Παρασκευή 2 Μαρτίου 2012
H "ευελφάλεια" της Άννας Διαμαντοπούλου
Στην "ευελφάλεια" αναφέρθηκε για άλλη μια φορά η Άννα Διαμαντοπούλου, σε πρόσφατες δηλώσεις της. Ως ευελφάλεια, η υπουργός Παιδείας (!) ορίζει τον συνδυασμό... "ευελιξίας και ασφάλειας" που πρέπει να έχει κάθε σύγχρονος εργαζόμενος.
Ο όρος -που είναι μια δικής της επινόησης μετάφραση της λέξης flexicurity-, πρωτοακούστηκε από το στόμα της νυν υπουργού Παιδείας το 2005.
Όπως πολύ εύστοχα παρατηρεί ο Άγγελος Τσέκερης το 2007 στο άρθρο του "Ευελφάλεια είσαι και φαίνεσαι", πρόκειται για την γλωσσική κουτοπονηριά που περιέγραφε ο Όργουελ στο 1984: το ζήτημα για την εξουσία είναι να περιγράφει τα πάντα με θετικούς όρους, όπως ευελιξίες και ασφάλειες, ώστε να μην δίνει κανείς σημασία στο περιεχόμενό τους.
Αν το σχέδιο ονομαζόταν "τελερύγγι", από το "τελειώσανε αυτά που ξέρατε" και "θα σας φάμε το λαρύγγι", θα απέδιδε ακριβέστερα αυτό περί του οποίου πρόκειται, αλλά θα είχε βγάλει τον κόσμο στους δρόμους».
Άλλωστε, η ερμηνεία των δύο μερών της σύνθετης αυτής λέξης είναι πασιφανής σε οποιονδήποτε έχει εργαστεί στον ιδιωτικό τομέα τα τελευταία χρόνια. Αντιγράφω και πάλι από το κείμενο του Τσέκερη:
«Με τον όρο "ευελιξία", οι γραφειοκράτες της Eυρωπαϊκής Ένωσης εννοούν το δικαίωμα του εργοδότη να σε απασχολεί με τους χειρότερους δυνατούς όρους και να σε πετάει στο δρόμο όποτε θέλει. Αυτό υποτίθεται ότι ενισχύει την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας και την ανάπτυξη, επομένως προωθείται για το καλό της κοινωνίας.
Προφανώς απευθύνονται σε αφελείς: το καλό της κοινωνίας δεν εξαρτάται από τον παραγόμενο πλούτο, αλλά από τους μηχανισμούς που τον αναδιανέμουν. Επειδή λοιπόν κανείς στα ευρωπαϊκά επιτελεία δεν ενδιαφέρεται για αναδιανομή του πλούτου, είναι ανάγκη να συνειδητοποιήσουμε ότι αυτό που εννοούν στην Κομισιόν ως "ανάπτυξη" και "ανταγωνιστικότητα" είναι σε βαθύτατη σύγκρουση με αυτό που καταλαβαίνουμε εμείς ως "καλό της κοινωνίας".»
Από την άλλη πλευρά, ως "ασφάλεια" εννοείται εδώ το αντίθετό της, "δεν υπάρχει καμία ασφάλεια". Είναι όπως οι υποκλοπές, που καλύπτονται νομοθετικά ως "νομοσχέδιο για τη διασφάλιση του απορρήτου των επικοινωνιών", τα μεταλλαγμένα, που προωθούνται με το νόμο "για τον έλεγχο των τροφίμων και την προστασία της δημόσιας υγείας", τα δάση, που αποχαρακτηρίζονται με "ρυθμίσεις για την προστασία του εθνικού δασικού πλούτου".
Για την ακρίβεια, ως "ασφάλεια" εννοούν το να δώσουν τη δυνατότητα στον εργαζόμενο να τα βγάζει πέρα χωρίς βοήθεια από το κράτος, ως ελάχιστο και φτηνό αντίτιμο για την κατάργηση της κοινωνικής πολιτικής.
Αυτό το αντίτιμο μάλιστα προσφέρεται υπό την μορφή επιδοτούμενων προγραμμάτων, είτε ανασφάλιστης εργασίας ή κατάρτισης, μεταφέρει δηλαδή πρόσθετους κοινωνικούς πόρους από τους δικαιούχους στον ιδιωτικό τομέα.
Γϊνεται όλο και πιο προφανές, πως η 'Αννα Διαμαντοπούλου είναι γελοίνδυνη. Δώστε εσείς ότι μετάφραση θέλετε. Έτσι κι αλλιώς δεν παίζουν κανένα ρόλο οι λέξεις αλλά η πραγματικότητα.
novafm106.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Συνολικές προβολές σελίδας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2013
(3547)
- ► Δεκεμβρίου (75)
- ► Σεπτεμβρίου (314)
- ► Φεβρουαρίου (315)
- ► Ιανουαρίου (357)
-
▼
2012
(4154)
- ► Δεκεμβρίου (363)
- ► Σεπτεμβρίου (327)
-
▼
Μαρτίου
(361)
- Κυριακή Ε΄Νηστειῶν. Ἁγίου Ἰωάννου Χρυσοστόμου
- Η Οσία Μαρία η Αιγυπτία καί η άκτιστος Θεία Χάρις....
- Τὸ αἷμα τῆς καρδίας! Κυριακή Ε΄ Νηστειῶν. (†) ἐπί...
- Το Ευαγγέλιο της Κυριακής. Κατά Μάρκον Ευαγγέλιο. ...
- Τί εἶναι τά πάθη-Τί εἶναι τά πάθη; Εἶναι οἱ ψυχικέ...
- Ανώτερος στρατιωτικός ραββίνος Eyal Qarim: "Ο βιασ...
- Ομάδα μουσουλμάνων κατέλαβε τζαμί στην Ρόδο!
- Ηχητικό Αγιολόγιο 31 Μαρτίου
- 31 Μαρτίου Συναξαριστής
- Ἡ τρέλλα τοῦ ἀθεϊσμοῦ. Μία διαφορετική ψυχασθένεια...
- Διατὶ ὀνομάζομεν Μεγάλη Ἑβδομάδα. Ἁγίου Ἰωάννου το...
- Ὁ Τεκτονισμὸς εἰς τὴν «καθʼ ἡμᾶς Ἀνατολὴν» πρωτ. Γ...
- Από το λεξιλόγιο του Αγίου Όρους
- Μητέρα πρόσεχε! 8ο Μέρος Κείμενο καί Ὁμιλία. Ἡ ρ...
- Εκοιμήθη εν ειρήνη ο Γέρων Κύριλλος (Γεραντώνης), ...
- Συνεργάτες του Obama αποφάσισαν ότι ο κανιβαλισμός...
- Οἱ ...μισὲς ἀλήθειες τοῦ Ἀρχιεπισκόπου περὶ Διαλόγ...
- Ο Πατριάρχης εγκαλεί και αποδοκιμάζει τον _Μητροπο...
- Έκθεση Βυζαντινής Αγιογραφίας στην γκαλερί ΑΕΝΑΟΝ,...
- Η συγκινητική αγάπη των Γερμανών προς τους Έλληνες
- «Αξιώματα και ανθρώπινη δόξα». Γέροντας Παίσιος
- Ηχητικό Αγιολόγιο 30 Μαρτίου
- 30 Μαρτίου Συναξαριστής
- Απειλεί ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος όσους πολεμούν τ...
- Ο πρώτος ορθόδοξος Ναός στην Ρουάντα
- Ένα εκατομμύριο χριστιανοί εκδιώκονται με διάταγμα...
- Θεία Λειτουργία στον Άγιο Γεώργιο (Ροτόντα) Θεσσαλ...
- Αποφυλακίζεται ο ηγούμενος Εφραίμ
- Ήταν τρελός ο τρελο-Κώστας;
- Η σύγχρονη ψευδοαγγελολογία. πρωτ. Βασιλείου Γεωργ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 29 Μαρτίου
- 29 Μαρτίου Συναξαριστής
- Αποστολή: καταστρέψτε την οικογένεια. Δημήτριος Να...
- Χρήσιμοι οι κληρικοί μόνο για οικονομική ενίσχυση ...
- Διαφημίσεις για το νέο Πρόγραμμα Σπουδών
- Τί εἶναι τά πάθη-Ἡ καρδιά εἶναι τό κέντρο τῆς ψυχῆ...
- Ερμηνεία τροπαρίων του Μεγάλου Κανόνος. Αρχιεπισκό...
- Παναγία η Γλυκοφιλούσα. Ι.Μ.Φιλοθέου
- Ὁμολογία πίστεως μέσα στίς κομμουνιστικές φυλακές....
- Ηχητικό Αγιολόγιο 28 Μαρτίου
- 28 Μαρτίου Συναξαριστής
- Αναρωτιέστε, γιατί υπάρχει τόση απελπισία. Αγίου Ν...
- Ὁ Οἰκουμενισμὸς ὡς ἐμπόδιον εἰς τὴν Ὀρθόδοξον Ἱερα...
- Ὁ Ἀκάθιστος Ὕμνος. Ἀρχιμανδρίτου π. Μάρκου Μανώλη
- Λόγοι πρό τῆς ἀγχόνης. Ἰωάννου Ἐλ. Σιδηρᾶ
- «Μηδέν νόθον δόγμα τῷ τῆς Ἀγάπης προσχήματι παραδέ...
- Πως είναι δυνατόν να περάσουν χίλια χρόνια σαν μί...
- Η gay κοινότητα στο Twitter «βγάζει» το νέο Αρχιεπ...
- Κάμερα διαβάζει 36 εκατ. πρόσωπα το δευτερόλεπτο
- Ηχητικό Αγιολόγιο 27 Μαρτίου
- 27 Μαρτίου Συναξαριστής
- Ἀποσπάσματα ἀπό τήν Ἁγία ζωή κατά τούς Ἅγιους Πατέ...
- Κουακέροι στήν Ἑλλάδα. Πρωτ. Βασιλείου Γεωργοπού...
- Τό μεγαλεῖον τῆς θυσίας. Μιχαὴλ Μιχαηλίδη
- Σουλιῶται νεομάρτυρες διά τήν Πίστιν καί τήν Πατρί...
- Ὁσίου Ἰωάννου τῆς Κλίμακος, Περί ὑπακοῆς (Δ΄ μέρος...
- Πως είναι δυνατόν να περάσουν χίλια χρόνια σαν μί...
- Αφαίρεσε (και...) την ελληνική σημαία ο Λ.Παπαδήμος!
- Μας έδεσαν χειροπόδαρα! Στο έλεος των δανειστών τ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 26 Μαρτίου
- 26 Μαρτίου Συναξαριστής
- Ἡ διαστροφή τῆς ἱστορικῆς ἀλήθειας διά τό '21. Βασ...
- Η πίστη των Ελεύθερων Πολιορκημένων. Κωνσταντίνος ...
- Η Παναγία μητέρα μας. Γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός
- Περί τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου. Ὁμιλία π. Σάββ...
- Δίκαιος ἔπαινος στούς ἥρωες τοῦ ’21. Προηγουμένου ...
- Αύξηση κρουσμάτων εξάρτησης από το διαδίκτυο
- Ἕνα θαῦμα τοῦ Τιμίου Σταυροῦ! Ἱστορίες Γέροντος Κ...
- Σύγχρονα θέματα. Ομιλία Αρχ. Αρσενίου Κατερέλου, κ...
- Ὁμιλίες (2) π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου εἰς τήν 25ην ...
- Μεγάλα τὰ ἔργα τοῦ Θεοῦ! Εὐαγγελισμὸς τῆς Θεοτόκου...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 25 Μαρτίου
- 25 Μαρτίου Συναξαριστής
- Περί τῆς Κρίσεως, καί τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς. ...
- Τὰ κλήματα τοῦ θανάτου. Κυριακή Δ΄ Νηστειῶν. (†) ἐ...
- Το Ευαγγέλιο της Κυριακής. Κατά Μάρκον Ευαγγέλιο. ...
- Τή δύναμή Του ὁ Θεός τή δείχνει ἰδιαίτερα, ὅταν αὐ...
- Λόγος περί καταλαλιάς του Αγίου Ιωάννου της Κλίμακος
- Περί των αγωνισθέντων και τελειωθέντων. Αββάς Ησαΐας
- Ανοιχτή επιστολή Σισανίου Παύλου στον Υπουργό Χρυσ...
- «Ιδού η δούλη Κυρίου, γένοιτό μοι κατά το ρήμα σου».
- Επίσημη παραλαβή από την Ιερά Μητρόπολη Γλυφάδας Ε...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 24 Μαρτίου
- 24 Μαρτίου Συναξαριστής
- Η ομιλία του Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ στους Δ...
- Αιμιλιανού Σιμωνοπετρίτου. Η Πορεία της Ψυχής
- Ὁμιλίες π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου στήν Παρασκευή Δ΄...
- Αιμοδοσία στην Ιερά Μητρόπολη Γλυφάδας, Ε. Β. Β. κ...
- Άγιος Νεομάρτυς Λουκάς (+1802)
- Γιώργος Παπαθανασόπουλος. Εκκλησία, Παιδεία και 1821
- Σοβαρότατος ιός ο οποίος παρουσιάζει την Δίωξη Ηλε...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 23 Μαρτίου
- 23 Μαρτίου Συναξαριστής
- Ὁ Δανιήλ εἰς τόν λάκκον τῶν λεόντων. Ὁμιλίες π. Ἀθ...
- Ιμάμηδες στα ελληνόπουλα! Συμφωνεί ο Σχολικός Σύμ...
- Γιατί πολεμούμεθα ἀπό τόν διάβολο. Ὁμιλία π. Σάββα...
- Το Λειτούργημα της Πνευματικής Πατρότητος του Πρωτ...
- Προτεστάντες αποκτούν εκπομπή σε τηλεοπτικό κανάλι...
- Ο Τίμιος Σταυρός στον Ι. Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου στ...
- Μὴν κάνεις στοὺς ἄλλους αὐτὸ ποὺ δὲν θέλεις ...
- ► Φεβρουαρίου (346)
- ► Ιανουαρίου (348)
-
►
2011
(3478)
- ► Δεκεμβρίου (370)
- ► Σεπτεμβρίου (259)
- ► Φεβρουαρίου (256)
- ► Ιανουαρίου (350)
-
►
2010
(2873)
- ► Δεκεμβρίου (308)
- ► Σεπτεμβρίου (225)
- ► Φεβρουαρίου (186)
- ► Ιανουαρίου (197)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.