Κατάθεσις Τιμίας Έσθητος Θεοτόκου, Ιουβεναλίου Πατριάρχου, Κοϊντού,
Λάμπρου Νεομ., Ανθίμου Γέροντος και των συν αυτώ, Ευτυχιανού Μάρτυρα.
Κατάθεσις Τιμίας Ἐσθῆτος τῆς Θεοτόκου
Δυὸ
πατρίκιοι, οἱ αὐτάδελφοι Γάλβιος καὶ Κάνδιδος, πηγαίνοντας στὰ
Ἱεροσόλυμα νὰ προσκυνήσουν, ἔφτασαν στὴν Παλαιστίνη. Κατὰ τὴν ἐπίσκεψή
τους στοὺς Ἁγίους Τόπους, συνάντησαν μία Ἑβραία, ἡ ὁποία εἶχε στὴν
κατοχή της καὶ φύλαγε μὲ πάρα πολὺ μεγάλη εὐσέβεια, μέσα σὲ εἰδικὸ
κιβώτιο τὴν τίμια Ἐσθῆτα (φόρεμα) τῆς Παναγίας. Τότε οἱ Γάλβιος καὶ
Κάνδιδος, ἀφοῦ προσκύνησαν τὸ ἱερὸ ἔνδυμα, ἔβαλαν σκοπὸ νὰ τὸ
μεταφέρουν στὴν Κωνσταντινούπολη. Ἀφοῦ ἔφτασαν στὰ Ἱεροσόλυμα καὶ
προσκύνησαν, στὴν συνέχεια κατασκεύασαν ἕνα εἰδικὸ κιβώτιο, ὅμοιο μὲ
αὐτὸ ποὺ εἶχε ἡ Ἑβραία γυναῖκα καὶ φύλαγε τὸ φόρεμα τῆς Θεοτόκου. Τὸ
κιβώτιο αὐτό, χωρὶς νὰ τοὺς πάρει εἴδηση ἡ γυναῖκα, τὸ ἄλλαξαν μὲ αὐτὸ
ποὺ περιεῖχε τὴν τιμία Ἐσθῆτα, χωρὶς νὰ τοὺς πάρει εἴδηση.
Ἔτσι λοιπὸν πῆραν τὸ κιβώτιο μὲ τὸ ἱερὸ ἔνδυμα καὶ ξεκίνησαν γιὰ τὴν
Κωνσταντινούπολη. Ὅταν ἔφθασαν στὴν Πόλη, προσπάθησαν νὰ κρύψουν αὐτὸν
τὸν πολύτιμο θησαυρὸ στὶς Βλαχέρνες. Ἐπειδὴ ὅμως δὲν μποροῦσαν νὰ τὸ
κρύψουν, γνωστοποίησαν αὐτὸ τὸ γεγονὸς στὸν αὐτοκράτορα τῆς Πόλης.
Ἐκεῖνος μόλις πληροφορήθηκε τὴ μεταφορὰ τῆς τιμίας Ἐσθῆτος στὴν
Κωνσταντινούπολη ἀσπάστηκε μὲ μεγάλη εὐλάβεια τὸ ἱερὸ ἔνδυμα καὶ ἀμέσως
ἔδωσε ἐντολὴ νὰ κατασκευαστεῖ Ναὸς καὶ ἀργότερα μέσα σ' αὐτὸν
τοποθέτησε τὸ ἱερὸ ἔνδυμα, τὸ ὁποῖο βρίσκεται μέχρι καὶ σήμερα σ' αὐτὸν
τὸν τόπο, ἀποτελῶντας φυλακτήριο καὶ συνάμα πολύτιμο κειμήλιο γιὰ τοὺς
χριστιανούς.
Ἀπολυτίκιον. Ἦχος πλ. δ'.
Θεοτόκε Ἀειπάρθενε, τῶν ἀνθρώπων ἡ σκέπη, Ἐσθῆτα καὶ Ζώνην τοῦ ἀχράντου
σου σώματος, κραταιὰν τῇ πόλει σου περιβολὴν ἐδωρήσω, τῷ ἀσπόρῳ τόκῳ
σου ἄφθαρτα διαμείναντα· ἐπὶ σοὶ γὰρ καὶ φύσις, καινοτομεῖται καὶ
χρόνος. Διὸ δυσωποῦμέν σε, εἰρήνην τῇ πολιτείᾳ σου δώρησαι, καὶ ταῖς
ψυχαῖς ἡμῶν τὸ μέγα ἔλεος.
Ἕτερον. Ἦχος γ’. Θείας πίστεως.
Θεῖον ἔνδυμα, τῶν οίκτιρμῶν σου, καὶ ἱμάτιον ἀθανασίας, τὴν ἁγίαν σου
Ἐσθῆτα καὶ ἄφθαρτον, τῇ κληρουχίᾳ σου Κόρη δεδώρησαι, εἰς περιποίησιν
πάντων καὶ σύναψιν. Ὅθεν Ἄχραντε, τὴν θείαν αὐτῆς κατάθεσιν, τιμῶντες
εὐσεβῶς σὲ μεγαλύνομεν.
Κοντάκιον Ἦχος δ'. Ὁ ὑψωθεῖς ἐν τῷ Σταυρῷ
Περιβολὴν πᾶσι πιστοῖς ἀφθαρσίας, Θεοχαρίτωτε Ἁγνὴ ἐδωρήσω, τὴν Ἱερὰν
Ἐσθῆτά σου μεθ’ ἧς τὸ ἱερόν, σῶμά σου ἐσκέπασας, σκέπη πάντων ἀνθρώπων·
ἧς περ τὴν κατάθεσιν, ἑορτάζομεν πόθῳ, καὶ ἐκβοῶμεν φόβῳ σοι σεμνή·
χαῖρε Παρθένε, Χριστιανῶν τὸ καύχημα.
Μεγαλυνάριον.
Τῆς ἀθανασίας τὸν χορηγόν, τέξασα Παρθένε, ἠθανάτισας τὸν Ἀδάμ· τοῦτο
γὰρ δηλοῦσα, ἡ ἄφθαρτος Ἐσθής σου φθορᾶς παθῶν λυτροῦται, τοὺς
προσπελάζοντας.
Ὁ Ἅγιος Ἰουβενάλιος Πατριάρχης Ἱεροσολύμων
Ὁ Πατριάρχης αὐτός, κατέχει μία ἀπὸ τὶς ἐπισημότερες θέσεις στὴν ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία.
Κατὰ τὴν πιὸ πιθανὴ γνώμη, πατριάρχευσε 28 συνεχὴ χρόνια καὶ ὑπῆρξε
σύγχρονος τῶν βασιλέων Θεοδοσίου τοῦ μικροῦ, Πουλχερίας, Μαρκιανοῦ καὶ
Λέοντος τοῦ Α’.
Στὴ Γ’ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο, ποὺ ἔγινε στὴν Ἔφεσο, ἡ συμμετοχὴ τοῦ
Ἰουβενάλιου ἦταν ἐνεργητικότατη. Διότι ἦταν ἄνδρας ὄχι μόνο πολλοῦ
ζήλου, ἀλλὰ καὶ λόγου καὶ παιδείας.
Ὁ Ἰουβενάλιος ἔγραψε γιὰ τὴν Κοίμηση τῆς Θεοτόκου καὶ τὴ Μετάσταση
αὐτῆς. Ἐπίσης, αὐτὸς εἶναι ποὺ ἔστειλε στὸν αὐτοκράτορα Μαρκιανὸ τὰ
ἐντάφιά της σπάργανα, ποὺ κατατέθηκαν στὸ Ναὸ τῶν Βλαχερνῶν.
Πέθανε, σύμφωνα μὲ τὰ λεγόμενα τοῦ Δοσίθεου, τὸ ἔτος 457.
Ὁ Ἅγιος Κοϊντός
Καταγόταν ἀπὸ τὴ Φρυγία καὶ διακρινόταν γιὰ τὸ θερμὸ ζῆλο του νὰ διαδίδει τὴ χριστιανικὴ πίστη μεταξὺ τῶν εἰδωλολατρῶν.
Κάποτε πῆγε σ' ἕνα χωριὸ ποὺ ὀνομαζόταν Αἰολίς, ὅπου ἔδινε ἐλεημοσύνη
στοὺς φτωχοὺς καὶ γιάτρευε ἀνθρώπους ἀπὸ ἀκάθαρτα πνεύματα. Ἐπειδὴ ὅμως
ὁ ἡγεμόνας Ροῦφος τὸν ἀνάγκαζε νὰ θυσιάσει στὰ εἴδωλα, δαιμονίστηκε,
ἀλλὰ ὁ Ἅγιος τὸν θεράπευσε καὶ ὁ ἡγεμόνας, ἀφοῦ τὸν ἀντάμειψε μὲ πολλὲς
τιμὲς τὸν ἄφησε ἐλεύθερο.
Κατόπιν πῆγε στὴν Πέργαμο, ὅπου συνελήφθη ἀπὸ τοὺς Ἕλληνες Κυμαίους,
ποὺ ἄρχισαν νὰ τὸν βασανίζουν. Τότε ξαφνικὰ ἔγινε μεγάλος σεισμός, μὲ
ἀποτέλεσμα νὰ πέσει ὁ ναὸς τῶν Ἑλλήνων καὶ νὰ συντριβοῦν τὰ εἴδωλα ποὺ
ἦταν μέσα σ' αὐτόν. Φοβισμένοι οἱ Ἕλληνες, ἄφησαν τὸν Ἅγιο ἐλεύθερο.
Ἀργότερα στὴν Πέργαμο ᾖλθε ὁ ἄρχοντας Κλέαρχος, ὁ ὅποιος συνέλαβε τὸν
Ἅγιο καὶ τοῦ συνέτριψε τὰ σκέλη, ἀλλὰ αὐτὸς μὲ τὴ θεία χάρη ἔγινε ὑγιὴς
καὶ ἀπὸ τότε ἔζησε ἄλλα 10 χρόνια καὶ κατόπιν ἀπεβίωσε εἰρηνικά.
(Ἡ κυρίως μνήμη τοῦ Ἁγίου αὐτοῦ τιμᾶται τὴν 2α Μαρτίου. Ἐδῶ περιττῶς ἐπαναλαμβάνεται ἀπὸ τοὺς Συναξαριστές).
Ὁ Ἅγιος Λάμπρος ὁ Νεομάρτυρας
Στὶς 2 Ἰουλίου τοῦ 1835, μαρτύρησε στὴ Μάκρη τοῦ Νομοῦ Ἔβρου ὁ Ἅγιος Λάμπρος.
Αὐτός, μαζὶ μὲ ἄλλους πέντε συμμάρτυρές του, τὸν Θεόδωρο, τὸν ἄλλο
Θεόδωρο, τὸν Γεώργιο, τὸν Ἰωάννη καὶ τὸν Μιχαήλ, ἐκβιάστηκε ἀπὸ τοὺς
Τούρκους καὶ ἐξώμοσε. Κατόπιν ὅμως μεταμελήθηκε καὶ μαζὶ μὲ τοὺς ἄλλους
μαρτύρησε γιὰ τὴν πίστη του στὸν Χριστό.
Οἱ Ἅγιοι Ἄνθιμος ὁ Γέρων, Παῦλος, Βήλων, Θέων, Ἤρων καὶ ἄλλοι 36 Αἰγύπτιοι († 305-310)
Ὁ Ἅγιος Ἄνθιμος, γέρων στὴν ἡλικία καὶ πιθανότατα ἑλληνικῆς καταγωγῆς, μαρτύρησε στὴ Θεσσαλονίκη στὰ χρόνια του Μαξιμιανοῦ.
Οἱ δὲ ὑπόλοιποι, ἐπίσης μαρτύρησαν στὴν Θεσσαλονίκη στὰ χρόνια του Μαξιμιανοῦ.
Ὁ Ἅγιος Εὐτυχιανὸς ὁ Μάρτυρας
Δὲν ἔχουμε λεπτομέρειες γιὰ τὸν βίο τοῦ Ἁγίου.
Μέγας Συναξαριστής
Παρασκευή 2 Ιουλίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Συνολικές προβολές σελίδας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2013
(3547)
- ► Δεκεμβρίου (75)
- ► Σεπτεμβρίου (314)
- ► Φεβρουαρίου (315)
- ► Ιανουαρίου (357)
-
►
2012
(4154)
- ► Δεκεμβρίου (363)
- ► Σεπτεμβρίου (327)
- ► Φεβρουαρίου (346)
- ► Ιανουαρίου (348)
-
►
2011
(3478)
- ► Δεκεμβρίου (370)
- ► Σεπτεμβρίου (259)
- ► Φεβρουαρίου (256)
- ► Ιανουαρίου (350)
-
▼
2010
(2873)
- ► Δεκεμβρίου (308)
- ► Σεπτεμβρίου (225)
-
▼
Ιουλίου
(182)
- Η Αγγλία καταργεί εντός 100 ημερών (ήδη πέρασαν οι...
