Η σταδιακή κατάργηση του μαθήματος των Θρησκευτικών επέρχεται με την εισαγωγή της Θρησκειολογίας η οποία ήδη φέρνει τους μαθητές των σχολείων σε πρώτη επαφή με το Ισλάμ και τον Ιουδαϊσμό. Ο στόχος να απαλειφθεί σε λίγα χρόνια η Ορθοδοξία από επίσημη θρησκεία των Ελλήνων, δεν είναι μακρινός. Ήδη έχει γίνει λόγος για το βιβλίο της Ε’ Δημοτικού που εξυμνεί την θρησκεία του Ισλάμ.
Οι μαθητές όμως της Β΄ Λυκείου εμπεδώνουν το Ισλάμ ή τον Ιουδαϊσμό μέσω του μαθήματος της Θρησκειολογίας, όχι μόνον με το να επισκέπτονται τεμένη και εβραϊκές συναγωγές, αλλά τώρα μπορούν να προσκαλούν ιμάμηδες ή ραβίνους στην σχολική τους αίθουσα για να ακούσουν από κοντά τα όσα πρεσβεύει η δική τους θρησκεία!
Ενδεχομένως, η παρουσία του κ. Μπαμπινιώτη στην θέση του επικεφαλής του Υπουργείου Παιδείας και διά Βίου Μάθησης, να μην είναι τυχαία με τα παραπάνω.
Μια απλή αίτηση του …ενδιαφερόμενου σχολείου, αρκεί για να προσκαλέσει ιμάμηδες ή ραβίνους στο μάθημα της Θρησκειολογίας οι οποίοι μπορούν να απαντούν σε ερωτήσεις και απορίες των μαθητών, γύρω από το Ισλάμ και τον Ιουδαϊσμό αντίστοιχα!!!
Μια τέτοια αίτηση έφτασε προ ημερών στην Β΄ Διεύθυνση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία επρόκειτο να διαβιβαστεί στο Υπουργείο Παιδείας προκειμένου να δώσει το οριστικό ο.κ. για την παράσταση του ιμάμη στο μάθημα για το Ισλάμ, που θα διδαχτεί στο Α΄ Λύκειο Χολαργού.
Η αρμόδια επί εκπαιδευτικών θεμάτων της Β’ Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Άνθη, μας είπε: «Εμείς ακολουθούμε το νομικό πλαίσιο του Υπουργείου Παιδείας που καθορίζει ποιοι μπορούν να μπουν μέσα στα δημόσια σχολεία, ως ειδικοί επιστήμονες κ.λ.π.».
Δεν υπάρχει συγκεκριμένο για την είσοδο ιμάμηδων ή ραβίνων, νομικό πλαίσιο. Είναι το ίδιο που ισχύει για κάθε Έλληνα πολίτη, επιστήμονα, φωτογράφο κ.λ.π. Πρόκειται για την εγκύκλιο Γ2/49181/18-05-2005 ΥΠ.Ε.Π.Θ. η οποία αναφέρει:
«Άδεια εισόδου σε Σχολεία
Με αφορμή ερωτήματα που ετέθησαν στις υπηρεσίες μας αναφορικά με την πραγματοποίηση
προγραμμάτων επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, εκδηλώσεων, δραστηριοτήτων , διεξαγωγή ερευνών στα σχολεία καθώς και τη διανομή εκπαιδευτικού ή άλλου εντύπου και ηλεκτρονικού υλικού, σας γνωρίζουμε τα εξής:
Δεν επιτρέπεται η ικανοποίηση τέτοιων αιτημάτων χωρίς την έγκριση των αρμοδίων Δ/νσεων του ΥΠΕΠΘ που έχουν, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, τη σχετική αρμοδιότητα».
Απλή λοιπόν αίτηση, η οποία αν μάλιστα συνοδεύεται από τη σύμφωνη γνώμη του σχολικού συμβούλου Θεολόγων, μπορεί να γίνει εύκολα δεκτή.
Την εγκρίνει και ο σχολικός Σύμβουλος Θεολόγων. Παρόμοια αιτήματα έχουν γίνει και από άλλα σχολεία!
Η περίπτωση του Α΄ Λυκείου Χολαργού δεν είναι η μοναδική. Έχουν γίνει και άλλα αιτήματα από Λύκεια της χώρας, για την παρουσία ιμάμηδων στο μάθημα της Θρησκειολογίας. Γεγονός για το οποίο δεν έχει αντίρρηση ο Σχολικός Σύμβουλος Θεολόγων κ. Άγγελος Βαλλιανάτος, εφόσον όπως διευκρινίζει, τηρηθούν σωστά όλες οι διαδικασίες:
Βαλλιανάτος (Σχολικός Σύμβουλος Θεολόγων του Υπουργείου Παιδείας): Παρόμοιο αίτημα έχει γίνει και από άλλα σχολεία. Υπάρχει μια διαδικασία που ακολουθείται αυστηρά ώστε να έχει κανείς την ασφάλεια ότι τα πράγματα θα γίνουν σωστά. Το σχολείο υποχρεούνται να ζητήσει άδεια και να ενημερώσει για τις προθέσεις του το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο τελικά και θα δώσει την άδεια. Δεν είμαι σε θέση να ξέρω εάν μέχρι τώρα έχει δοθεί άδεια, πάντως εάν ακολουθηθεί σωστά η διαδικασία, νομίζω ότι δεν υπάρχει πρόβλημα να δοθεί η άδεια.
Στην ερώτησή μας, εάν προσκαλούν τον ιμάμη επειδή κρίνεται ανεπαρκής για το μάθημα του Ισλαμισμού ο υπεύθυνος καθηγητής θεολογίας, ο κ. Βαλλιανάτος, δήλωσε: «Την διδασκαλία την κάνει ο καθηγητής. Από ΄κει και πέρα, αν τα παιδιά έχουν προετοιμαστεί να υποβάλλουν ορισμένα ερωτήματα, ο ιμάμης καλείται στην τάξη στα πλαίσια συνάντησης, για να κάνει μια συζήτηση και να απαντήσει. Ναι βεβαίως, γίνεται. Όσο περισσότερο την έχει ετοιμάσει κάποιος μια τέτοια συνάντηση, όσο πιο πολύ έχει εντοπιστεί στον εκπαιδευτικό της χαρακτήρα, άλλο τόσο λιγότερο κινδυνεύει να γίνει οτιδήποτε άλλο, που δεν θα το ήθελε ούτε το σχολείο ούτε κανείς άλλος».
----Πριν κάνετε δεκτό ένα τέτοιο αίτημα, λαμβάνετε υπόψη το ενδεχόμενο να υπάρξουν αντιδράσεις από γονείς;
Βαλλιανάτος: Για το συγκεκριμένο σχολείο δεν έχω ενημερωθεί για αντιδράσεις ούτε για άλλα σχολεία έχω υπόψη μου να σας πω.
Υπό τον φόβο αντιδράσεων απέσυραν το αίτημα για τον ιμάμη!
Θα κληθεί θεολόγος με διδακτορικό στο ισλάμ.
Το Λύκειο Χολαργού, υπό τον φόβο αντιδράσεων των γονέων, απέσυρε το αίτημα για την παρουσία ιμάμη στο σχολείο, για να προτιμήσει τελικά την παρουσία Θεολόγου-χριστιανού, με διδακτορικό στο Ισλάμ. Μας το επιβεβαίωσε ο Λυκειάρχης κ. Καπετανάς. Το ερώτημα είναι γιατί και για ποιο λόγο, το Λύκειο δεν απευθύνθηκε ευθύς εξ΄ αρχής στον συγκεκριμένο εκπαιδευτικό, αλλά αναζήτησε την λύση στο πρόσωπο θρησκευτικού εκπροσώπου του Ισλάμ;
Μιλήσαμε και με τον καθηγητή Θεολογίας ο οποίος είχε την πρωτοβουλία να προσκαλέσει τον ιμάμη, ο οποίος και μας είπε: «Γνωρίζω τον ιμάμη ιατρό, πατέρα 11 παιδιών που διαμένει στην περιοχή του Ζωγράφου και τον είχα ρωτήσει εάν υπήρχε η δυνατότητα να μας επισκεφτεί μέσα από την νόμιμη διαδικασία του Υπουργείου Παιδείας. Πριν κάνουμε οποιαδήποτε ενέργεια, ρωτήσαμε και τον σύμβουλο των θεολόγων ο οποίος συμφωνεί.
Σε άλλα σχολεία, κάνουν επισκέψεις σε τεμένη, εβραϊκές συναγωγές όπου εκεί τους μιλάει ιμάμης ή ραβίνος. Εμείς όμως τελικά δεν θα καλέσουμε τον ιμάμη επειδή δεν μας παίρνει ο χρόνος μια και η διαδικασία για να έρθει ο ιμάμης χρειάζεται πολλές διατυπώσεις. Βρήκαμε μια άλλη, καλύτερη εκδοχή, θα έρθει να μας μιλήσει καθηγητής θεολογίας ο οποίος έχει κάνει διδακτορικό πάνω στο Ισλάμ. Είμαι άνθρωπος της Εκκλησίας και δεν προσπαθώ να παρουσιάσω κάτι άλλο που εμποδίζεται από το Σύνταγμα και τους νόμους. Με ενδιαφέρει το αντικείμενό μου, ο Χριστιανισμός αλλά αυτό το διάστημα διδάσκω θρησκεύματα και θέλω να το κάνω όσο καλύτερα μπορώ και να είμαι αντικειμενικός. Θέλω λοιπόν να βρω ανθρώπους που μπορούν να με βοηθήσουν να το κάνω με περισσότερα εποπτικά μέσα»
Ενημέρωση από aganargyroi.gr
Εφ όσον η Εκκλησία της Ελλάδος αδρανεί και δεν προωθεί την Πατερική Θεολογία με απλό κατανοητό τρόπο, σαν μέσο κατηχήσεως των παιδιών, ολοένα και θα ολισθαίνει η παιδεία μας προς το άσχετο και το αλλότριο, νοθεύοντας την λαϊκή παράδοση και ραγίζοντας τα θεμέλια του έθνους μας...
ΑπάντησηΔιαγραφή