Η μεγάλη είδηση που καθημερινά ευαγγελίζεται στον κόσμο ο χριστιανισμός, είναι ότι ένα πράγμα αξιολογείται πλήρως ως προς την αξία του, αν κρίνεται όχι κατά τα εξωτερικά φαινόμενα, αλλά κατά την ουσία του. Να αξιολογείτε τα πράγματα, όχι ανάλογα με το χρώμα και το σχήμα τους, αλλά ανάλογα με το νόημά τους. Να αξιολογείτε τον κάθε άνθρωπο όχι κατά την ιδιότητα και την περιουσία του, κατ’ όψιν δηλαδή, αλλά κατά την καρδιά του – εκεί, όπου τα αισθήματα, ο νους και η βούληση του ενώνονται.
Με αυτό το μέτρο (που αποτελεί πάντοτε ένα νέο δίδαγμα για τον κόσμο), εκείνος που εξωτερικά είναι υποδουλωμένος δεν είναι δούλος, και εκείνος που έχει εξωτερική -σωματική- ελευθερία, δεν είναι ελεύθερος. Ανάλογα με την κοσμική κατανόηση, δούλος είναι αυτός ο οποίος απολαμβάνει ελάχιστα τον κόσμο και ελεύθερος αυτός ο οποίος απολαμβάνει πολύ τον κόσμο. Όμως, κατά τη χριστιανική αντίληψη, δούλος είναι εκείνος ο οποίος απολαμβάνει ελάχιστα από τον ζώντα Χριστό, ενώ ελεύθερος είναι εκείνος ο οποίος απολαμβάνει όσο το δυνατόν περισσότερο τον ζώντα Χριστό. Επίσης, σύμφωνα με την κοσμική κατανόηση των όρων, δούλος είναι όποιος συνήθως δεν κάνει το δικό του θέλημα, αλλά κάνει το θέλημα των άλλων- ενώ ελεύθερος είναι όποιος συνήθως κάνει το δικό του θέλημα και σπανιότερα το θέλημα των άλλων. Κατά τη χριστιανική αντίληψη, δούλος είναι εκείνος που συνήθως κάνει το δικό του θέλημα και λιγότερο συχνά το θέλημα του Θεού- ενώ ελεύθερος άνθρωπος είναι εκείνος που κάνει το θέλημα του Θεού πιο συχνά απ’ ο,τι το δικό του. Το να είσαι δούλος Κυρίου
είναι η μόνη ελευθερία που αξίζει για τον άνθρωπο και η μόνη αληθινή- ενώ το να είσαι δούλος του κόσμου και του εαυτού σου, δούλος των παθών και της αμαρτίας, είναι η μόνη μοιραία σκλαβιά. Ένας άνθρωπος μπορεί, αναλογιζόμενος τους βασιλιάδες στο θρόνο τους, να σκεφθεί: άραγε υπάρχουν άλλοι άνθρωποι πιο ελεύθεροι απ’ αυτούς σ’ όλη τη γη; Κι όμως, πολλοί βασιλιάδες ήταν οι πιο ποταποί και οι πιο ανάξιοι δούλοι στη γη! Για τους αλυσοδέσμιους χριστιανούς στα μπουντρούμια, μπορεί ένας άνθρωπος να σκεφθεί: άραγε υπάρχουν σκλάβοι πιο δυστυχισμένοι απ’ αυτούς σε όλη τη γη; Κι όμως, οι χριστιανοί μάρτυρες στις φυλακές ένιωθαν ελεύθεροι άνθρωποι και έσφυζαν από πνευματική, χαρά! Έψαλλαν ψαλμούς και ανέπεμπαν προσευχές δοξολογίας κι ευγνωμοσύνης προς το Θεό. Η ελευθερία που είναι συνυφασμένη, με τη λύπη, και τη δυστυχία, δεν είναι ελευθερία, αλλά δουλεία. Μόνον η ελευθερία εν Χριστώ συνυφαίνεται μέ την ανεκλάλητη χαρά. Η άληκτη χαρά: αυτή είναι η σφραγίδα της αληθινής ελευθερίας.
Κύριε Ιησού, ο Μόνος Αγαθός Κύριος, που χορηγείς την ελευθερία όταν μας κάνεις δέσμιους σε Σένα, κάνε μας δούλους Σου το ταχύτερο δυνατόν, ώστε να πάψουμε να είμαστε δούλοι σε αδυσώπητους και ανελεήμονες αφέντες.
Ότι Σοι πρέπει πάσα δόξα και τιμή και προσκύνησις εις τους αιώνας. Αμήν.
(Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς, Ο Πρόλογος της Οχρίδας, Εκδ. ΑΘΩΣ, σ. 150).
vatopaidi.wordpress.com
Πέμπτη 8 Ιουλίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Συνολικές προβολές σελίδας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2013
(3547)
- ► Δεκεμβρίου (75)
- ► Σεπτεμβρίου (314)
- ► Φεβρουαρίου (315)
- ► Ιανουαρίου (357)
-
►
2012
(4154)
- ► Δεκεμβρίου (363)
- ► Σεπτεμβρίου (327)
- ► Φεβρουαρίου (346)
- ► Ιανουαρίου (348)
-
►
2011
(3478)
- ► Δεκεμβρίου (370)
- ► Σεπτεμβρίου (259)
- ► Φεβρουαρίου (256)
- ► Ιανουαρίου (350)
-
▼
2010
(2873)
- ► Δεκεμβρίου (308)
- ► Σεπτεμβρίου (225)
-
▼
Ιουλίου
(182)
- Η Αγγλία καταργεί εντός 100 ημερών (ήδη πέρασαν οι...
- Οι λεγόμενοι «αόρατοι ερημίτες» του Άθωνα
- Ένα περιστατικό από τους Κρυπτοχριστιανούς του Σταυρί
- 31 Ιουλίου Συναξαριστής
- Στήριξη του Γάμου και της Οικογένειας. Ομιλίες π. ...
- 30 Ιουλίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Α΄ Μέρος Δ΄ ...
- «Ἡ εἰρήνη στήν οἰκογένεια» (Μέρος ΣΤ΄). Ὁμιλίες μέ...
- Κεφάλαιον ΣΤ΄- Περί Μνήμης Θανάτου Κολάσεως και Κρ...
- Ο λόγος που ανάβουμε το καντήλι . Επισκόπου Αχρίδ...
- Περί θείου έρωτος Από το βιβλίο του Αγίου Νεκταρίου
- «Ένας από τους τελευταίους» Γέροντας Ευθύμιος Αγιο...
- Το Σφράγισμα και ο Παγκόσμιος Έλεγχος. Πνευματικές...
- 29 Ιουλίου Συναξαριστής
- «Ἡ εἰρήνη στήν οἰκογένεια» (Μέρος Ε΄). Ὁμιλίες μέ ...
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Α΄ Μέρος Δ΄ ...
- Κεφάλαιον ΣΤ΄- Περί Μνήμης Θανάτου Κολάσεως και Κρ...
- Ὅποιος θέλει νὰ σωθεί . Μικρὸς Ευεργετινός
- Πώς είδε το Άγιο Φως μία αγράμματη και απλοϊκή γυν...
- Ομολογία γέροντος Παϊσίου έναντι του Οικουμενισμού
- «Το κακό θα σας έρθει από τους διαβασμένους» Δημήτ...
- 28 Ιουλίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Α΄ Μέρος Δ΄ ...
- «Ἡ εἰρήνη στήν οἰκογένεια» (Μέρος Δ΄). Ὁμιλίες μέ ...
- Γάμος και Μοναχισμός, Ομιλία μοναχού Μωυσή Αγιορείτου
- Κεφάλαιον ΣΤ΄- Περί Μνήμης Θανάτου Κολάσεως και Κρ...
- Στο ένα χέρι ο Χριστός στο άλλο ο διάολος.
- Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς. Οι δοκιμασίες του Ρω...
- Γέροντας Εφραίμ της Αριζόνα: "Ετοιμαστείτε, έρχοντ...
- 27 Ιουλίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Α΄ Μέρος Δ΄ ...
- Β' απάντηση Μητροπολίτη Ναυπάκτου Ιεροθέου στον π....
- Πολιτισμική κρίση. Μοναχού Μωυσή Αγιορείτου
- «Ἡ εἰρήνη στήν οἰκογένεια» (Μέρος Γ΄). Ὁμιλίες μέ ...
- Κεφάλαιον ΣΤ΄- Περί Μνήμης Θανάτου Κολάσεως και Κρ...
- O Όσιος Δανιήλ ο Στυλίτης
- 26 Ιουλίου Συναξαριστής
- Γέρων Φιλόθεος Ζερβάκος , Ορθοδοξία και Αίρεση
- 25 Ιουλίου Συναξαριστής
- Άγιος Τύχωνας του Ζαντοσκ
- Γιατί ψάλλουμε το «Ησαΐα χόρευε» , Αγίου Νικολάο...
- Μορφές της Ρωμηοσύνης: Νικηφόρος Φωκάς και Άγιος Α...
- 24 Ιουλίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Α΄ Μέρος Δ΄ ...
- «Ἡ εἰρήνη στήν οἰκογένεια» (Μέρος Β΄). Ὁμιλίες μέ ...
- Στάρετς Σάββας Ο Παρηγορητής. «Ἀγώνας γιά τή σωτηρ...
- Κεφάλαιον ΣΤ΄- Περί Μνήμης Θανάτου Κολάσεως και Κρ...
- Προφήτης Ἰεζεκιήλ.Ομιλίες π. Αθανασίου Μυτιληναίου
- 23 Ιουλίου Συναξαριστής
- «Ἡ εἰρήνη στήν οἰκογένεια» (Μέρος Α΄). Ὁμιλίες μέ ...
- Ο πρωθυπουργός της Ορθόδοξης Ελλάδος δείχνει ξεκάθ...
- Απάντηση του καθηγητή Τσελεγγίδη στον Μητροπολίτη ...
- Λειτουργική γλώσσα : «οι γρήγορες και επιπόλαιες α...
- Μαρία Μαγδαληνή, ἱστορικότητα καὶ πλάνες. Θεόδωρος...
- 22 Ιουλίου Συναξαριστής
- Ο Γέροντας Πορφύριος για την εξομολόγηση
- Ο Μακαριστός Ιάκωβος Τσαλίκης
- Αποκαλύψεις του Γέροντος Αμβροσίου
- Κύπρος 1974: 36 χρόνια η "Σιωπή της Ανοχής" πρέπει...
- Αφιέρωμα: Γέροντας Γαβριήλ Διονυσιάτης (1886-1983)...
- Νέα Εποχή και Νεορθόδοξη Θεολογία
- Ο Προφήτης Ηλίας. Ομιλίες π. Αθανασίου Μυτιληναίου
- 21 Ιουλίου Συναξαριστής
- Ἀρνοῦμαι νὰ παραλάβω τὴν "Κάρτα τοῦ Πολίτη"! - Ξεκ...
- Παναγία η Πλατανιώτισσα
- 20 Ιουλίου Συναξαριστής
- Η «αμαρτία» του γερο-Αυγουστίνου , Ο Γέροντας Παΐσ...
- Το μυστήριο της Ανομίας και η Ταυτότητα του αντιχρ...
- Είδωλα και ειδωλολατρία στους Πατέρες της Εκκλησία...
- Συμβουλές του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού περί γάμου
- 19 Ιουλίου Συναξαριστής
- Η πνευματική κατάστασις του ανθρώπου , Μοναχού Μα...
- Μοναχός Μωυσής, Οι θησαυροί του Αγίου Όρους
- 18 Ιουλίου Συναξαριστής
- Εναερία μεταφορά του Μονάχου Ισαάκ , Διονυσιάτικε...
- Ο Θεός ως κριτής , Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς
- Η προσευχή όπλο ισχυρό Γέροντας Παίσιος
- 17 Ιουλίου Συναξαριστής
- Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος - Ομιλία
- Άγιος Ι.Δαμασκηνός: Λόγος ψυχωφελής και θαυμάσιος
- 16 Ιουλίου Συναξαριστής
- Ο Άγιος Αρσένιος ο Καππαδόκης (1840-1924) - Θαύματα
- Πνευματισμός (ή μεσμερισμός ή μεντιουμισμός). Επτά...
- Γέρων Φιλόθεος για Φώτη Κόντογλου
- 15 Ιουλίου Συναξαριστής
- Ούτε ή χαρά ούτε ή λύπη να μη σε κυριέψουν. π. Πα...
- Περί Εκκλησίας. (Γέροντος Πορφυρίου). Το μυστήριο ...
- Νους και ορθός λογισμός
- Νοερά Προσευχή : Πόσοι και ποιοί είναι οι καρποί τ...
- Στήν χθεσινή ομιλία του π. Σαράντη Σαράντου ξεκίνη...
- Ὁ Ὅσιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης ὁ σοφὸς διδάσκαλος ...
- 14 Ιουλίου Συναξαριστής
- Ελεύθερος με απόφαση του Αρείου Πάγου ο Συμεών Βιλ...
- Η Οσία Συγκλητική είπε…
- Μετάνοια , Αγ. Δημήτριος του Ροστώφ
- Η Αγγλικανική Εκκλησία αποφάσισε την υιοθέτηση σχε...
- Για την Εξομολόγηση, Του αγίου Κοσμά του Αἰτωλου
- Αποχαιρετισμός προς τον Φώτιον Κόντογλου (13 Ιουλί...
- Τι πρέπει να κάνουμε μετά την εξομολόγηση; Ποιά εί...
- Ο ψευδής εαυτός μας και η αγωγή των παιδιών. Ομιλί...
- ► Φεβρουαρίου (186)
- ► Ιανουαρίου (197)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.