, καταστροφές καί σοβαρά ἀτυχήματα
(120 Δυνάμει τῆς ἀποφ.
2008/617/ΔΕΥ τοῦ Συμβουλίου τῆς 23ης Ἰουνίου 2008 «γιά τή βελτίωση τῆς
συνεργασίας σέ καταστάσεις κρίσεως μεταξύ τῶν εἰδικῶν μονάδων ἐπέμβασης τῶν
κρατῶν μελῶν τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἕνωσης» (ΕΕL210/6-8-2008, σ. 73-75), ἡ ὁποία «συνιστᾶ
συμπλήρωμα τῶν διατάξεων τῆς ἀπόφασης Prüm» (ἔ,ἀ., σ. 73, ἐτκίμησι (5), προβλέπονται μορφές ἀστυνομικῆς
συνδρομῆς μεταξύ κρατῶν μελῶν μέσῳ εἰδικῶν μονάδων
ἐπεμβάσεως σέ ἄλλες καταστάσεις, δηλαδή σέ ἀνθρωπογενεῖς καταστάσεις κρίσεως οἱ
ὁποῖες συνιστοῦν σοβαρή ἄμεση ὑλική ἀπειλή κατά προσώπων, ἰδιοκτησίας, ὑποδομῶν
ἤ ὀργανισμῶν, ἰδίως δέ ὁμηρία, πειρατία καί ἀνάλογα συμβάντα.)
Ἔτσι, ὄργανα
τῶν ἄλλων κρατῶν μελῶν φέροντας τίς ἐθνικές στολές τους, τά ὅπλα, τά πυρομαχικά
καί τόν ἐξοπλισμό τους, χρησιμοποιώντας καί τά ὀχήματά τους θά ἔρχωνται στό ἔδαφος
τῆς Πατρίδος μας ἕτοιμα γιά νά....βοηθήσουν στήν «τήρηση τῆς δημοσίας τάξης καί
ἀσφαλείας», ἤ μᾶλλον στή δημουργία δημόσιας....ἀταξίας καί ἀνασφαλείας...
Μέ
τέτοιου εἴδους νομοθεσίες τά εὐεργετικά ἀποτελέσματα πού θά μποροῦσε νά ἔχῃ
ἡ «ἀστυνομική συνδρομή» μετατρέπονται σέ καταστρεπτικά -ἀλλοίμονο! – μιᾶς ἄνευ
προηγουμένου ἀστυνομικῆς....καταδρομῆς.
Τέλος μέ τίς γενικές
διατάξεις σχετικά μέ τήν προστασία δεδομένων (ἄρθρα 24-32) ἐπιδιώκεται νά ἐξασφαλισθῇ
ἕνα κατάλληλο ἐπίπεδο προστασίας δεδομένων.
Καί πάλιν, ὄπως καί γιά τό Σύστημα Πληροφοριῶν Σένγκεν δεύτερης γενιᾶς
(SIS II)121 (121
Πρβλ. ἀνωτ., σ. 137-143), ἡ Εὐρωπαϊκή Ἕνωσι προσπαθεῖ νά μᾶς πείσῃ ὄτι ἡ
ἐκτελουμένη ἐπεξεργασία δεδομένων προσωπικοῦ χαρακτῆρος δέν εἶναι ἀνησχητική.
Ἐπιτρέπεται
μ ό ν ο ν γιά τούς σκοπούς πού ἔχουν
παρασχεθῆ τά δεδομένα, μ ό ν ο ν μέ τήν ἄδεια
τοῦ διαχειριζομένου τόν φάκελο κράτος μέλους χρησιμοποιεῖται κάι γιά ἄ λ λ ο υ ς
σκοπούς καί μ ό ν ο ν ὑπό τήν ἐπιφύλαξι
τοῦ ἐθνικοῦ δικαίου τοῦ λαμβάνοντος κράτους μέλους (ἄρθρο 26 παρ. 1).
Ὁμοίως τά δεδομένα χρησιμοποιοῦνται μ ό ν ο ν
γιά τήν διαδικασία γιά τήν ὁποία ἔλαβε χώρα, ἡ ἀναζήτησι (3). Τά δεδομένα καταγράφονται καί διατηροῦνται (ἄρθρο
30), διαγράφονται καί κλειδώνονται (ἄρθρο 28) στόν ..... κατάλληλο χρόνο, μ ό ν ο
ἀπό εἰδικά ἐξουσιοδοτημένα ὄργανα τῶν ἐθνικῶν σημείων ἑπαφῆς.
Δέν θά ἐπαναλάβωμε τούς
προβληματισμούς καί τίς ἐνστάνσεις μας. Ἡ ὅλη διάρθρωσι τῆς Εὐρωπαϊκῆς νομοθεσίας σέ θέματα προστασίας
δεδομένων προσωπικοῦ χαρακτῆρος εἶναι ἡ ἴδια.
Ἀσάφειες, ἀοριστίες καί ἄμετρη ὑποκρισία, ἀφοῦ γίνεται καί ἐκτεταμένος
λόγος γιά σεβασμό καί τήρησι τῶν θεμελιωδῶν ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων (ἄρθρο 25
παρ. 1)122.
(122
Βλ. ἐκτιμήσεις (19), (20) καί (22) τῆς ἀποφάσεως Πρύμ.) Κατά τόν ἴδιο τρόπο –πολλές φορές αὐτούσιες οἱ
ἐκφράσεις- μεταφέρονται στήν ἐθνική νομοθεσία τῶν κρατῶν μελῶν, τά ὁποία ὀφείλουν
νά ὑπακούσουν στίς ὁδηγίες τούς κανονισμούς καί τίς ἀποφάσεις τῆς Ἑνώσεως123.
(123 Πρβλ. κατωτ.,
σ. 193 κἑ. ὅπου σχολιάζεται ὁ ν. 2472/1997 ὡς ἡ πράξι μεταφορᾶς τῆς ὁδηγίας
95/46/ΕΚ στό εθνικό μας δίκαιο.)
Ποιός θά ὁμιλῇ τώρα γιά τήν ἀξία τῆς ἰδιωτικῆς
ζωῆς, γιά τό ἀπαραβίαστο τοῦ ἀσύλου τῆς κατοικίας καί τό ἀπόρρητο τῶν ἐλευθέρων
ἀνταποκρίσεων καί ἐπικοινωνιῶν; Ποιός θά ἐπικαλῆται ἄρθρα τοῦ ἑλληνικοῦ
Συντάγματος -ὅπως τό 9 παρ. 1 ἑδαφ. β΄, τό 2 παρ. 1, τό 5 παρ. 1, τό 19 κ.ἄ. - ὅταν
ἔχει παραβιασθῆ μέ τόν πιό ἀσύστολο τρόπο κάθε ἔννοια ἀνθρωπίνης ἀξίας καί ἀξιοπρεπείας;
Ἡ ἰδιωτική ζωή ἔχει πλέον ἀποϊδιωτικοποιηθῆ καί ἔχει θυσιασθῆ στό βωμό τῆς αὐτοματοποιήσεως.
Ὁ πολίτης ἀπό ὑποκείμενο γίνεται ἀντικείμενο τῆς πιό στυγνῆς κρατικῆς ἐπεμβάσεως
πού γνώρισε ἡ ἀνθρωπότης ἀνά τούς αἰῶνας.
Εἶναι τό μοιραῖο πιόνι καί θῦμα στά χέρια τῶν συγχρόνων δικτατόρων τῆς Εὐρωπαϊκῆς
Ἑνώσεως πού διατείνονται ἐπιμόνως νά διακηρύσουν «τήν βαθιά προσήλωσή τους στίς
θεμελιώδεις ἐλευθερίες πού ἀποτελοῦν τό βάθρο τῆς δικαιοσύνης καί τῆς
παγκόσμιας εἰρήνης καί τῶν ὁποίων ἡ διατήρηση στηρίζεται οὐσιαστικά ἀφενός σέ ἕνα
ἀληθινά δημοκρατικό πολίτευμα καί ἀφετέρου στήν κοινή ἀντίληψη καί τόν κοινό
σεβασμό τῶν δικαιωμάτων τοῦ ἀνθρώπου»124 (124 Ἐκτιμήσεις τῆς ΕΣΔΑ)
Πράγματι, σήμερα δέν
φοβούμεθα τόσο τήν τρομοκρατία, ὅσο τήν Εὐρωπαϊκή Ἕνωσι πού ἀντιδρᾷ. Bentham125 (123
Ὁ Ἄγγλος φιλόσοφος καί
πολιτικός J.Bentham (1748-1832) ἐμπνεύσθηκε καί σχεδίασε ἕνα νέο τύπο φυλακῆς,
τήν ὁποία ὀνόμασε Panopticon (Πανοπτικόν).
Σ’ αὐτή τή φυλακή θά μποροῦσε κάποιος νά ἔχῃ τή δυνατότητα νά παρατηρῇ συνεχῶς ὅ λ ο υ ς
τούς φυλακισμένους χ ω ρ ί ς ὅμως οἱ φυλακισμένοι νά τό ἀντιλαμβάνονται.
Ὁ
ἴδιος χαρακτήρισε τό Πανοπτικόν ὡς μία τελειοποιημένη μέθοδο ἐπιβολῆς ἐξουσίας,
γιατί ἡ χρῆσι του ἐπιτρέπει τήν ἄσκησι ἐλέγχου σέ πλῆθος ἀτόμων μέ τή
χρησιμοποίησι ἐλαχίστου προσωπικοῦ.) (1811), παρέχοντας στούς Εὐρωπαίους
ἕνα διαρκῆ ἀόρατο ἔλεγχο.
Σέ μία παν-οπτική κοινωνία μία μικρή ὁμάδα παρατηρητῶν μπορεῖ νά
παρακολουθῇ ἕνα μεγάλο τμῆμα ἤ καί ὁλόκληρο τόν πληθυσμό.
Μέ βάσι αὐτό τό πανοπτικό μοντέλο ἡ Εὐρώπη υἱοθετώντας
συστήματα καταγραφῆς προσωπικῶν δεδομένων καί ἐπιτηρήσεως ἀνατπύσσεται καί μία
εὐρεῖα «πανοπτική μηχανή», πού θά ἀποτελέση ἕνα ἀπό τά πιό καταπιεστικά ἐργαλεῖα
τῆς σύγχρονης ἐποχῆς126
(126 Βλ. M. Foucault, Ἐπιτήρηση καί τιμωρία. Ἡ γέννηση τῆς φυλακῆς τοῦ 1989, σ. 284΄ Τ. Mathiesen, On Globalization of Control: Towards and Integrated Surveillance System in
Europe, 1999, p.31.).
Ἀλλά καί ὄλος
σχεδόν ὁ πλανήτης μας τείνει νά μετατραπῇ σέ μιά φυλακή Panopticon ἐπειδή-ὅσο
ποτέ ἄλλοτε-, μέσῳ τῆς τεχνολογίας, εἶναι δυνατή ἡ καθολική παρακολούθησι τῶν
πάντων καί ἡ καταγραφή τῶν ἐλαχίστων κινήσεών τους.
Κάμαρες, δορυφόροι, σαρωτές σώματος, κάμαρες
θερμικῆς ἀκτινοβολίας, βιομετρικά συστήματα ἀναγνωρίσεως, ραντάρ, ἐπίγειοι
σταθμοί ὑποκλοπῆς τῶν τηλεπικοινωνιῶν, ἰσχυρότατα ἠλεκτρονικά ὑπολογιστικά
συστήματα ἀναγνωρίσεως χαρακτήρων καί φωνῆς καί καταχωρήσεις πληροφοριῶν,
συσκευές ὑποκλοπῆς συνομιλιῶν σέ ἀνοικτούς, ἀλλά καί κλειστούς χώρους, ἀπό ἀπόστασι
πολλῶν χιλιομέτρων, τό παγκόσμιο σύστημα ἐντοπισμοῦ GPS (Global Positioning System), πού λειτουργεῖ χάρις σ’ ἕνα
σύστημα δορυφόρων «συνεχοῦς καλύψεως»ὅλης τῆς ὑδρογείου κ.ἄ., ὅλα στήν ὑπηρεσία
τοῦ «Μεγάλου Ἀδελφοῦ» μας, πού..... μεριμνᾷ γιά τήν ἀσφάλειά μας!
Μυστικές ὑπηρεσίες κατασκοπίας, ὅπως σέ ὑπηρεσίες
NSA (ΗΠΑ)
καί GCHQ (Μ. Βρετανία)127, (127 Τό National Security Agency τῶν Ἠνωμένων Πολιτειῶν ἰδρύθηκε τό
1952.
Ἡ ἀμερικάνικη κυβέρνηση μέχρι τό 1992 δέν παραδεχόταν τήν ὕπαρξί
του.
Σήμερα, τό NSA, τό ὁποῖο λειτουργεῖ πάντοτε μέ τή
συνδρομή τοῦ FBI, ἀπασχολεῖ περίπου 100.000 πράκτορες. Ἔδρα του εἶναι τό Maryland, κοντά στήν ἔδρα τῆς CIA στή Virginia. Οἱ βάσεις τοῦ NSA σέ ὅλο τόν κόσμο εἶναι περίπου 100, ἀπό
τή Βρετανία ὥς τήν Ἰαπωνία καί τήν Αὐστραλία.
Tό Government Communications Head Quarters τῆς Μ. Βρετανίας ἀπασχολεῖ
περισσότερους ἀπό 15000 ὑπαλλήλους σέ ἐξειδικευμένα κέντρα, τόσο στή Βρετανία, ὅσο
καί στήν Αὐστραλία, στό Belize (πρώην Βρετανικές Ὀνδοῦρες), στό Γιβραλτάρ, στήν
Κύπρο, στήν Τουρκία καί στό Ὀμάν.
Εἰδικώτερα, βλ. ἀνωτ., σημ. 58.) , σύγχρονα
συστήματα παρακολουθήσεως, ὄπως τά παγκόσμια συστήματα -ἐάν μποροῦμε νά τά ὀνομάσωμε
συστήματα- ECHELON128
(128 Τό
σύστημα ECHELON ἄρχισε
μέ μία μυστική συμφωνία λεγομένη UKUSA- ἀπό τά ἀρχικά
United Kingdom
καί United States of America- , τήν ὁποία ὑπέγραψαν τό 1948 ἡ Ἀμερική,
ἡ Βρετανία, ἡ Αὐστραλία, ἡ Νέα Ζηλανδία καί ὁ Καναδᾶς.
Τό σύστημα αὐτό: 1) παρακουλουθεῖ τούς
δορυφόρους τῶν διεθνῶν τηλεπικοινωνιακῶν ἐταιρειῶν,
2) κατασκοπεύει ἄλλους
δορυφόρους καί
3) ἐλέγχει τίς διεθνεῖς τηλεπικοινωνίες πού διεξάγονται μέσῳ ὑποθαλσσίων ἀγωγῶν καί
μικροκυμάτων.
Ὑπάρχουν τέσσερα μεγάλα
κέντρα ἐπεξεργασίας τῶν στοιχείων πού δίνουν οἱ δορυφόροι.
Τό πρῶτο βρίσκεται στό Menwith Hill τῆς Βρετανίας.
Τό δεύτερο στό Bad Kreunznach
τῆς Γερμανίας, τό τρίτο στό Denver τῶν Η.Π.Α. καί τό τέταρτο στό Pine Gap τῆς Αὐτστραλίας.
Τό Menwith Hill συνδέεται ἀπ’ εὐθείας μέ τό ἀρχηγεῖο τοῦ NSA στό Ford Mint τοῦ Maryland τῶν Η.Π.Α.
Εἰδικότερα
βλ. ἀνωτ., σημ. 58) καί LUCID129 (129 Τό
σύστημα LUCID εἶναι
ἕνα «ἀναπτυσσόμενο Παγκόσμιο Σύστημα Ἐπισημάνσεως τῆς Ταυτότητος (Universal Identification System) καί ἀποτελεῖ τό κέντρο ἐπεξεργασίας
πληροφοριῶν πού θά προέρχωνται ἀπ’ ὅλες τίς πηγές, οἱ ὁποίες θά εἶναι μεταξύ
τους διασυνδεμένες σ’ ἕνα κοινό ἐπικοινωνιακό δίκτυο καί θά δύναται νά λαμβάνῃ ἀκόμη καί πολυγλωσσικά
μηνύματα.
Εἶναι ἕνα ἀσφαλές, διαδραστικό
καί στιγμιαίας δράσεως σύστημα παγκοσμίου ἐμβελείας. Ἁποτελεῖ τόν οὐσιστικό
κρίκο ἐπικοινωνίας μεταξύ Ἀμερικανῶν καί διεθνῶν ἀστυνομικῶν ὑπηρεσιῶν καί τόν
σύνδεσμο ἀνάμεσα στά Ὑπουργεῖα Ἐξωτερικῶν καί Διακαιοσύνης τῶν χωρῶν πού
συμμετέχουν στό σύστημα.
Θά διεξάγῃ ἐλέγχους τῶν πολιτῶν πού ἔχουν
καθαρό Ποινικό Μητρῶο καί δέν ἔχουν καταδικασθῆ δικαστικά καί θά ἀνταποκρίνεται
θετικά στά αἰτήματα ἀνευρέσεως καί ἐπισημάνσεως της ταυτότηος τῶν ὑ π ό π τ ω ν
ἐγκληματιῶν. Ὁλόκληρη ἡ ἠλεκτρονική τεχνολογία τοῦ
συστήματος εἶναι σχεδιασμένη γιά νά μπορέσῃ νά συζευχθῇ στό πλαίσιο τοῦ μελλοντικοῦ μοντέλου
τῆς Παγκοσμίας Βιομετρικῆς Κάρτας (UBC – Universal Biomentrics I.D. Card).
Αὐτή ἡ Κάρτα-Ταυτότητα θά εἶναι αὐτόνομη μέ ἐπαναπρογραμματιζόμενο μικροτσίπ,
χωρητικότητος ἄνω τῶν 5 gigabytes,
δηλ. ἄνω τῶν δισεκατομμυρίων συμβόλων, θά μπορῇ νά διαβασθῇ ἀμφίδρομα καί διαδραστιά μέσῳ ἑνός πολυγλώσσου μεταφραστοῦ-
μεταγραφέως, ἠλεκτρονικοῦ κρυπτογράφου, πού θά ἐνεργοποιῆται ἀπό τόν ἀναγνώστη
σκάννερ, ὁ ὁποῖος θά βρίσκεται σέ φορητές ἤ καί σέ σταθερές μονάδες με ὀθόνη».
(Jean
– Paul Creusat and Anthony S. Halaris, Year 2000 and L.U.C.ID. – System A.
Mill- stone to Curtail Terrorists and International Organized Crime, Narc Officer (International Narcotic
Enforcement Officers Association, Inc., New York July – August 1994 Creusat
and Halaris, L.U.C.I.D.- and the Counter – Terrorism Act of 1995, Narc Officer, September – October 1995,
pp. 54-61), ἐργάζονται πυρετωδῶς γιά τό
κτίσιμο τῆς παγκόσμιας φυλακῆς μας.
Πολλοί δέν γνωρίζουν ὅτι
παρακολουθοῦνται στίς δραστηριότητές τους καί –τό χειρότερο- ὅτι ὅλοι σχεδόν
δείχνουν πώς συνηθίζουν στήν ἰδέα τῆς παρακολουθήσεως....
Ὁ τρομοκρατημένος
πολίτης οὔτε θυμᾶται τά ἰδανικά τῆς ἐλευθερίας, τῆς δημοκρατίας, τοῦ σεβασμοῦ τῶν
ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων, γιά τά ὁποῖα δόθηκαν σκληροί ἀγῶνες καί χύθηκε ἄφθονο αἷμα.
Ὑπέρ πάντων ἡ ἀσφάλεια...
____________________
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.