Παρασκευή 18 Μαρτίου 2011

Άγιος Νικόλαος Κασάτκιν- Ιαπωνία και Ορθοδοξία.

 ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΑΣ: ΕΙΝΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΑΙΤΙΟΣ ΤΩΝ ΚΑΚΩΝ; (ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ) ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΗ: ΙΑΠΩΝΙΚΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΚΙ (Johrei – Mahikari - Rei­ki) ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΜΕ Α)ΤΟ ΒΙΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΚΑΣΑΤΚΙΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΙΑΠΩΝΙΑΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ Β)ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ: 1)ΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΙΑΠΩΝΩΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ 2)ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕΤΑ ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ.

Α)Άγιος Νικόλαος Κασάτκιν

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΒΙΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΚΑΣΑΤΚΙΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΙΑΠΩΝΙΑΣ 
     Ο Άγιος Νικόλαος εγεννήθη εις Σμολένσκ της Ρωσίας τω 1836. Οι γονείς του είχον βαθυτάτην ευσέβειαν. Ο πατήρ του ήτο διάκονος και η μήτηρ του θυγατέρα διακόνου. Ο Ιβάν, ως ωνομάζετο, εφλογίζετο εκ του πόθου να αφιερωθή εις τον Χριστόν και δη να υπηρετήση τον Κύριον ως Ιεραπόστολος. Εσπούδασεν εις την Θεολογικήν Σχολήν της Πετρουπόλεως. Εκάρη μοναχός, λαβών το όνομα Νικόλαος, και εν συνεχεία εγένετο διάκονος και πρεσβύτερος τω 1860.
    
Η ιερά Σύνοδος της Ρωσικής Εκκλησίας διώρισε τον Άγιον ως εφημέριον του ρωσικού Προξενείου της Ιαπωνίας. Μετά πολλής χαράς ο Άγιος απεδέχθη τον διορισμόν και έφθασε, μέσω Σιβηρίας, εις την Ιαπωνίαν τον Ιούλιον του 1861. Η ανωτέρω ημερομηνία είναι η απαρχή της ιδρύσεως εν Ιαπωνία της Ορθοδόξου τοπικής Εκκλησίας.

    
Επί τέσσαρα έτη εν προσευχή ησχολείτο με την εκμάθησιν της Ιαπωνικής γλώσσης και προετοίμαζε τον τρόπον διακονίας του εκεί. Οι νόμοι της Ιαπωνίας ώριζαν την ποινήν του θανάτου δια τους ασκούντας εκεί προσηλυτισμόν.
    
Η ιεραποστολή ήρχισεν εντός του προξενικού οικήματος. Ο διδάσκαλος της ξιφασκίας του υιού του Προξένου Σαβάμπε Τακουμάρο απεδέχθη την Ορθοδοξίαν. Αυτόν ηκολούθησαν ο ιατρός Σακάϊ και έτερος ευγενής ο Ουράνο. Ούτοι κατηχηθέντες επιμελώς εβαπτίσθησαν τω 1868, και συνέβαλον μεγάλως εις το έργον της ιεραποστολής. Προσετέθησαν και έτεροι ευγενείς εις την πρώτην ομάδα των πιστών.
    
Η ρωσική Εκκλησία ίδρυσεν επίσημον ορθόδοξον Ιεραποστολήν εις την Ιαπωνίαν. Ο Άγιος Νικόλαος εντός του Προξενείου διδάσκων την ρωσικήν γλώσσαν επετέλει το ουσιαστικόν αυτού έργον της ιεραποστολής. Συγχρόνως μετέφραζε την Καινήν Διαθήκην και έτερα λειτουργικά κείμενα εις την Ιαπωνικήν.
    
Ότε επέτρεψαν αι συνθήκαι εγκατεστάθη ο Άγιος εις το Τόκιον και με την κάλυψιν της Πρεσβείας ίδρυσε Σχολείον. Την πρωΐαν εδίδασκε την ρωσικήν γλώσσαν και το εσπέρας επετέλει το ιεραποστολικόν έργον του. Μέχρι το έτος 1872 το έργον της ιεραποστολής εις την Ιαπωνίαν ευρίσκετο υπό στενήν παρακολούθησιν και διωγμόν. Μετά ταύτα ήρθησαν τα απαγορευτικά μέτρα και επετράπη το έργον της ιεραποστολής. Τω 1875 οι Ορθόδοξοι έγιναν 500, τω 1876  1000, τω 1878  4115. Κατ αυτό το έτος υπήρχον 8 ιθαγενείς ιερείς και 78 λαϊκοί ιεροκήρυκες.
    
Τω 1879 η Ιερά Σύνοδος της Ρωσικής Εκκλησίας ίδρυσε την πρώτην Επισκοπήν και εξέλεξεν ως πρώτον Επίσκοπον τον Άγιον Νικόλαον με το τίτλον του επισκόπου Ραβέλκυ. Το έτος αυτό εκτίσθη ο πρώτος Ναός εις το Τόκιον του Αγίου Νικολάου του Θαυματουργού. Οι Ορθόδοξοι τότε ήσαν 6000.
    
Τω 1906 προήχθη ο Άγιος εις Αρχιεπίσκοπον Ιαπωνίας. Ο Αρχιεπίσκοπος Νικόλαος εκοιμήθη εν Κυρίω εις τας 2 Φεβρουαρίου του έτους 1912. Η Αρχιεπισκοπή της Ιαπωνίας ηρίθμει τότε 40.000 πιστούς και ήτο θαυμαστώς ωργανωμένη, διηκονείτο δε τότε υπό πλήθους εντοπίων ιερέων και πολλών στελεχών. Κατά την κηδείαν του Αγίου ο αυτοκράτωρ της Ιαπωνίας απέστειλε στέφανον.
    
Χαρακτηρίζεται ο Άγιος Νικόλαος Κασάτκιν ως εις των σπουδαιοτέρων ιεραποστόλων όλων των εποχών (Ιωάν Μέγεντορφ). Είχεν ένθεον ιεραποστολικόν ζήλον, ηγάπησε τον λαόν των Ιαπώνων, διό και ηρνήθη να γίνη Επίσκοπος Κίνας, διότι έπρεπε να εγκαταλείψη τους Ιάπωνας πιστούς. Είχε θαυμαστήν υπομονήν και επιμονήν. Διεκρίνετο διά την σοφίαν, την σύνεσιν και την διάκρισιν. Εις τον ρωσοϊαπωνικόν πόλεμον (1904 - 1905) ενήργησεν ως Επίσκοπος Ιαπωνίας και όχι ως ρώσος. Συμπαρεστάθη κατά τον πόλεμον εις τον λαόν της επισκοπής του ως αληθής πατήρ1.
    
Προσκυνών ταπεινώς τον μέγαν ιεραπόστολον Άγιον Νικόλαον Κασάτκιν ευγνωμόνως αιτούμαι τας προς Κύριον πρεσβείας αυτού, ώστε διά βίου έργω και λόγω να διακονώ ταπεινώς εις τον ευαγγελισμόν των αδελφών ψυχών.
Αρχιμ. Νικόδημος Γ. Αεράκης  Ιεροκήρυξ.
Εκδόσεις "Ορθόδοξος Κυψέλη" Θεσσαλονίκη

1) Σόλωνος Νινίκα: «π. Νικόλαος Κασάτκιν ο Ιεραπόστολος της Ιαπωνίας».
http://www.impantokratoros.gr/3EF34FD2.el.aspx

undefined
VatopaidiFriend: Ένας φίλος της σελίδας, βρήκε, μετέφρασε και μας έστειλε το παρακάτω κείμενο. Το παραθέτουμε όπως μας το έστειλε. Τον ευχαριστούμε
Η ιαπωνία είναι μια ειδωλολατρική χώρα με ελάχιστους χριστιανούς.

Στην ειδωλολατρεία δεν υπάρχει η φιλανθρωπία και η έννοια της αγάπης όπως στον χριστιανισμό. Το κενό φιλανθρωπίας-αγάπης καλύπτεται από την ομαδικότητα και την αίσθηση του καθήκοντος. Ωστόσο με την δυτικοποίηση - αμερικανοποίηση της ιαπωνίας, τα τελευταία χρόνια, οι νέοι άρχισαν να γίνονται ακραίοι ατομικιστές. Δεν έχουν τις χριστιανικές αξίες ούτε σε λανθάνουσα μορφή, όπως στις ΗΠΑ. Έτσι παρατηρούνται φαινόμενα όπως της αρχαίας Ελλάδας. 300 σπαρτιάτες υπερασπίζονται την πατρίδα τους μέχρι θανάτου, αλλά στην πατρίδα πετάνε τα ανεπιθύμητα βρέφη στον καιάδα. Οι αθηναίοι αγωνίζονται ενάντια στους Πέρσες για την πατρίδα, στην πατρίδα αφήνουν τους φτωχούς(ή και άρρωστους) να πεθάνουν.
Οι ιάπωνες κάνουν το καθήκον τους στην εργασία τους ή ως πολίτες(δεν κλέβουν πεταμένα πορτοφόλια), αλλά δεν ασχολούνται με τον άνεργο που ζει σε μια χαρτόκουτα στο πεζοδρόμιο ή δίπλα στο ποτάμι.
Ακόμα έχουν μάθει ότι η σκληρή δουλειά ανταμείβεται. Αν αποτύχεις τότε δεν εργάστηκες αρκετά, οπότε πεισμόνεις και εργάζεσαι σκληρότερα.
Τέλος αν ξανα-αποτύχεις ή σε προσγειώσει η πραγματικότητα της ανθρώπινης αδυναμίας(οικονομική κρίση, ανεργία, τσουνάμι) αναλαμβάνεις την ευθύνη ή με αυτοκτονία(θεωρείται θαρραλέος) ή ζώντας σε μια χαρτόκουτα(θεωρείται δειλός-φυγόπονος-σκουπίδι). Οπότε δεν θα δούμε τους ιάπωνες να ζητάνε βοήθεια σύντομα, π.χ. στο θέμα του πυρηνικού εργοστασίου θα εργαστούν οι υπάλληλοι όσο περισσότερο μπορούν χωρίς βοήθεια, μετά θα αναλάβει η κυβέρνηση τους να κάνει το ίδιο και στο τέλος(μάλλον αργά) θα ζητήσουν βοήθεια. Το ίδιο θα συμβεί με τους εγκλωβισμένους και άστεγους.
Αυτή η καταστροφή έχει αναγκάσει μερικούς ιάπωνες να απεξαρτηθούν από την τεχνολογία και τον καταναλωτισμό, που έχουν δημιουργήσει πολλές αρρωστημένες καταστάσεις, π.χ. 36 ώρες αγρυπνία για το online παιχνίδι από 40 χρόνους-ες ή ζωγραφιές του ουρανού με τα άστρα στα νύχια.
Με τους άστεγους-άνεργους στην ιαπωνία ασχολούνται κυρίως οι χριστιανικές ιεραποστολές. Η αξία του χριστιανισμού φαίνεται στις δυσκολίες και όχι στα χρόνια των παχιών αγελάδων. Η καταστροφή στην ιαπωνία είναι μια ευκαιρία να διδαχτούν έμπρακτα το χριστιανισμό. Να μάθουν να ζητάνε βοήθεια από θεό και ανθρώπους, να αρχίσουν να βοηθάνε τους άλλους ανθρώπους και να κινούνται προς το θεό.
Σε περίπτωση που ψάξετε στο google maps τους ορθόδοξους ναούς και παρεκκλήσια, θα δείτε ότι κάποιοι ναοί και παρεκκλήσια είναι παλιές κατοικίες που αλλάξαν χρήση. Το κόστος των οικοπέδων στην ιαπωνία είναι πολύ υψηλό.
Παρακάτω είναι τα νέα από το σεισμό-τσουνάμι της ορθόδοξη εκκλησίας της Ιαπωνίας:
Σεισμός και τσουνάμι στην περιοχή Τοχοκου, 11 Μάρτη 2011
Αναφορά και Πληροφορίες για την Ανατολική Μητρόπολη Ιαπωνίας
ανανέωση: 17 Μαρτίου
Όπως θα διαβάσετε σεισμός 9 Ρίχτερ χτύπησε την βορειοανατολική Ιαπωνία. Το 9 μέτρων τσουνάμι σάρωσε τις παράκτιες περιοχές σε Ιβάτε(Iwate), Μιγάγκι(Miyagi) και Φουκούσιμα(Fukushima). Επιπλέον, υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στον πυρηνικό σταθμό στο Φουκούσιμα.
Έχουμε λάβει πολλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με αγάπη, προσευχές και ερωτήσεις, από τους αδελφούς και αδελφές σε όλο τον κόσμο.
Προς το παρόν, οι ιστοσελίδες της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Ιαπωνία και της Μητρόπολης Ανατολικής Ιαπωνίας έχουν δυσκολίες στο ανέβασμα νέων πληροφοριών. Για αυτό, η ιστοσελίδα Μητρόπολης Δυτικής Ιαπωνίας φιλοξενεί τα νέα.
17 Μαρτίου 2011
Δεύτερο μήνυμα του Μητροπολίτη Σεραφείμ και αναφορά της κατάστασης της εκκλησίας
Μετά την καταστροφή, έχουμε λάβει πολλές επιστολές και ηλεκτρονικά μηνύματα εντός και εκτός Ιαπωνίας. Εκφράζουμε την ευγνωμοσύνη μας από τα βάθη της καρδιάς μας.
Παρά το γεγονός ότι οι επικοινωνίες εξακολουθούν να μην είναι εφικτές, έχουμε πληροφόρηση από διάφορες πηγές. Σιγά σιγά, συλλέξαμε πληροφορίες για την κατάσταση των ναών και τα μέλη της ενορίας.
Προς το παρών σας ενημερώνουμε για την κατάσταση των ενοριών και των μελών μας:
1. Ενορία Ισινομάκι(Ishinomaki), Εκκλησία του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου
Μετά το σεισμό, δεν είχαμε καμία επαφή με τον πάτερ Βασίλη Ταγκούτσι.
Σήμερα το πρωί επιβεβαιωθήκαμε ότι ο πάτερ και η Ματουσκα Μαρία είναι ζωντανοί. Ο ναός και η κατοικία του ιερέα είχαν πλημμυρίσει, αλλά δεν γκρεμίστηκαν.
Ο επίτροπος, Petr Sasaki Ken-ichi επισκέπτεται τα μέλη στην πόλη.
Κομι Τσουτομου, κοιμήθηκε. Αιωνία του η μνήμη.
2. Ενορία Βακουγα(Wakuya), Εκκλησία Προφήτη Ισαΐα
Ο ναός είναι ασφαλής. Ο επίτροπος Μπόρις Γιαμάντα ζει. Ερευνούμε για τα άλλα μέλη.
3. Ενορία (Joghe-dzutusmi), Παρεκκλήσι Αγίας Σκέπης της Θεοτόκου
Ο επίτροπος Νίκων Ασάνο Κι-ιτσι και η οικογένεια του είναι ασφαλείς στο σπίτι. Ο ναός μάλλον δεν έχει πρόβλημα.
4. Ενορία Σακάρι(Sakari) στο Οφουνατο(Ofunato), Ναός της Αναλήψεως
Ο ναός άντεξε. Τα μέλη της είναι καλά, εκτός από μία οικογένεια.
Συνεχίζεται η έρευνα για την οικογένεια.
5. Ενορία Σανουμα(Sanuma) και παρεκκλήσι Μεταμορφώσεως, Ενορία Τακασιμιζου(Takashimizu) και παρεκκλήσι Μεταμορφώσεως
Οι τηλεπικοινωνίες δεν επανήλθαν. Όμως, αυτές οι περιοχές είναι μακριά από τις ακτές, είναι πιθανότατα ασφαλής.
6. Ενορία Γιαμάντα(Yamada) και Παρεκκλήσι Ευαγγελισμού της Θεοτόκου
Εκκλησία κτίριο καταστράφηκε και κάηκε. Είχαμε επαφή με μερικά μέλη.
Συνεχίζουμε την έρευνα.
7. Ενορία Κεσεννουμα(Kesennuma) και Παρεκκλήσι της Αναστάσεως
Άγνωστο. (Η περιοχή που χτυπήθηκε περισσότερο από το τσουνάμι.)
Προσευχόμαστε ώστε τα υπόλοιπα μέλη να είναι ασφαλή.
Δεύτερο μήνυμα του Μητροπολίτη Σεραφείμ και αναφορά για την κατάσταση της εκκλησίας σε pdf (ιαπωνικά)
17 Μαρτίου 2011
Ο πάτερ Βασίλειος Ταγκούτσι είναι ασφαλής!
Η ενορία του Σεντάι ήρθε σε επαφή με τον π. Βασίλη και Ματούσκα Μαρία.
Ο Ναός του Αγίου Ιωάννη άντεξε. Ο πρώτος όροφος του ναού και η αίθουσα συναντήσεων είχαν πλημμυρίσει. Όμως, ο δεύτερος όροφος είναι χρησιμοποιήσιμος. Ο επίτροπος επισκέπτεται τα μέλη στην πόλη.
17 Μαρτίου 2011
Ξεκίνησε ο έρανος για οικονομική βοήθεια
Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ιαπωνίας ξεκίνησε έρανο για την βοήθεια των ενοριτών και ναών που πλήγηκαν.
Για λεπτομέρειες, επισκεφτείτε την επίσημη ιστοσελίδα της OCJ, σύντομα θα επανέλθει .
Η Ορθόδοξη Εκκλησία στην Ιαπωνία
Δωρεά από το εξωτερικό
Payee Account Number  : 00150 – 0- 47756
Payee Name  :  NIHON HARISUTOSU SEIKYOUKAI
Payee Address :  4-1, KandaSurugadai, Chiyoda-ku, Tokyo. 101-0062, JAPAN
Payee Telephone Number :   03-3291-1885
---------------
“Currency : USD”
Intermediary Bank Deutsche Bank Trust Company Americas NY
Intermediary Bank BIC(SWIFT Code): BKTRUS33
Beneficiary Bank : Japan Post Bank
Branch : Head Office
Beneficiary Bank Address : 3-2, Kasumigaseki 1-chome, Chiyoda-Ku, Tokyo
100-8798, Japan
Beneficiary Bank BIC (SWIFT Code): JPPSJPJ1
Beneficiary Bank CHIPS UID : 427593
--------------
” Currency : EUR “
Intermediary Bank : Deutsche Bank AG Frankfurt
Intermediary Bank BIC(SWIFT Code): DEUTDEFF
Beneficiary: Bank Japan Post Bank
Branch : Head Office
Beneficiary Bank Address 3-2, Kasumigaseki 1-chome, Chiyoda-Ku, Tokyo
100-8798, Japan
Beneficiary Bank BIC (SWIFT Code): JPPSJPJ1
Beneficiary Bank CHIPS UID : No-need
---------------
Detailed information on remittance:
“Deposit to Japan Post Bank Account”
16 Μαρτίου 2011
Δηλώσεις Μητροπολίτη Δανιήλ της Αρχιεπισκοπής Τόκιο και πάσης
Ιαπωνίας, και Σεραφείμ Επισκόπου Σεντάι. (Ιαπωνικά)
Οι ιστοσελίδες της Ανατολικής Μητρόπολης Ιαπωνίας και Σεντάι, επανήλθαν.
-Ανατολική Μητρόπολη Ιαπωνίας
-Σεντάι
Μέσα από την ιστοσελίδα εύρεσης προσώπων, γνωρίζουμε ποιοι ενορίτες είναι ζωντανοί και μένουν σε καταφύγια. Αλλά ακόμα δεν υπάρχουν πληροφορίες για τον πάτερ Βασίλη Ταγκούτσι Μιτσιο και Μαρία Ματουσκα.
Είναι υπεύθυνος της ενορίας Ισινομακι(Ishinomaki) και τους τελευταίους μήνες αναρρώνει σε ένα σπίτι, κοντά στην ακτή.
15 Μαρτίου 2011
Ανατολική Μητρόπολη Ιαπωνίας
Δόξα τω Θεό, ο επίσκοπος Σεραφείμ, ο πάτερ Κλεμεντ Κονταμα και ο πάτερ Βασίλη Κάτο είναι μια χαρά. Η Ιερά Μητροπολιτικός Ναός της Ευαγγελίστριας στο Σεντάι και τα γραφεία της Επισκοπής δεν υπέστησαν σοβαρές ζημιές.
Ο ναός της Ιεράς Αναλήψεως στο Ιτσινοσεκι(Ichinoseki) και ο ναός της Ύψωσης του Σταυρού στο Μοριόκα(Morioka) είναι ασφαλείς, αν και υπάρχουν μικρό ζημιές.
Έχουμε επαφή με τον π. Μιχαήλ στο Μοριόκα(Morioka) και π. Μάρκο στο Ιτσινοσεκι(Ichinoseki).
Ωστόσο, οι εκκλησίες στην ακτή Σανρικου(Sanriku) υποθέτουμε ότι καταστράφηκαν: ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου στο Γιαμάντα(Yamada), Αναστάσεως στο Κεσεννουμα(Kesennuma), Αγίας Σκέπης στο Joghe-dzutusmi και Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου στο Ισινομακι(Ishinomaki). Η Επισκοπή δεν έχει επαφή με τους ενορίτες αυτών των εκκλησιών. Υπάρχουν 300 μέλη στην παράκτια ζώνη.
Επιπλέον, δεν υπάρχουν πληροφορίες από τρεις εκκλησίες και ενορίες που βρίσκονται μακριά από την ακτή: το παρεκκλήσι της Μεταμορφώσεως στο Σανουμα(Sanuma), ναός της Μεταμορφώσεως στο Τακασιμιζου(Takashimizu) και ναό του Προφήτη Ησαΐα στο Βακουγα(Wakuya), συνολικά, είναι 80 μέλη.
Οι επικοινωνίες και το δίκτυο ηλεκτρικού ρεύματος έχουν σοβαρές βλάβες. Η χρήση τηλεφώνου, κινητού και ίντερνετ είναι περιορισμένη. Οι δρόμοι και οι σιδηροδρομικές γραμμές κόπηκαν. Τα βενζινάδικα δεν λειτουργούν. Υπάρχουν πολύ λίγοι τρόποι επικοινωνίας με τους ενορίτες.
Αναζητούμε τα εξαφανισθέντες στις ιστοσελίδες Google και Picasa και βρέθηκαν μερικοί ενορίτες.
Σήμερα το απόγευμα, λάβαμε χαρμόσυνα νέα, ο ναός της Αναλήψεως στο Σακάρι(Sakari) είναι εντάξη και πολλοί από τους ενορίτες είναι ζωντανοί.
Τόκιο και περιοχή Καντο(Kanto)
Στο Τόκιο, ο Μητροπολίτης Δανιήλ, οι επίσκοποι, οι σπουδαστές σεμιναρίου και το προσωπικό του γραφείου είναι ασφαλείς. Ο καθεδρικός ναός και άλλα κτίρια είχαν μικρές ζημιές. Σπασμένα γυαλιά και ρωγμές στον τοίχο. Δεν έχουμε καμιά αναφορά για σοβαρό τραυματισμό μελών.
Οι άλλοι ναοί στην περιοχή Καντο(Kanto) και οι ενορίτες δεν έχουν προβλήματα.
Όταν θα έχουμε νέα, θα τα ανεβάσουμε το συντομότερο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.