Κυριακή 10 Φεβρουαρίου 2013

Eκλογή Μητροπολίτη Μαρωνείας. Γιώργου Παπαθανασόπουλου


Eκλογή Μητροπολίτη Μαρωνείας 

Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου 

Νέο ποιμαντικό ολίσθημα της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου. Την περασμένη εβδομάδα αποφάσισε να συγκαλέσει την Ιεραρχία στις 21 Φεβρουαρίου για μιαν μόνο ημέρα και με μοναδικό θέμα της προσέλευσης των 80 Μητροπολιτών μελών της από κάθε γωνιά της Ελλάδος, με όσες δαπάνες συνεπάγεται αυτό στον καιρό της κρίσης, την εκλογή Μητροπολίτου στην Μητρόπολη Μαρωνείας και Κομοτηνής. Προφανώς ο Αρχιεπίσκοπος και οι Συνοδικοί Αρχιερείς μέλη της ΔΙΣ έκριναν λανθασμένα ότι δεν υπάρχουν άλλα ζητήματα που απασχολούν την Ελλαδική κοινωνία. Έτσι δεν θα συζητηθούν τα μείζονα πνευματικά και ηθικά ζητήματα που υπάρχουν και αφορούν ιδιαίτερα την ποιμαίνουσα Εκκλησία και τον τρόπο που η ίδια τα διαχειρίζεται. Δεν θα γίνει ακόμη η εκλογή Μητροπολίτη στην Αργολίδα.
Στην επίσκεψη που έκαμε στο Ναύπλιο ο Αρχιεπίσκοπος ενημέρωσε τον Μητροπολίτη Αργολίδος, ο οποίος κατέθεσε επίσημα και δημόσια την παραίτηση του, ότι δεν την προωθεί ακόμη προς αποδοχή από την ΔΙΣ, για να το ξανασκεφθεί. Ουσιαστικά η εκλογή μετατίθεται για την τακτική σύγκληση της Ιεραρχίας τον Οκτώβριο και τότε ελπίζεται να είναι μια σωστή και δίκαιη εκλογή και όχι ευνοιοκρατική.   
Στις ελληνικές καλένδες μετατέθηκαν ακόμα και αυτά τα ζητήματα, που προς στιγμήν είχαν προταθεί και υπήρξε η άποψη να τεθούν στην Ιεραρχία. Έτσι δεν θα συζητηθούν σοβαρότατα προβλήματα, μεταξύ των οποίων:
1)      Η αντιμετώπιση του τεράστιου χρέους ( πολλών εκατομμυρίων Ευρώ) που έχει η Εκκλησία και που πρέπει να αντιμετωπισθεί στα πλαίσια των Ιερών Κανόνων και των Νόμων της  Πολιτείας.
2)      Η άρση του επιτιμίου της ακοινωνησίας από τον πρώην Μητροπολίτη Αττικής και Μεγαρίδος κ. Νικόδημο. Είναι γνωστό ότι πρέπει να είναι η μοναδική περίπτωση στον κόσμο που ο συγκεκριμένος Μητροπολίτης έχει δικαιωθεί στο Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας και εφευρέθηκε η χωρίς δίκη και απολογία "εκκλησιαστική ποινή", που δεν χωρεί προσφυγή στο ΣτΕ. Πρόκειται για αυταρχικότατη πράξη δεσποτοκρατίας, χειρότερη  αυτής της Ιεράς Εξέτασης, αφού τότε, έστω εικονικά και παραπλανητικά, γινόταν κάποια παρωδία δίκης. 
3)      Ήταν παράλογο να συζητηθεί παράλληλα το ζήτημα της άρσεως της καθαίρεσης του πρώην Μητροπολίτη Αττικής κ. Παντελεήμονα. Και όμως ετέθη προς στιγμήν και αυτό, ως ζήτημα. Ο εν λόγω τώρα μοναχός πρώην Μητροπολίτης καταδικάστηκε από το Εκκλησιαστικό Δικαστήριο υποχρεωτικά και μετά από παραγγελία του αρμοδίου Εισαγγελέως, με βάση το άρθρο 160 του Νόμου 5383/1932.
4)      Η θέση της Εκκλησίας της Ελλάδος στο Παγκόσμιο Συμβούλιο των Εκκλησιών, καθώς και επί των διεξαγομένων θεολογικών διαλόγων με τους ετεροδόξους καθώς και η συμβολή της στην προώθηση της διαδικασίας για την Πανορθόδοξο Σύνοδο.

Το θέμα της εκλογής του Μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής είναι ένα τεραστίας σημασίας  ζήτημα, τόσο σε εκκλησιαστικό, όσο και σε εθνικό επίπεδο.  Η συγκεκριμένη Μητρόπολη είναι η μόνη στον Ελλαδικό χώρο που οι Χριστιανοί είναι μειονοψηφία (45%) έναντι των Μουσουλμάνων (55%). Ο Μητροπολίτης έχει να αντιμετωπίσει  το εκεί προξενείο της Τουρκίας, που αποτελεί το κέντρο της πολλαπλής  επίδρασης που επιδιώκει να επιβάλλει η γειτονική χώρα επί του συνόλου των Μουσουλμάνων της Θράκης. Είναι γνωστό ότι επιδιώκει τον εκτουρκισμό των πομάκων και έχει μια σταθερή στρατηγική για την περιοχή της Δυτικής Θράκης, που χάνεται στο βάθος του μέλλοντος και είναι ορατή μόνο σε όσους γνωρίζουν τον σταθερό τρόπο της σκέψης των κεμαλικών παλαιότερα και των νεοοθωμανών τώρα.  

Ο Μητροπολίτης Μαρωνείας και Κομοτηνής ως εκ τούτου οφείλει να έχει εκκλησιαστικό και πνευματικό ζήλο, να έχει πνεύμα θυσίας, να έχει παρρησία λόγου και να είναι πρόθυμος να μπει και στη φωτιά ακόμη για το ποίμνιό του και να υποστεί δοκιμασίες και μαρτύρια για την Πίστη του, να διαθέτει πατριωτισμό, συνδυασμένο  με απεριόριστη αγάπη προς όλους και προς τους εχθρούς του ακόμη, να αγανακτεί, αλλά να μη μισεί, να έχει ευστροφία και διπλωματικότητα, να έχει πολλές και σε βάθος γνώσεις, να είναι άμεμπτος ηθικά  και να γνωρίζει καλά την ιστορία και τον χαρακτήρα των κατοίκων της περιοχής.
Η Ιεραρχία έχει το προνόμιο και την υποχρέωση να εξετάσει αν ο νέος Μητροπολίτης Μαρωνείας και Κομοτηνής έχει επίγνωση και συναίσθηση των τεράστιων ευθυνών που ζητεί να αναλάβει, ή κινείται μόνο εκ λόγων φιλοδοξίας. Ουσιαστικά πρέπει να παραβληθεί με τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χρύσανθο, τον από Τραπεζούντος, ο οποίος είχε γεννηθεί στην Κομοτηνή και υπήρξε ευρυμαθής, ικανότατος, άκαμπτος στην επιτέλεση του καθήκοντος, διπλωμάτης άριστος όπου χρειάστηκε, και γενναίος μπροστά στους εξουσιαστές και στους κατακτητές  Ναζιστές, έτοιμος να  μαρτυρήσει για την Πίστη και την Πατρίδα του. 
Στην περίπτωση της εκλογής Μητροπολίτου στην Κομοτηνή δεν χωρούν ρουσφέτια, υπολογισμοί  και συναισθηματισμοί. Δεν είναι Μητρόπολη για να "τακτοποιηθεί" κάποιος κληρικός. Ούτε χωρούν υποχωρήσεις σε παρακάλια, ή αποδοχή ανακριβειών και αναληθειών. Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος εις ουδένα έδωσε το χρίσμα και ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος δεν θα θυσίαζε το μέλλον της Θράκης για να ικανοποιήσει φιλοδοξίες. 
Η Ιεραρχία με την εκλογή του Μητροπολίτου Μαρωνείας και Κομοτηνής ελπίζεται ότι θα δώσει μήνυμα στην Ελλάδα και στους γείτονες της ότι σκέφτεται ιδιαίτερα το δοκιμαζόμενο ακριτικό ποίμνιο της εκεί περιοχής και αποφασίζει υπεύθυνα  για το μέλλον του.-

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου