Στην συγκεκριμένη φωτογραφία βρίσκονται μέσα στο Ιερό του Ναού |
Αφή της Φλόγας των Special Olympics στην Παναγία Κοσμοσώτηρα Φερών
Μετά βαθυτάτης λύπης πληροφορηθήκαμε τήν ἐνέργεια τοῦ Μητροπολίτου Ἀλεξανδρουπόλεως κ. Ἀνθίμου. Ἡ λύπη μας ἐντείνεται καί καταλήγει ἀβάστακτος καθώς πλῆθος φωνῶν κατασκανδαλισμένων πιστῶν φτάνουν στά αὐτιά μας (καί ἀς μήν ἀναφέρουμε καί τίς λοιπές
παραφωνίες πού προστέθηκαν, δράττοντας τήν εὐκαιρία πού τούς προσφέραμε). Ἔτσι, ἀναγκαζόμαστε νά χαράξουμε αὐτές τίς γραμμές ὄχι θέλοντας νά κατακρίνουμε ἀλλά μέ εἰλικρινή πόνο ψυχῆς.
Θεωροῦμε τήν ἐνέργεια ἄτοπη καί ἀπαράδεκτη, ἀπάδουσα παντελῶς πρός τήν ἱερότητα τῆς λατρείας
μας καί τῶν χώρων αὐτῆς. Νομίζουμε πώς τήν αὐτήν ἄποψη ἐνστερνίζεται κάθε ὑγιῶς σκεπτόμενος Χριστιανός καί μέ ἀπορία παρακολουθεῖ μία θεατρική παράσταση ἐντός ἱεροῦ Ναοῦ- καί μάλιστα μέσα στά «ἅγια τῶν ἁγίων» (!!;;) Ἕναν Ὀρθόδοξο Ἐπίσκοπο μέ τόν ἀρχιερατικό του μανδύα νά συμμετέχει σ’ αὐτήν καί νά ἐξέρχεται ἀπό τό Ἱερό Βῆμα διά τῆς Ὡραίας Πύλης μαζί μέ μία κοπελίτσα (!!;;) Μάλιστα ἡ κοπελίτσα αὐτή καί μερικές ἀκόμη συμμετέχουσες νά ὀνομάζονται «ἱέρειες»(!!;;). Πῶς μπορεῖ νά χαρακτηρισθεῖ ὅλο αὐτό τό θέαμα;
Δέν εἴμαστε ὑπεύθυνοι νά κρίνουμε ἕναν Ἐπίσκοπο- πού νομίζουμε πώς χαρακτηρίζεται ἀπό καλή φήμη- ὅμως εἶναι ἀδύνατον νά σιωπήσουμε καί νά μήν καταγγείλουμε μία τέτοια κατάσταση, μεταφέροντας καί τήν κατακραυγή πολλῶν πιστῶν. Δέν προκαταλαμβάνουμε καμμία κατάσταση ἀλλά περιμένουμε τήν ἀπαιτούμενη ἐξήγηση τοῦ Μητροπολίτου καί τήν θέση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου. Εἴμαστε βέβαιοι πώς οἱ ταγοί τῆς Ἐκκλησίας μας ἀγρυπνοῦν καί σύντομα θά λάβουν θέση πολλοί ἐπί τοῦ θέματος, βάζοντας τά πράγματα στήν θέση τους.
Ὁ Κύριος νά μᾶς φωτίζει καί νά μᾶς χαρίζει τήν ἁγία διάκριση.
Ὁ Καθηγούμενος τοῦ Ἱεροῦ Ἡσυχαστηρίου Παντοκράτορος
Ἀρχιμ. Κύριλλος
Ι. Η. Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου
Aπαραδεκτον!
ΑπάντησηΔιαγραφήΛαικά δικαστήρια που αποφαίνονται πρίν απο τη Σύνοδο της Ορθοδόξου Εκκλησίας για την Εκκλησία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλοι παντογνώστες....
Αυτή είναι η κατάντια ,ο καθένας αποφαίνεται όπως του καπνίσει.
Εννοώ ΟΤΙ ΔΙΑΦΩΝΩ με την κριτική που δέχεται ο 'Ανθιμος ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΤΙ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ.
Τα σχόλια που εκφράζουν αντίθετες απόψεις απο τα άρθρα γιατί δεν δημοσιεύονται;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜήπως τα τρώει το μαύρο το σκοτάδι;;;
Πότε και ποιά σχόλια δεν δημοσιεύθηκαν από τις Αναβάσεις στο συγκεκριμένο θέμα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσον αφορά το θέμα του σχολίου σας, θα απαντήσουμε για ένα μόνο μέρος του, την είσοδο γυναίκας στο Ιερό.
Θα παραθέσουμε την άποψη της πλέον «προοδευτικής» Μητροπόλεως της Μητ. Δημητριάδος.
«Οι Γυναίκες στο Ιερό Βήμα
Ένα άλλο ζήτημα αφορά την απαγόρευση εισόδου στο Ιερό Βήμα για τις γυναίκες, ενώ αντίθετα επιτρέπεται στους άνδρες. Η άποψη αυτή είναι εντελώς λανθασμένη! Η Εκκλησία, με συγκεκριμένους κανόνες της, απαγορεύει την είσοδο στο ’γιον Βήμα «εις πάντα λαϊκόν», άνδρα και γυναίκα. Το «Ιερό» -ένα τόπος «φρικτός»- είναι μόνο για τους Κληρικούς, που πρόκειται να προσφέρουν εκεί τη λατρεία προς τον Θεό. Και επιτρέπεται η προσωρινή παραμονή σε αυτό σε κάποιους λαϊκούς, που έχουν ειδικά «διαβασθεί» από τον Επίσκοπο, προκειμένου να βοηθούν τον Ιερέα, π.χ. τα «παπαδάκια», οι νεωκόροι κλπ.
Η ευχή αυτή του Επισκόπου μπορεί να διαβασθεί και σε γυναίκες. Έτσι η απαγόρευση εισόδου ισχύει εξίσου και για τους άνδρες και για τις γυναίκες, οι οποίοι πρέπει όλοι να βρίσκονται στον κυρίως Ναό και από εκεί να συμμετέχουν στην λατρευτική πράξη. Αυτή είναι η διδασκαλία και η τάξη της Εκκλησίας μας.»
http://www.imd.gr/html/gr/section02/socialmatters/women/01/01.htm
Να προσθέσουμε εμείς ότι τα παραπάνω αναφέρονται στους ΞΘ΄ Κανών της ΣΤ΄ Οικουμενικής Συνόδου, και ΜΔ΄ κανόνα της τοπικής συνόδου της Λαοδικείας.
Τα παραπάνω αναφέρονται σε χριστιανές ορθόδοξες γυναίκες και άνδρες που μετέχουν στα Μυστήρια της Εκκλησίας. Φανταστείτε τι συμβαίνει όταν έχουμε μέσα στο Ιερό Πρωθιέρεια του «θεού» Απόλλωνα ή του Δία.