Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2013

Στήν αὐγή τῆς ζωῆς μου. Μητροπολίτου Κυροβογκράντ καί Νικολάεφ Νέστορος. Μέρος Δ'

  
Στήν αὐγή τῆς ζωῆς μου. Μητροπολίτου Κυροβογκράντ καί Νικολάεφ Νέστορος. Μέρος Δ'

Ὅπως ἔγραψα πιό πάνω, μέ στενοχωροῦσε πολύ πού ὁ πατέρας ἔδειχνε περισσότερη ἀγάπη στόν Ἱλαρίωνα. Κάποια φορά μάλιστα δέν ἄντεξα καί ρώτησα τήν μήτερα:
-Ποιά εἶναι ἡ αἰτία τῆς ἄδικης συμπεριφορᾶς τοῦ πατέρα ἀπέναντί μου;
Κι ἐκείνη, χαϊδεύοντας τρυφερά τό κεφάλι μου, ἀποκρίθηκε
-Συμβαίνει καμιά φορά, δυστυχῶς, νά ἐκδηλώνει δυσμένεια ὁ πατέρας ἤ καί ἡ μητέρα πρός τό ἕνα ἤ τό ἄλλο παιδί. Ἀλλ’ αὐτό ἀργά ἤ γρήγορα ξεπερνιέται.
Ἡ μητέρα εἶχε δίκιο! Ὅταν σέ ἡλικία εἰκοσιδύο ἐτῶν ἔγινα ἱερομόναχος καί ξεκίνησα ἀπό τό Καζάν, ὅπου σπούδασα τή θελογία, γιά τήν Καμτσάτκα, ὁ πατέρας ἄλλαξε τελείως τή συμπεριφορά του ἀπέναντί μου. Ἔγινε ἀγνώριστος. Τρυφερός καί στοργικός. Τά γράμματα πού μοῦ ἔστελνε ἦταν πάντα γραμμένα μέ βαθειά ἀγάπη καί ἐγκάρδιο ἐνδιαφέρον.
Μέ τά ἴδια αἰσθήματα μέ ἀντιμετώπιζζε καί ὅταν ἐρχόμουν ἀργότερα στήν Πετρούπολη, σάν ἐκπρόσωπος τῆς ἱεραποτολῆς τῆς Καμτσάτκας. 
Στίς ἐλάχιστες μέρες πού ἔμενα κάθε φορά στό πατρικό σπίτι, μέ συγκινοῦσε ἡ φροντίδα καί ἡ στοργή του γιά μένα. Δέν ἔφευγε οὔτε λεπτό ἀπό κοντά μου. Καί θλιβόταν πολύ, ὅταν κάποιες ὑποθέσεις μέ ἀνάγκαζαν ν’ ἀπουσιάσω γιά μερικές ὧρες. Τότε στεκόταν ἀμίλητος στό παράθυρο καί μέ ἀνυπομονησία περίμενε τήν ἐπιστροφή μου.
Ποῦ ὀφειλόταν, ἄραγε, ἡ ἀλλαγή αὐτή τῶν αἰσθημάτων τοῦ πατέρα ἀπέναντί μου; Δυσκολεύομαι ἀκόμα καί σήμερα νά βγάλω κάποιο συμπέρασμα.
Ἴσως νά ἦταν ἡ ἐπίδραση πού ἄσκησε πάνω του ἡ ἔνταξή μου στό μοναχισμό καί ἡ τόσο συγκινητική καί βαθυστόχαστη ἀκολουθία τῆς μοναχικῆς κουρᾶς, στήν ὁποία παραβρέθηκε. Ἴσως πάλι νά τόν ἐπηρέασε ἡ ξαφνική μου ἀπόφαση ν’ ἀποδυθῶ στή γεμάτη στερήσεις καί δοκιμασίες ἱεραποστολική διακονία, στή μακρινή καί ἄγνωστη Καμτσάτκα.
Δέν ξέρω, ἀλλά φαίνεται ὅτι αὐτά τά σημαντικά γεγονότα τῆς ζωῆς μου προκάλεσαν μιά βαθειά ἀλλαγή στόν ψυχικό κόσμο τοῦ πατέρα μου, ἄν καί ὁ ἴδιος δέν διακρινόταν γιά τήν ἰδιαίτερη θρησκευτικότητά του. Ἦταν ὁ τύπος τοῦ χριστιανοῦ τῶν πνηγύρεων, καί πήγαινε στήν ἐκκλησία μόνο δύο-τρεῖς φορές τό χρόνο.


Μητροπολίτου Κυροβογκράντ καί Νικολάεφ Νέστορος
Ἀναμνήσεις ἀπό τήν Καμτσάτκα
Ἀπόδοση ἀπό τά ρωσικά
Ἔκδοση Τρίτη
Ἱερά Μονή Παρακλήτου Ωρωπός Ἀττικῆς 2001
σελ.18-24

Ἐπιμέλεια κειμένου και πηγή στο Διαδίκτυο  Ἀναβάσεις

 Διαβάστε τά ὑπόλοιπα πατώντας  Ἀναμνήσεις ἀπό τήν Καμτσάτκα


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου