Κυριακή 8 Ιουλίου 2012

Πνευματικοί Διάλογοι με τον Ρουμάνο ησυχαστή π. Ηλίε Κλεόπα. Έκτη συνομιλία (ερωτ. 153)


Πνευματικοί Διάλογοι με τον Ρουμάνο ησυχαστή π. Ηλίε Κλεόπα
Έκτη συνομιλία (ερωτ. 153)

153. Πάτερ Κλεόπα, Τι είναι ή μαγεία καί ποια είναι τα είδη της;

    Με την λέξη μαγεία εννοούμε την επίκληση δαιμονικής δυνάμεως προς βοήθεια των ανθρώπων, αντί της βοηθείας του Θεού, με σκοπό την πραγματοποιήσει συγκεκριμένων ανθρωπίνων επιδιώξεων. Ή μαγεία εξασκήθηκε τόσο στον εβραϊκό λαό, την περίοδο της Παλαιάς Διαθήκης, όσο καί στους χριστιανούς του Νόμου της Χάριτος μέχρι καί των ημερών μας.
Στην Παλαιά Διαθήκη ζήτησε την βοήθεια του διαβόλου δια της μαγικής τέχνης ό βασιλεύς Σαούλ και ευθύς τιμωρήθηκε από τον Θεό, Μάγοι ήταν ό Βαλαάμ καί οί τρεις μάγοι οί όποιοι ασχολιόντουσαν με την αστρολογία.
Κατά την διδασκαλία του αγίου Νικόδημου του Άγιορείτου, ή μαγεία διαιρείται σε πολλά είδη καί συγκεκριμένα:
       Ή κυρίως μαγεία δια της οποίας εννοούμε την επίκληση των δαιμόνων για να αποκαλύψουν στους ανθρώπους κρυμμένους θησαυρούς, χαμένα αντικείμενα καί άλλα παρόμοια.
 Ή μαντεία, το δεύτερο είδος μαγείας, με το όποιο μερικοί άνθρωποι ομιλούν για το μέλλον από διάφορα σημεία του χεριού  πού εξηγούν, γι' αυτό καί ονομάζεται καί χειρομαντεία, καί από άλλα βέβαια αντικείμενα, όπως χαρτοπαίγνια, καφέδες, σπυριά κλπ.
Νεκρομαντεία, δηλαδή επίκλησης της βοηθείας των δαιμόνων στα μνήματα για να παίδευση αυτούς πού είναι στην ζωή.
Οί νεκρομάντης απαιτούν να κληθεί ή νεκρή από τον Άδη ψυχή όπως έκαναν οί μάντεις στην εποχή του προφήτου Σαμουήλ (Α'  Βασ.28,3), για να μάθουν το μέλλον ή για να εκδικηθούν κάποιον. στις η¬μέρες μας δρα ή νεκρομαντεία συστηματικά στους πιστούς, όπως π.χ. το σβήσιμο των ανθράκων, ή απαγγελία συγκεκριμένων λέξεων ανακατωμένων με προσευχές για τους ασθενείς καί οί όποιοι ισχυρίζονται ότι είναι μάντεις.
Γητεία, δηλαδή μαντεία ή μαγεία με ιερά αντικείμενα, όπως ή μαντεία με το ψαλτήριο, πού σήμερα ονομάζεται «άνοιγμα , του ψαλτηρίου», μαντεία με αντικείμενα της εκκλησίας, όπως ή περιβολή ιερών αμφίων, κλειδιά εκκλησιών, στάκτη από θυμιατήριο, αντιγραφή μερικών ρυθμικών κτύπων καμπάνας καί τειχών της εκκλησίας ή το ανάκρουσμά τους μπροστά σε καντήλια κλπ.
Ή γοητεία, δηλαδή ό πόθος μερικών νέων να παντρευτούν με πρόσωπα της αρεσκείας των με την επίκληση της σατανικής βοηθείας. Αυτό στον λαό ονομάζεται «ειμαρμένη, ριζικό».
Ή μαντεία με τα εντόσθια των ζώων, πού ονομάζεται και οιωνοσκοπία. Σ' αυτό το είδος μαγείας υπάγονται καί τα όνειρα, τα ζώδια, οί καλές καί κακές ώρες, ή μαντεία σε μέλη του σώματος,  πού λέγεται καί προμήνυμα (σφύριγμα στα αυτιά, θόρυβος των ματιών, ή φαγούρα στις παλάμες κλπ.).
Τα φυλακτά τα όποια έχουν στο χέρι ή στο στήθος από διάφορα πολύχρωμα κομμάτια υφάσματος για να τους φυλάγουν από ασθένειες, από κινδύνους καί από ζημιές, αφού πρώτα επικαλεσθούν την δύναμη του διαβόλου.
Οί επικαλούμενοι τους δαίμονες (κλύδωνες), είναι αυτοί πού μαντεύουν για τα μέλλοντα με την βοήθεια των δαιμόνων. Σ' αυτούς περιλαμβάνονται καί αυτοί πού ανάβουν φωτιές μπροστά στα σπίτια των καί τρέχουν στην φωτιά, οί εγγαστρίμυθοι καί οί μαντεύοντες με τα εντόσθια των ζώων. Αυτή ή μαγεία είναι πολύ διαδεδομένη στις ήμερες μας.
Αστρολογία, είναι ή μαγεία πού έδρασε από τους παλαιότατους χρόνους μέχρι σήμερα. Με την αστρολογία εννοούμε την πρόβλεψη των μελλόντων με την κίνηση των αστέρων, των πλανητών, των ανέμων, των νεφών καί των άλλων γενικά φαινομένων. Οί αστρολόγοι ισχυρίζονται ότι κάθε άνθρωπος έχει το δικό του αστέρι, πράγμα το όποιο συναντάμε καί στην δική μας λαογραφία.
Ιδού μερικά από τα σημαντικότερα είδη μαγείας, πού υπάρχουν καί στις ημέρες μας, τα όποια πρέπει να καταπολεμούμε καί να αποφεύγουμε, επειδή γίνονται με διαβολικές ενέργειες καί επινοήσεις καί πολλούς χριστιανούς οδήγησαν στην απώλεια.


Εκδόσεις Ορθόδοξος Κυψέλη 1980

Πηγή στο διαδίκτυο - Ἐπιμέλεια κειμένου   Αναβάσεις
________________________________________________

Τό κείμενο προέρχεται ἀπό τά ἀρχεῖα τοῦ πατρός Δαμασκηνοῦ Γρηγοριάτου, ἀπό τήν ἱεραποστολή τοῦ Κογκό, τόν ὁποῖον καί εὐχαριστοῦμε θερμά γιά τήν παραχώρηση τῶν ἀρχείων, ὅπως ἐπίσης εὐχαριστοῦμε καί τόν γέροντα τῆς Μονῆς Ὁσίου Γρηγορίου πατέρα Γεώργιο Καψάνη γιά τήν εὐλογία καί τήν ἄδεια δημοσίευσης.

Διαβάστε τα υπόλοιπα πατώντας  Πνευματικοί Διάλογοι με τον Ρουμάνο ησυχαστή π. Ηλίε Κλεόπα


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου