Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2010

Πάρτε όλοι ενεργό μέρος στην ηλεκτρονική διαβούλευση για την Κάρτα Πολίτη. Οδηγίες και παράδειγμα σχολιασμού


Πατώντας στο http://www.opengov.gr/ypes/?p=863#consnav  μπορούμε να πάρουμε μέρος στην διαβούλευση -συζήτηση για την Κάρτα Πολίτη τις ανθρώπινες ελευθερίες μας, και την θρησκευτική μας συνείδηση.

Μπείτε και γράψτε τα σχόλιά σας τα οποία αν δεν σβηστούν θα διαβάζονται και από τους υπολοίπους. Αν είναι τέτοιος ο αριθμός θα δημιουργήσουν μοχλό πίεσης όπως οι υπογραφές για την μη αποδοχή Κάρτας Πολίτη.

ΕΊΝΑΙ ΔΗΛΑΔΉ ΣΗΜΑΝΤΙΚΌ ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΟΣΟΙ ΕΠΙΒΟΥΛΕΥΟΝΤΑΙ ΤΙΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ.

Οδηγίες :
Αφού μπούμε πάμε κάτω στην σελίδα στο 



Πατάμε πάνω εκεί που λέει (Χ αριθμός)Σχόλια αριστερά σε ένα - ένα κατά σειρά θέμα (Α.Β.Γ.Δ)
στο οποίο θέλουμε να σχολιάσουμε και εν συνεχεία μεταβαίνουμε στο κάτω μέρος της σελίδας και βάζουμε το σχόλιό μας πάντα με λογική και ευπρέπεια συμπληρώνοντας ότι χρειάζεται.

Υποχρεωτικό είναι όνομα (όχι αναγκαστικά ονοματεπώνυμο  π.χ Σπύρος) και ηλεκτρονική διεύθυνση (π.χ anavaseis@gmail.com)


Αφού τελειώσουμε πατάμε «Υποβολή του Σχολίου»  και περιμένουμε πρώτα να ελεχθεί και αν συμφωνούν με το ύφος οι συντονιστές της συγκεκριμένης σελίδας τότε δημοσιεύεται.
Θα λάβετε μήνυμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση που δώσατε.

Παράδειγμα σχολιασμού στο συγκεκριμένο από το ιστολόγιο http://id-ont.blogspot.com
______________


ΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΟΒΑΛΛΑΜΕ ΣΤΗΝ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ  

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:
1. Το πλινθίο (τσιπάκι) της "Κάρτας (εξυπηρετήσεως) του Πολίτη" θα λειτουργεί εξ'επαφής (contact) ή εξ'αποστάσεως (contactless); Στην Γερμανική Κάρτα του Πολίτη λειτουργεί εξ'αποστάσεως (http://id-ont.blogspot.com/2010/10/deutsche-welle-chip.html). Εάν είναι εξ'επαφής μετά από πόσες αναβαθμίσεις σχεδιάζεται να γίνει εξ'αποστάσεως για να μοιάζει με την Γερμανική;


2. Για την παραγωγή της θα χρησιμοποιηθεί το μηχάνημα που έχει η Διεύθυνση Διαβατηρίων της Ελληνικής Αστυνομίας;
Γνωρίζουμε ότι η ιαπωνική εταιρεία TOPPAN που πούλησε στην Ελληνική Αστυνομία το μηχάνημα με το οποίο παράγονται τα Ελληνικά Διαβατήρια και οι αστυνομικές ταυτότητες, μιλάει για αστυνομικές ταυτότητες που θα φέρουν τσιπάκι τόσο εξ'επαφής όσο και εξ'αποστάσεως:
"This system will be first used to issue Greek e-passports and dual contact / contactless e-ID cards for the Hellenic Police"
Άρα εάν χρησιμοποιηθεί η υποδομή της Ελληνικής Αστυνομίας η "Κάρτα (εξυπηρετήσεως) του Πολίτη" μπορεί να έχει και εξ'επαφής και εξ' αποστάσεως τσιπάκι. 

3.Υπάρχει απαραχάρακτη, απαραβίαστη τεχνολογική μέθοδος αποτύπωσης δεδομένων σε ένα πλινθίο (τσιπάκι) είτε αυτό λειτουργεί εξ'επαφής (contact) είτε λειτουργεί εξ'αποστάσεως (contactless);
Εάν στην αρχή «υιοθετηθούν καλές πρακτικές ασφαλείας» μετά από πόσες παραβιάσεις «των καλών πρακτικών ασφαλείας» έχει προβλεφθεί να υιοθετηθούν οι «καλύτερες»;
Στην Γερμανική Κάρτα του Πολίτη "με το καλημέρα" αποσύρθηκε το λογισμικό ανάγνωσης των καρτών γιατί είχε τρύπα ασφαλείας
Τι μας εγγυάται ότι στην Ελλάδα τα πράγματα θα γίνουν καλύτερα από την τεχνολογικά προηγμένη Γερμανία;
Τελικά είναι αδύνατον να διασφαλιστεί ότι δεν θα παραβιαστούν τα προσωπικά δεδομένα των κατόχων των καρτών. Μπορεί να πάρει στους κλέφτες λίγο χρόνο για να «αναβαθμιστούν» για να αντιμετωπίσουν αυτή τη νέα πρόκληση, αλλά να είστε σίγουροι ότι θα το κάνουν.
Διαβάστε σχετικά:
      1.«Κλεμμένα δάκτυλα: Ανίσχυρη η προστασία από την κλοπή των στοιχείων της βιομετρικής ταυτότητας.»
      2.«Πέντε δευτερόλεπτα αρκούν για τους χάκερ»
      3.«Ουδέν κρυπτόν: Χάκερ έσπασαν την «απαραβίαστη» κβαντική κρυπτογράφηση»
      4.«Και στην Αγγλία προαιρετική η ηλεκτρονική συνταγογράφηση. Όσοι όμως επιλέγουν την ηλεκτρονική συνταγογράφηση κινδυνεύουν από διαρροές δεδομένων. 287 φορές χάθηκαν ηλεκτρονικά ιατρικά δεδομένα τα τελευταία 2,5 χρόνια, BBC Απρ 2010»

4. Τα Νομικά, ηθικά, κοινωνικά και άλλα προβλήματα που κουβαλούν μαζί τους αυτές οι κάρτες από την στιγμή που διαθέτουν είτε εξ'επαφής (contact) ή πολύ περισσότερο εξ'αποστάσεως (contactless) πλινθίο, σε ποια διαβούλευση πρέπει να κατατεθούν, στην παρούσα ή στην επόμενη φάση;
Νομίζουμε ότι η ανακοίνωσή σας αντιμετωπίζει με «ελαφρά τη καρδία» τις βέβαιες ανησυχίες μας και τους κινδύνους που αναμένεται να ενσκήψουν στη ζωή μας. Με τα πλινθία (τσιπάκια), δίνεται η δυνατότητα εύκολα και ανέξοδα (αφού ετοιμαστεί η μηχανογραφική υποδομή) να συλλέγονται και να καταγράφονται πληροφορίες για το άτομο που φέρει πλινθίο (πχ στην "Κάρτα (εξυπηρετήσεως) του Πολίτη").

Διαβάζουμε στο εξαιρετικό κείμενο «ΒΙΟΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΕΤΡΙΑ»
του Επ. Καθηγητή Νομικής κου Μαντζούφα στο ΑΠΘ:
η μετατροπή του πολίτη σε πληροφοριακό αντικείμενο, υπονομεύει τη συμμετοχή του σε όλο το φάσμα των δημοκρατικών θεσμών, ιδίως όταν γνωρίζει ότι η πολιτική και κοινωνική του δραστηριότητα καταγράφεται
Η ανεξέλεγκτη συλλογή πληροφοριών καταλήγει σε χειραγώγηση καθώς δίχως την προστασία των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων δεν υπάρχει δημοκρατική κοινωνία.
Ο συσχετισμός πληροφοριών από διάφορες εκφάνσεις της κοινωνικής ζωής του ατόμου ως καταναλωτή, εργαζόμενου, ασφαλισμένου, η χρήση και η δημοσίευσή τους, διαταράσσουν την ηρεμία του ατόμου και παραβιάζουν την εύλογη επιθυμία του να διαχειρίζεται και να δημοσιοποιεί κατά βούληση προσωπικά του στοιχεία.
Οι πληροφορίες του παρελθόντος που καταγράφονται, μπορούν να ανασυρθούν σε οποιαδήποτε στιγμή του βίου του ατόμου και να αποτελέσουν μεγάλο πρόσκομμα στην προσπάθεια του να αναπτύξει την προσωπικότητά του. Έτσι το άτομο εγκλωβίζεται σε μια εικόνα του παρελθόντος, από την οποία ενδέχεται να επιθυμεί να απομακρυνθεί και η οποία όμως, ακόμα τον καταδυναστεύει, στερώντας του κάθε αυθορμητισμό.
Έτσι, το άτομο χάνει την δυνατότητα να αυτοπροσδιορίζεται κοινωνικά, να αναπτύσσει με το κοινωνικό του περιβάλλον σχέσεις που να εξαρτώνται από δικές του επιλογές, και να μην μετατρέπεται σε πληροφοριακό δεδομένο από τρίτα πρόσωπα.
Η σοβαρότητα των ανωτέρω απειλών γίνεται περισσότερο εμφανής και ο κίνδυνος μεγαλύτερος, όταν η αυτόματη καταγραφή και ταξινόμηση των πληροφοριών άγει στην κατηγοριοποίηση των ατόμων με βάση συγκεκριμένα πρότυπα. Η κατάταξη με βάση ένα συγκεκριμένο σύνολο χαρακτηριστικών, ενώ συχνά εξυπηρετεί ανάγκες άσκησης κοινωνικής πολιτικής (π.χ η συμπεριφορά των ασθενών σε σχέση με το ασφαλιστικό σύστημα), συνήθως αποβαίνει το μοναδικό στοιχείο που προσδιορίζει την κοινωνική ταυτότητα του ατόμου, αναγκάζοντας έμμεσα το πληροφοριακά στιγματισμένο πρόσωπο να συμμορφωθεί σε ορισμένο πρότυπο. Έτσι, για παράδειγμα, το ασφαλιστικό ή το συνδικαλιστικό προφίλ του ατόμου αποβαίνει κυρίαρχο στοιχείο της συνολικής του προσωπικότητας τα δε επιμέρους στοιχεία(αρνητικά ή θετικά) αυτού του πορτραίτου, επικαθορίζουν την σχέση του ατόμου με το περιβάλλον του.
Επιπλέον, οι ανάγκες άσκησης προληπτικής πολιτικής σε τομείς όπως η πάταξη της εγκληματικότητας, συνδέονται με τη αξιοποίηση και συσχέτιση αρχείων προσωπικών δεδομένων των ατόμων που, σύμφωνα με το πρόγραμμα του υπολογιστή, παρουσιάζουν την κοινωνική του συμπεριφορά, ως αποκλίνουσα. Τα άτομα αυτά παρακολουθούνται, εν αγνοία τους, ως πιθανοί υποψήφιοι τέλεσης αξιόποινων πράξεων και εν αγνοία τους επίσης, τα δεδομένα της δραστηριότητάς τους καταχωρούνται σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές και συσχετίζονται ενδεχομένως με άλλα αρχεία που αφορούν καταναλωτικές συνήθειες, επιλογές ψυχαγωγίας, συναναστροφές κλπ. Έτσι κάθε πτυχή της ιδιωτικής του ζωής και κάθε εμφάνιση του ατόμου στον κοινωνικό χώρο, καταγράφεται και υπόκειται σε επεξεργασία, κατά τρόπο που καταργείται η ανωνυμία και αντικαθίσταται από μιας μορφής διαφάνεια που ουσιαστικά επιφέρει κατάργηση των ορίων ανάμεσα στο δημόσιο και τον ιδιωτικό χώρο.

Επίσης στο κείμενο «Κίνδυνοι να γίνουμε χειραγωγήσιμοι και με βιοπορτρέτα»
της κας Μαλογαρδή, δρ Νομικής, διαβάζουμε επίσης:
Τι κίνδυνοι δημιουργούνται από τη χρήση της;
«Κίνδυνοι για τον πυρήνα των θεμελιωδών δικαιωμάτων μας, την παραβίαση της ιδιωτικότητας, της προσωπικότητας και των ατομικών ελευθεριών μας με τη συνεχή παρακολούθηση. Με την ηλεκτρονική κάρτα οι δημόσιες Αρχές θα έχουν ως βάση δεδομένων την οικονομική μας δραστηριότητα, το καταναλωτικό μας "προφίλ", τις συνήθειές μας και τις προτιμήσεις μας, την κάθε κίνησή μας, πού βρισκόμαστε ανά πάσα ώρα. Κίνδυνοι να γίνουμε χειραγωγήσιμοι και με βιοπορτρέτα. Κίνδυνοι από τη χρήση των δεδομένων της εκάστοτε εξουσίας ή του εκάστοτε διαχειριστή του ηλεκτρονικού συστήματος. Κίνδυνοι από την τυχόν διαβίβαση των δεδομένων μας σε τρίτους. Κίνδυνοι από τυχόν υποκλοπή των δεδομένων μας, μέσω των hackers. Ας μην ξεχνάμε ότι και ο ίδιος ο πρώην πρωθυπουργός είχε πέσει θύμα ηλεκτρονικής κατασκοπίας μέσω του κινητού του τηλεφώνου. Κίνδυνοι από τυχόν πλαστές κάρτες, κίνδυνοι από την αντιγραφή των σκληρών δίσκων από τις κρατικές βάσεις δεδομένων, όπου θα είναι αποθηκευμένα τα στοιχεία των καρτών των πολιτών».

Διαβάστε επίσης:
REUTERS: Η εισαγωγή της νέας γερμανικής ταυτότητας (Γερμανική Κάρτα του Πολίτη) από 1/11/2010, αύξησε την ανησυχία των Γερμανών σχετικά με την ιδιωτικότητα της ζωής τους γιατί τους ξύπνησε μνήμες από την εποχή των παρακολουθήσεων της Στάζι και της Γκεστάπο.


5. Για όσες "Κάρτες (εξυπηρετήσεως) του Πολίτη" χαθούν αλλά και για όσες κλαπούν, προβλέπεται να αναπτυχθεί κάποιου είδους λογισμικό το οποίo θα τις εντοπίζει; Ειδικά, βεβαίως, στην περίπτωση που φέρουν εξ'αποστάσεως (contactless) τσιπάκι, θα χρησιμοποιηθεί η υποδομή των κεραιών κινητής τηλεφωνίας ή η υποδομή των δορυφόρων; Το ρωτάμε αυτό γιατί για τα σκυλιά που φέρουν "εμφυτευμένο" στο δέρμα τους το εξ'αποστάσεως (contactless) τσιπάκι, η εφαρμογή είναι ήδη έτοιμη, χρησιμοποιείται και μάλιστα μπορεί κανείς να την "κατεβάσει" δωρεάν στο κινητό του
Εάν πάντως μας κάνει το λογισμικό για τα "χαμένα" σκυλιά δεν χρειάζεται να δώσουμε χρήματα για νέο λογισμικό για τις "χαμένες" Κάρτες.


ΠΡΟΤΑΣΗ:
Δημιουργήστε ένα πλαστικοποιημένο έντυπο ταυτοποίησης με τα ελάχιστα δυνατά στοιχεία και την μέγιστη δυνατή ασφάλεια, αλλά ΧΩΡΙΣ ΠΛΙΝΘΙΟ, είτε εξ'επαφής (contact) ή εξ'αποστάσεως (contactless). Δώστε μας την επιλογή η "Κάρτα (εξυπηρετήσεως) του Πολίτη" ΝΑ ΕΧΕΙ ή ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΠΛΙΝΘΙΟ και όχι να έχει πλινθίο υποχρεωτικά αλλά με δυνατότητα ενεργοποίησης ή όχι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.