- Οι λεγόμενοι «αόρατοι ερημίτες» του Άθωνα
- Ένα περιστατικό από τους Κρυπτοχριστιανούς του Σταυρί
- 31 Ιουλίου Συναξαριστής
- Στήριξη του Γάμου και της Οικογένειας. Ομιλίες π. ...
- 30 Ιουλίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Α΄ Μέρος Δ΄ ...
- «Ἡ εἰρήνη στήν οἰκογένεια» (Μέρος ΣΤ΄). Ὁμιλίες μέ...
- Κεφάλαιον ΣΤ΄- Περί Μνήμης Θανάτου Κολάσεως και Κρ...
- Ο λόγος που ανάβουμε το καντήλι . Επισκόπου Αχρίδ...
- Περί θείου έρωτος Από το βιβλίο του Αγίου Νεκταρίου
- «Ένας από τους τελευταίους» Γέροντας Ευθύμιος Αγιο...
- Το Σφράγισμα και ο Παγκόσμιος Έλεγχος. Πνευματικές...
- 29 Ιουλίου Συναξαριστής
- «Ἡ εἰρήνη στήν οἰκογένεια» (Μέρος Ε΄). Ὁμιλίες μέ ...
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Α΄ Μέρος Δ΄ ...
- Κεφάλαιον ΣΤ΄- Περί Μνήμης Θανάτου Κολάσεως και Κρ...
- Ὅποιος θέλει νὰ σωθεί . Μικρὸς Ευεργετινός
- Πώς είδε το Άγιο Φως μία αγράμματη και απλοϊκή γυν...
- Ομολογία γέροντος Παϊσίου έναντι του Οικουμενισμού
- «Το κακό θα σας έρθει από τους διαβασμένους» Δημήτ...
- 28 Ιουλίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Α΄ Μέρος Δ΄ ...
- «Ἡ εἰρήνη στήν οἰκογένεια» (Μέρος Δ΄). Ὁμιλίες μέ ...
- Γάμος και Μοναχισμός, Ομιλία μοναχού Μωυσή Αγιορείτου
- Κεφάλαιον ΣΤ΄- Περί Μνήμης Θανάτου Κολάσεως και Κρ...
- Στο ένα χέρι ο Χριστός στο άλλο ο διάολος.
- Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς. Οι δοκιμασίες του Ρω...
- Γέροντας Εφραίμ της Αριζόνα: "Ετοιμαστείτε, έρχοντ...
- 27 Ιουλίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Α΄ Μέρος Δ΄ ...
- Β' απάντηση Μητροπολίτη Ναυπάκτου Ιεροθέου στον π....
- Πολιτισμική κρίση. Μοναχού Μωυσή Αγιορείτου
- «Ἡ εἰρήνη στήν οἰκογένεια» (Μέρος Γ΄). Ὁμιλίες μέ ...
- Κεφάλαιον ΣΤ΄- Περί Μνήμης Θανάτου Κολάσεως και Κρ...
- O Όσιος Δανιήλ ο Στυλίτης
- 26 Ιουλίου Συναξαριστής
- Γέρων Φιλόθεος Ζερβάκος , Ορθοδοξία και Αίρεση
- 25 Ιουλίου Συναξαριστής
- Άγιος Τύχωνας του Ζαντοσκ
- Γιατί ψάλλουμε το «Ησαΐα χόρευε» , Αγίου Νικολάο...
- Μορφές της Ρωμηοσύνης: Νικηφόρος Φωκάς και Άγιος Α...
- 24 Ιουλίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Α΄ Μέρος Δ΄ ...
- «Ἡ εἰρήνη στήν οἰκογένεια» (Μέρος Β΄). Ὁμιλίες μέ ...
- Στάρετς Σάββας Ο Παρηγορητής. «Ἀγώνας γιά τή σωτηρ...
- Κεφάλαιον ΣΤ΄- Περί Μνήμης Θανάτου Κολάσεως και Κρ...
- Προφήτης Ἰεζεκιήλ.Ομιλίες π. Αθανασίου Μυτιληναίου
- 23 Ιουλίου Συναξαριστής
- «Ἡ εἰρήνη στήν οἰκογένεια» (Μέρος Α΄). Ὁμιλίες μέ ...
- Ο πρωθυπουργός της Ορθόδοξης Ελλάδος δείχνει ξεκάθ...
- Απάντηση του καθηγητή Τσελεγγίδη στον Μητροπολίτη ...
- Λειτουργική γλώσσα : «οι γρήγορες και επιπόλαιες α...
- Μαρία Μαγδαληνή, ἱστορικότητα καὶ πλάνες. Θεόδωρος...
- 22 Ιουλίου Συναξαριστής
- Ο Γέροντας Πορφύριος για την εξομολόγηση
- Ο Μακαριστός Ιάκωβος Τσαλίκης
- Αποκαλύψεις του Γέροντος Αμβροσίου
- Κύπρος 1974: 36 χρόνια η "Σιωπή της Ανοχής" πρέπει...
- Αφιέρωμα: Γέροντας Γαβριήλ Διονυσιάτης (1886-1983)...
- Νέα Εποχή και Νεορθόδοξη Θεολογία
- Ο Προφήτης Ηλίας. Ομιλίες π. Αθανασίου Μυτιληναίου
- 21 Ιουλίου Συναξαριστής
- Ἀρνοῦμαι νὰ παραλάβω τὴν "Κάρτα τοῦ Πολίτη"! - Ξεκ...
- Παναγία η Πλατανιώτισσα
- 20 Ιουλίου Συναξαριστής
- Η «αμαρτία» του γερο-Αυγουστίνου , Ο Γέροντας Παΐσ...
- Το μυστήριο της Ανομίας και η Ταυτότητα του αντιχρ...
- Είδωλα και ειδωλολατρία στους Πατέρες της Εκκλησία...
- Συμβουλές του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού περί γάμου
- 19 Ιουλίου Συναξαριστής
- Η πνευματική κατάστασις του ανθρώπου , Μοναχού Μα...
- Μοναχός Μωυσής, Οι θησαυροί του Αγίου Όρους
- 18 Ιουλίου Συναξαριστής
- Εναερία μεταφορά του Μονάχου Ισαάκ , Διονυσιάτικε...
- Ο Θεός ως κριτής , Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς
- Η προσευχή όπλο ισχυρό Γέροντας Παίσιος
- 17 Ιουλίου Συναξαριστής
- Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος - Ομιλία
- Άγιος Ι.Δαμασκηνός: Λόγος ψυχωφελής και θαυμάσιος
- 16 Ιουλίου Συναξαριστής
- Ο Άγιος Αρσένιος ο Καππαδόκης (1840-1924) - Θαύματα
- Πνευματισμός (ή μεσμερισμός ή μεντιουμισμός). Επτά...
- Γέρων Φιλόθεος για Φώτη Κόντογλου
- 15 Ιουλίου Συναξαριστής
- Ούτε ή χαρά ούτε ή λύπη να μη σε κυριέψουν. π. Πα...
- Περί Εκκλησίας. (Γέροντος Πορφυρίου). Το μυστήριο ...
- Νους και ορθός λογισμός
- Νοερά Προσευχή : Πόσοι και ποιοί είναι οι καρποί τ...
- Στήν χθεσινή ομιλία του π. Σαράντη Σαράντου ξεκίνη...
- Ὁ Ὅσιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης ὁ σοφὸς διδάσκαλος ...
- 14 Ιουλίου Συναξαριστής
- Ελεύθερος με απόφαση του Αρείου Πάγου ο Συμεών Βιλ...
- Η Οσία Συγκλητική είπε…
- Μετάνοια , Αγ. Δημήτριος του Ροστώφ
- Η Αγγλικανική Εκκλησία αποφάσισε την υιοθέτηση σχε...
- Για την Εξομολόγηση, Του αγίου Κοσμά του Αἰτωλου
- Αποχαιρετισμός προς τον Φώτιον Κόντογλου (13 Ιουλί...
- Τι πρέπει να κάνουμε μετά την εξομολόγηση; Ποιά εί...
- Ο ψευδής εαυτός μας και η αγωγή των παιδιών. Ομιλί...
- ► Φεβρουαρίου (186)
- ► Ιανουαρίου (197)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.