Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου 2010

Άποψη Ι.Η.Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου για την επιλογή του Αλεξανδρουπόλεως να δώσει την φλόγα των Spesial Olympics

Στην συγκεκριμένη φωτογραφία βρίσκονται μέσα στο Ιερό του Ναού
Μετά την  προχτεσινή πρωτοφανή πράξη του Μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως κ Ανθίμου  που μας άφησε εμβρόντητους με την επιλογή του να δώσει την φλόγα του Ανέσπερου Φωτός της Ορθοδοξίας μας, στην πρωθιέρεια Μαρία Κώττη, η οποία παρευρήσκετο μαζί με άλλους «επισήμους» και «επίσημες κυρίες» στα Άγια των Αγίων του Ναού της Παναγίας Κοσμοσώτηρας στις Φέρες.

Στην συνέχεια παραθέτουμε την θεολογική άποψη όπως αυτή εκφράζεται από την αδελφότητα και τον ηγούμενο Ἀρχιμ. Κύριλλο του Ιερού Ησυχαστηρίου Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου για το συγκεκριμένο πρωτόγνωρο συμβάν για την ορθοδοξία μας.

Αφή της Φλόγας των Special Olympics στην Παναγία Κοσμοσώτηρα Φερών


Μετά βαθυτάτης λύπης πληροφορηθήκαμε τήν ἐνέργεια τοῦ Μητροπολίτου Ἀλεξανδρουπόλεως κ. Ἀνθίμου. Ἡ λύπη μας ἐντείνεται καί καταλήγει ἀβάστακτος καθώς πλῆθος φωνῶν κατασκανδαλισμένων πιστῶν φτάνουν στά αὐτιά μας (καί ἀς μήν ἀναφέρουμε καί τίς λοιπές
παραφωνίες πού προστέθηκαν, δράττοντας τήν εὐκαιρία πού τούς προσφέραμε). Ἔτσι, ἀναγκαζόμαστε νά χαράξουμε αὐτές τίς γραμμές ὄχι θέλοντας νά κατακρίνουμε ἀλλά μέ εἰλικρινή πόνο ψυχῆς.

Θεωροῦμε τήν ἐνέργεια ἄτοπη καί ἀπαράδεκτη, ἀπάδουσα παντελῶς πρός τήν ἱερότητα τῆς λατρείας
μας καί τῶν χώρων αὐτῆς. Νομίζουμε πώς τήν αὐτήν ἄποψη ἐνστερνίζεται κάθε ὑγιῶς σκεπτόμενος Χριστιανός καί μέ ἀπορία παρακολουθεῖ μία θεατρική παράσταση ἐντός ἱεροῦ Ναοῦ- καί μάλιστα μέσα στά «ἅγια τῶν ἁγίων» (!!;;) Ἕναν Ὀρθόδοξο Ἐπίσκοπο μέ τόν ἀρχιερατικό του μανδύα νά συμμετέχει σ’ αὐτήν καί νά ἐξέρχεται ἀπό τό Ἱερό Βῆμα διά τῆς Ὡραίας Πύλης μαζί μέ μία κοπελίτσα (!!;;) Μάλιστα ἡ κοπελίτσα αὐτή καί μερικές ἀκόμη συμμετέχουσες νά ὀνομάζονται «ἱέρειες»(!!;;). Πῶς μπορεῖ νά χαρακτηρισθεῖ ὅλο αὐτό τό θέαμα;

Δέν εἴμαστε ὑπεύθυνοι νά κρίνουμε ἕναν Ἐπίσκοπο- πού νομίζουμε πώς χαρακτηρίζεται ἀπό καλή φήμη- ὅμως εἶναι ἀδύνατον νά σιωπήσουμε καί νά μήν καταγγείλουμε μία τέτοια κατάσταση, μεταφέροντας καί τήν κατακραυγή πολλῶν πιστῶν. Δέν προκαταλαμβάνουμε καμμία κατάσταση ἀλλά περιμένουμε τήν ἀπαιτούμενη ἐξήγηση τοῦ Μητροπολίτου καί τήν θέση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου. Εἴμαστε βέβαιοι πώς οἱ ταγοί τῆς Ἐκκλησίας μας ἀγρυπνοῦν καί σύντομα θά λάβουν θέση πολλοί ἐπί τοῦ θέματος, βάζοντας τά πράγματα στήν θέση τους.

Ὁ Κύριος νά μᾶς φωτίζει καί νά μᾶς χαρίζει τήν ἁγία διάκριση.

Ὁ Καθηγούμενος τοῦ Ἱεροῦ Ἡσυχαστηρίου Παντοκράτορος

  Ἀρχιμ. Κύριλλος

 Ι. Η. Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου

4 σχόλια:

  1. Λαικά δικαστήρια που αποφαίνονται πρίν απο τη Σύνοδο της Ορθοδόξου Εκκλησίας για την Εκκλησία.

    Όλοι παντογνώστες....
    Αυτή είναι η κατάντια ,ο καθένας αποφαίνεται όπως του καπνίσει.

    Εννοώ ΟΤΙ ΔΙΑΦΩΝΩ με την κριτική που δέχεται ο 'Ανθιμος ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΤΙ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τα σχόλια που εκφράζουν αντίθετες απόψεις απο τα άρθρα γιατί δεν δημοσιεύονται;;;
    Μήπως τα τρώει το μαύρο το σκοτάδι;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πότε και ποιά σχόλια δεν δημοσιεύθηκαν από τις Αναβάσεις στο συγκεκριμένο θέμα;

    Όσον αφορά το θέμα του σχολίου σας, θα απαντήσουμε για ένα μόνο μέρος του, την είσοδο γυναίκας στο Ιερό.
    Θα παραθέσουμε την άποψη της πλέον «προοδευτικής» Μητροπόλεως της Μητ. Δημητριάδος.

    «Οι Γυναίκες στο Ιερό Βήμα

    Ένα άλλο ζήτημα αφορά την απαγόρευση εισόδου στο Ιερό Βήμα για τις γυναίκες, ενώ αντίθετα επιτρέπεται στους άνδρες. Η άποψη αυτή είναι εντελώς λανθασμένη! Η Εκκλησία, με συγκεκριμένους κανόνες της, απαγορεύει την είσοδο στο ’γιον Βήμα «εις πάντα λαϊκόν», άνδρα και γυναίκα. Το «Ιερό» -ένα τόπος «φρικτός»- είναι μόνο για τους Κληρικούς, που πρόκειται να προσφέρουν εκεί τη λατρεία προς τον Θεό. Και επιτρέπεται η προσωρινή παραμονή σε αυτό σε κάποιους λαϊκούς, που έχουν ειδικά «διαβασθεί» από τον Επίσκοπο, προκειμένου να βοηθούν τον Ιερέα, π.χ. τα «παπαδάκια», οι νεωκόροι κλπ.
    Η ευχή αυτή του Επισκόπου μπορεί να διαβασθεί και σε γυναίκες. Έτσι η απαγόρευση εισόδου ισχύει εξίσου και για τους άνδρες και για τις γυναίκες, οι οποίοι πρέπει όλοι να βρίσκονται στον κυρίως Ναό και από εκεί να συμμετέχουν στην λατρευτική πράξη. Αυτή είναι η διδασκαλία και η τάξη της Εκκλησίας μας.»

    http://www.imd.gr/html/gr/section02/socialmatters/women/01/01.htm

    Να προσθέσουμε εμείς ότι τα παραπάνω αναφέρονται στους ΞΘ΄ Κανών της ΣΤ΄ Οικουμενικής Συνόδου, και ΜΔ΄ κανόνα της τοπικής συνόδου της Λαοδικείας.

    Τα παραπάνω αναφέρονται σε χριστιανές ορθόδοξες γυναίκες και άνδρες που μετέχουν στα Μυστήρια της Εκκλησίας. Φανταστείτε τι συμβαίνει όταν έχουμε μέσα στο Ιερό Πρωθιέρεια του «θεού» Απόλλωνα ή του Δία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου