Σάββατο 1 Σεπτεμβρίου 2012

Πνευματικοί Διάλογοι με τον Ρουμάνο ησυχαστή π. Ηλίε Κλεόπα. Έβδομη συνομιλία (ερωτ. 184-186)


Πνευματικοί Διάλογοι με τον Ρουμάνο ησυχαστή π. Ηλίε Κλεόπα. Έβδομη συνομιλία (ερωτ. 184-186)

184. Βάσει ποίου νόμου θα κριθούν όλες οι φυλές της γης;

 Ό άγιος Γρηγόριος Νύσσεις λέγει ότι βάσει τεσσάρων νόμων θα κριθούν οι άνθρωποι κατά το φοβερό εκείνο δικαστήριο.
α). Όσοι έζησαν από του Αδάμ μέχρι της παραδόσεως του νόμου στο όρος Σινά, θα κριθούν από τον Χριστό με βάση τον νόμο της συνειδήσεως, πού δόθηκε στον άνθρωπο από την γέννησί του, καί ονομάζεται ηθικός νόμος της φύσεως.
 Με την βοήθεια της συνειδήσεως, πού είναι ή φωνή του Θεού στον άνθρωπο, καθένας γνωρίζει ποιο είναι καλό καί ποιο είναι κακό. Με τον νόμο αυτό κυβερνήθηκε ό κόσμος μέχρι του Μωϋσέως.
β). Ό δεύτερος νόμος με τον όποιο θα κριθούν οί προ Χριστού άνθρωποι καί όλοι Όσοι δεν γνώρισαν τον Χριστό, είναι ό νόμος των κτισμάτων ολοκλήρου της δημιουργίας, ή οποία είναι πάντοτε ενώπιον μας καί μας λέγει ότι τα πάντα κατασκευάσθηκαν τόσο θαυμαστά από ένα αόρατο καί παντοδύναμο Νου, τον Θεό. Ό ορατός κόσμος, λέγει ό Μέγας Βασίλειος, είναι το σχολείο των λογικών ψυ¬χών, είναι το άγραφο βιβλίο όλων των ανθρώπων.
γ). Ό τρίτος νόμος, κατά τον όποιο θα κριθούν μόνο οί εβραίοι, είναι ό γραπτός νόμος του Μωϋσέως, ό όποιος δόθηκε σ' αυτόν στο όρος Σινά.

δ). Ό τέταρτος νόμος τις Χάριτος του Ευαγγελίου, δοσμένος σε εμάς από τον Χριστό, βάσει του όποιου θα κριθούν όλοι οί χριστιανικοί λαοί.
Εάν κάποιος αρνηθεί το χριστιανικό Βάπτισμα γίνεται αποστάτης καί δεν συγχωρείται στον αιώνα, ενώ στην Μέλλουσα Κρίση θα τιμωρηθεί σκληρότερα από ένα ειδωλολάτρη, ό όποιος δεν γνώρισε τον Χριστό. Οί Άγιοι Πατέρες λέγουν ότι οί ειδωλολάτρες δεν θα μπορέσουν να έλθουν εύκολα στην πίστη του Χριστού, διότι δεν γνώρισαν τον Θεό. Επίσης λέγουν ότι, Όσοι αμάρτησαν απέναντι του νόμου της Χάριτος σαν χριστιανοί, βαρύτερα καί σκληρότερα θα παιδευτούν από τους ειδωλολάτρες εκείνους πού έσφαλαν κατά τον φυσικό νόμο.

185.  Εάν σκεφθούμε ότι οι δίκαιοι του παραδείσου είναι σεσωσμένοι, γιατί πρέπει να αναστηθούν εκ των νεκρών καί να κριθούν για δεύτερη φορά την ήμερα της Μελλούσης Κρίσεως;

Διότι στην ώρα του θανάτου κρίθηκαν προσωρινώς καί χωρίς το σώμα τους, ενώ στην Μέλλουσα Κρίση θα κριθή καί το σώμα για τα έργα του, ώστε να μη παραμείνει καί αυτό χωρίς μισθό ή τιμωρία. Κατόπιν, διότι από την μερική Κρίση μέχρι την εσχάτη τα καλά έργα τα όποια έκαμαν οι δίκαιοι στην γη, θα λάβουν περισσότερο μισθό καί ανάπαυση στην Βασιλεία των Ουρανών, ή οποία θα τους
δοθεί την ήμερα της Μελλούσης Κρίσεως. Ομοίως καί οί αμαρτωλοί, για τα κακά των έργα επί της γης, θα λάβουν μετά τον θάνατο τους, λόγω του προξενούμενου άπ' αυτά σκανδάλου, περισσότερη τιμωρία κατά την ήμερα της εσχάτης Κρίσεως.
Συνεπώς λοιπόν, στην Μέλλουσα Κρίση θα κριθούν καί οί δίκαιοι καί οί αμαρτωλοί (Πέτρ.2,9). «Πάντες γαρ παραστησόμεθα τω βήματι του Χρίστου» (Ρωμ.14,10) καί (Β' Κορ. 5,10). Οί δίκαιοι θα κριθούν για να ακούσουν την ομολογία του Χριστού προς τον Πατέρα (Ματθ.10,32 Λουκ.12,8), καί για να λάβουν ως μισθό την αιωνιότητα. Ενώ οί αμαρτωλοί θα αναστηθούν για να λάβουν ως μισθό την τιμωρία, ανάλογα με τα έργα πού έκαναν. Οί δίκαιοι δεν θα λάβουν μετά την Μέλλουσα Κρίση τον παράδεισο, στον όποιο ήταν μέχρι τότε, αλλά την Βασιλεία του Θεού οπού «έκλάμψουσιν ως φωστήρες» μέσα στο φως της Παναγίας Τριάδος (Ματθ.25,4,34,43).

186. Γιατί εξετάζονται στην Μέλλουσα Κρίση μόνο τα έργα  της ελεημοσύνης καί όχι τα άλλα έργα, όπως λέγει το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο;

Να μη λέγουμε ότι στην εσχάτη Κρίση δεν θα κριθούμε και για τα άλλα έργα. Ας θυμηθούμε τα λόγια του Κυρίου, πού λέγει: «Λέγω γαρ υμίν ότι εάν μη περισσεύει ή δικαιοσύνη υμών πλείων των γραμματέων καί φαρισαίων, ου μη είσέλθητε εις την βασιλείαν των ουρανών» (Ματθ. 5,20). Να ενθυμούμεθα ότι ή Βασιλεία των Ουρανών είναι για τους πτωχούς κατά το πνεύμα (Ματθ.5,3) καί αυτών πού διώκονται για την δικαιοσύνη του Θεού (Ματθ.5,10).
Να σκεπτώμεθα ότι μόνο όσοι φθάσουν στην ακακία καί καθαρότητα των νηπίων θα εισέλθουν στην Βασιλεία των Ουρανών (Ματθ. 18,3 και 19,4).
Μη ξεχνάμε ότι «δια πολλών θλίψεων δει ημάς εισελθείν εις την βασιλείαν του Θεού» (Πράξ.14,22). Ενώ ό άγιος Απόστολος Παύλος λέγει: «Ούτε πλεονέκται ούτε κλέπται ούτε μέθυσοι, ου λοίδοροι, ούχ άρπαγες βασιλείαν Θεού κληρονομήσουσιν (Α' Κορ.6,10).
 Καί άλλου λέγει: «Μη πλανάσθε ούτε πόρνοι ούτε ειδωλολάτραι ούτε μοιχοί ούτε μαλακοί ούτε αρσενοκοίται  βασιλείαν Θεού κληρονομήσουσι (ενθ. ανωτέρω). Ενώ στην προς Έφεσίους υποστηρίζει τα ίδια πράγματα λέγοντας: «τούτο γαρ έστε γινώσκοντες, ότι πάς πόρνος ή ακάθαρτος ή πλεονέκτης, ος εστίν ειδωλολάτρης ουκ έχει κληρονομίαν εν τη βασιλεία του Χριστού καί Θεού».
Ενώ στην Αποκάλυψη αναφέρεται: «Τοις δε δειλοίς καί απίστοις καί εβδελυγμένοις καί φονεύσι καί πόρνοις καί φαρμακοίς καί ειδωλολάτραις καί πάσι τοις ψευδέσι το μέρος αυτών εν τη λίμνη τη καιομένη εν πυρί καί θείω, ο εστίν ό θάνατος ό δεύτερος». (Άποκ.21,5). Καί ό Κύριος λέγει ότι «πάν ρήμα αργόν ο εάν λαλήσωσιν οί άνθρωποι, άποδώσουσι περί αυτού λόγον εν ήμερα κρίσεως» (Ματθ. 12,36).
Έτσι λοιπόν, για όλα τα καλά καί κακά έργα θα εξετασθούμε στην Μέλλουσα Κρίση. Καί ό Ευαγγελιστής Ματθαίος, όταν αναφέρει ότι θα κριθούμε βάσει των έξι έργων της ελεημοσύνης (Ματθ. 25,34-45), να εννοούμε ότι ή ελεημοσύνη είναι μία από τίς θυγατέρες της αγάπης, όπως λέγει καί ό Απόστολος Παύλος ότι «Ή αγάπη...χρηστεύεται» (Α' Κορ.13,4). Λοιπόν, επειδή ή αγάπη «είναι σύνδεσμος τελειότητος» (Κολ.3,14), να στοχαζώμεθα ότι δια της αγάπης προς τον Θεό καί το συνάνθρωπο, πηγάζουν όλα τα αγαθά έργα καί ότι οποίος έχει τελεία αγάπη εκείνος έφθασε στο πλήρωμα του Νόμου (Ρωμ. 13,8-10). Διότι στην ψυχή του έχει περισσότερο τα καλά έργα από τα όποια ουδέποτε εκπίπτει (Α' Κορ.13,8). Επειδή ή αγάπη περιέχει όλα τα καλά έργα.
Γι' αυτό θα ρωτήσει ό Κύριος στην Κρίση μόνο για την ελεημοσύνη, διότι ό ελεήμων είναι πηγή της αγάπης προς τον Θεό καί τους ανθρώπους καί εργάτης όλων των αγαθών έργων.


Εκδόσεις Ορθόδοξος Κυψέλη 1980
Πηγή στο διαδίκτυο - Ἐπιμέλεια κειμένου   Αναβάσεις
________________________________________________

Τό κείμενο προέρχεται ἀπό τά ἀρχεῖα τοῦ πατρός Δαμασκηνοῦ Γρηγοριάτου, ἀπό τήν ἱεραποστολή τοῦ Κογκό, τόν ὁποῖον καί εὐχαριστοῦμε θερμά γιά τήν παραχώρηση τῶν ἀρχείων, ὅπως ἐπίσης εὐχαριστοῦμε καί τόν γέροντα τῆς Μονῆς Ὁσίου Γρηγορίου πατέρα Γεώργιο Καψάνη γιά τήν εὐλογία καί τήν ἄδεια δημοσίευσης.

Διαβάστε τα υπόλοιπα πατώντας  Πνευματικοί Διάλογοι με τον Ρουμάνο ησυχαστή π. Ηλίε Κλεόπα

1 σχόλιο:

  1. Ο Άγιος Γρηγόριος Νύσσης , όπως είναι γνωστό έσφαλε σέ ορισμένα δογματικά θέματα , όπως τό καθαρτήριο πύρ καί η δυνατότητα σωτηρίας τών αβαπτίστων νηπίων . Οι Άγιοι , δέν είναι αλάθητοι όπως λανθασμένα νομίζουν ορισμένοι .
    Έγραψαν ακόμη καί αιρετικές απόψεις , χωρίς όμως νά επιμένουν σέ αυτές κατόπιν υποδείξεως τής αληθείας . Και ο Άγιος Αυγουστίνος π.χ. , εκήρυξε τήν διδασκαλία περί τού '' απολύτου προορισμού '' , ενώ αυτή είναι πέρα γιά πέρα κακόδοξη ! Οι Άγιοι αυτοί , έσφαλαν έξ απλότητος καί όχι έξ υπερηφανείας όπως οι καταδικασμένοι υπό τής Εκκλησίας αιρετικοί .

    Κατωτέρω , παραθέτω μερικές μελέτες περί τού αδύνατου τής σωτηρίας τών εκτός τής Ορθοδόξου Εκκλησίας ανθρώπων :

    Αδύνατη η σωτηρία τών αλλοθρήσκων καί αιρετικών . Αγιου Ιγνατίου Μπριατσιανίνωφ , http://stwmenkalws.blogspot.com/2012/03/blog-post_29.html
    Η σωτηρία αλλοθρήσκων καί αιρετικων είναι εντελώς αδύνατη . Άγιος Νεομάρτυς Δανιήλ Σισόγιεφ , http://stwmenkalws.blogspot.gr/2012/07/blog-post_15.html
    Αναίρεση τής αιρέσεως '' Περι τής σωτηρίας τών αιρετικών και αλλοθρήσκων '', http://stwmenkalws.blogspot.com/2012/02/blog-post_03.html .

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.