Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2012

Οἱ κυριότερες ἐντολές τοῦ Εὐαγγελίου A΄ Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου


 «Οἱ κυριότερες ἐντολές τοῦ Εὐαγγελίου»
Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου
Ἀπό τό βιβλίο «ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ»
ΤΟΜΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΣ
Εἰσαγωγή

Στό βιβλίο “Χριστοήθεια τῶν Χριστιανῶν” ἀντανακλᾶται ἡ σοφία, ἡ ἁγιότητα καί ἡ πολυμάθεια τοῦ ὁσίου Νικοδήμου. Μέ πλῆθος παραδειγμάτων, διδαγμάτων, ἱστοριῶν καί ἀποφθεγμάτων, ἀπό τή χριστιανική καί ἐξωχριστιανική γραμματεία, ἐπιδιώκει τή βελτίωση τῶν ἠθῶν τῶν χριστιανῶν, τά ὁποῖα εἶχαν καταπέσει πολύ στήν ἐποχή του. Ὁ στόχος του ὑπηρετεῖται καί ἀπό ἕνα ἀπάνθισμα τῶν εὐαγγελικῶν ἐντολῶν, σέ δεκαεπτά κεφάλαια, πού περιέχεται στό ἴδιο βιβλίο.

Αὐτό τό ἀπάνθισμα, μεταγλωττισμένο στή νεοελληνική, προσφέρουμε στούς ἀδελφούς μας χριστιανούς, καί προπαντός στούς νέους, ὡς εὐσύνοπτο ὁδηγό εὐαγγελικῆς βιοτῆς ἀλλά καί ὡς ἀλλά καί ὡς ἐρέθισμα γιά τή μελέτη ὁλόκληρης τῆς Καινῆς Διαθήκης.


«Αυτά που δεν σας είπαν για τις μεταμοσχεύσεις».(Μια ξεκάθαρη Εκκλησιαστική απάντηση και θέση στην πρόκληση των Μεταμοσχεύσεων). (Μέρος Γ'). Πρωτοσυγκέλλου Δαμασκηνού Πνευματικού Ι. Μονής Τροοδιτίσσης


Για να διαβάσετε τις υπόλοιπες ενότητες πατήστε : Αυτά που δεν σας είπαν για τις μεταμοσχεύσεις

ΓΕΝΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
1.  ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ αγιο ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ:
     Από τη θέση αυτή, απευθυνόμαστε προς κάθε Ορθόδοξη Ιεραρχία, κάθε Ορθόδοξο Κληρικό και Λαϊκό (μέχρι και τον τελευταίο ΠΙΣΤΟ) και εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία και ιερή αγανάκτησή μας για τις απαράδεκτες θέσεις και τοποθετήσεις του αγίου Μεσογαίας, όσες αναφέραμε μέχρι τώρα (αλλά και όσες ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ακολουθούν στο τέλος). Πιστεύομε ότι έκανε και θα κάνει ζημιά στον Ελλαδικό και ευρύτερο χώρο, με τον επικίνδυνο τρόπο που σκέπτεται, αντιμετωπίζει, ενεργεί και κινείται σ’ ό,τι αφορά τα θέματα αυτά. Και επειδή κατά τα άλλα θεωρείται ένας αξιόλογος Ποιμένας της Εκκλησίας, αλλά και επιστήμων, έχοντας δε και το χάρισμα του λόγου, είναι δυνατόν σε θέματα βιοηθικής να πείσει, είτε σωστά είτε λάθος. Γι’ αυτό και συστήνουμε, (i) από πλευράς δικής του, την παραίτησή του από την περαιτέρω εμπλοκή του στα θέματα αυτά ή (ii) από πλευράς της Ιεραρχίας της Ελλάδος, την εγρήγορση, νήψη και μεγάλη προσοχή σό,τι αφορά τις θέσεις του εν λόγω Μητροπολίτου στα θέματα της Βιοηθικής, οι οποίοες είναι κατάδηλες, τόσο μέσα από όσα εγράψαμε μέχρι τώρα, όσο και από όσα ανφέρονται στο τέλος της παρούσας μελέτης.

Ὁμιλίες π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου εἰς τό βιβλίο τῶν Ψαλμῶν (Μέρος 5ο)


9. Ψαλμός 89ος (δ. 81')
Ὁμιλία π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου εἰς τό βιβλίο τῶν Ψαλμῶν
Πραγματοποιήθηκε στὶς 16-01-1978


Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, 'Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς)


10. Ψαλμός 18ος Α΄ (δ. 85')
Ὁμιλία π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου εἰς τό βιβλίο τῶν Ψαλμῶν
Πραγματοποιήθηκε στὶς 23-01-1978


Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, 'Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς)

Τα ηχητικά αρχεία είναι από arnion.gr 

Γιὰ νὰ ἀκούσουμε τὶς ὑπόλοιπες πατῆστε: Ὁμιλίες π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου εἰς τό βιβλίο τῶν Ψαλμῶν

Τί εἶναι τό σκάνδαλο.Δέν πρέπει νά προξενοῦμε σκάνδαλα οὔτε νά ἐμπιστεύμαστε τά μάτια μας (5ο μέρος). Ὁμιλία π. Σάββα Ἁγιορείτη


Τί εἶναι τό σκάνδαλο.Δέν πρέπει νά προξενοῦμε σκάνδαλα οὔτε νά ἐμπιστεύμαστε τά μάτια μας (5ο μέρος)

Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 15-01-12 (Σύναξη Κυριακῆς)




Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, 'Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς)

Πηγή ἀρχείου hristospanagia3.blogspot.com

Σκόπια: Αγνωστοι πυρπόλησαν ορθόδοξη εκκλησία


Άγνωστοι πυρπόλησαν το βράδυ ορθόδοξη εκκλησία στο χωριό Λαμπούνιστα, το οποίο βρίσκεται σε απόσταση περίπου 15 χλμ.από την Στρούγκα.
Όπως ανέφεραν από την πυροσβεστική δύναμη της Στρούγκας, η οποία έσπευσε στο σημείο της πυρκαγιάς, καταστράφηκαν οι βοηθητικοί χώροι της εκκλησαίας, ενώ ζημιές υπέστη και ο τρούλος.

Στην περιοχή της Λαμπούνιστα, η πλειοψηφία των κατοίκων είναι Αλβανοί και μουσουλμάνοι στο θρήσκευμα.
Το επεισόδιο αυτό θεωρείται το σοβαρότερο από αυτά που έχουν ξεσπάσει στην περιοχή της Στρούγκας τις τελευταίες ημέρες και τα οποία, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, έχουν διαθρησκευτικό και διεθνοτικό χαρακτήρα.

Οργανωμένο σχέδιο κατά των Βορειοηπειρωτών; Τέσσερις εκκλησίες διέρρηξαν σε ένα βράδυ!


Ιερόσυλοι δεν έχουν αφήσει τίποτε στους ναούς της Βορείου Ηπείρου. Μέσα σ' ένα βράδυ διέρρηξαν τέσσερις εκκλησιές.
Της Αγίας Παρασκευής στο Βοδίνο, των Ταξιαρχών στη Βόδριστα, του Αγίου Νικολάου στο Κλεισάρι και του αγίου Αθανασίου στους Βουλιαράτες και της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη Δερβιτσάνη. 

Όπως επισημαίνουν Βορειοηπειρώτες "από πλευράς των επιτρόπων και των τοπικών αρχών των χωριών έγιναν οι δέουσες καταγγελίες στην αστυνομία αλλά δεν υπάρχουν νεότερα απ' τις διωκτικές αρχές.
Μπορεί τα επεισόδια να είναι ασήμαντα ως προς τις υλικο – οικονομικές ζημιές είναι όμως ενδεικτικά για τη δύσκολη κατάσταση που επικρατεί στα χωριά με την έλλειψη τακτικής αστυνόμευσης και δίωξης εγκλήματος".

elkosmos.gr

Ἐπιστολή Ε.Π.Μ πρός Μακαριώτατο Ἀρχιεπίσκοπο Ἱερώνυμο μέ κοινοποίηση πρός ὅλους τους Ἐπισκόπους καί τήν Ἱερά Σύνοδο


ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ
ΜΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ
Β. ΗΠΕΙΡΟΥ 47 ΜΑΡΟΥΣΙ
ΤΗΛ.  2108025211

Ἀρ. πρωτ. 39                                                        Μαρούσι 18-01-2012

Μακαριώτατε
Σεβασμιώτατοι Ἅγιοι Πατέρες,
Εὐλαβῶς ἀσπάζομαι τήν Δεξιάν Σας.

Μετά τό πέρας τῆς ἡμερίδος στό Πολεμικό Μουσεῖο τῇ 14η Ἰανουαρίου 2012, μέ θέμα «Τά αἴτια τῆς «κρίσεως»στήν Ἑλλάδα καί προτάσεις γιά τήν ὑπέρβασή της» καί ἀφοῦ ἀκούστηκαν μετά προσοχῆς οἱ εἰσηγήσεις τῶν ἐγκρίτων ὁμιλητῶν ἀπό τούς χιλίους περίπου συνέ­δρους, κληρικούς καί λαϊκούς ὅλων τῶν ἡλικιῶν καί ἀφοῦ ἐξήχθησαν καί ἀνεγνώσθησαν τά πορίσματα, προηγηθείσης ἐλευθέρας συζητήσεως, εὐσεβάστως Σᾶς τά καταθέτουμε.   Οἱ ὁμιλίες δημοσιεύονται στό διαδί­κτυο. 

Κατά τή διεξαχθεῖσα συζήτηση καί κατά τά διαλείμματα οἱ σύνε­δροι ἐναγωνίως μᾶς ἔθεταν τό ἀμείλικτο ἐρώτημα πού ἀσφαλῶς θά ἔχει φθάσει καί στά δικά Σας ὦτα: Μά τί κάνει ἡ Ἐκκλησία;  Ἐννοώντας τή διοίκησή Της, τήν Ἱερά Σύνοδο, τούς Μητροπολῖτες, σύσσωμη τήν Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.

Σεβασμιώτατοι Ἅγιοι Πατέρες,

Οι Ομιλίες (mp3) στην χτεσινή Εκδήλωση της Μητρόπολης Πειραιώς για τον εορτασμό των Τριών Ιεραρχών


Με μία άκρως ενδιαφέρουσα ομιλία από τον Εκπαιδευτικό κ. Δημήτριο Νατσιό, πραγματοποιήθηκε σήμερα  με την καθιερωμένη εκδήλωση προς τιμήν των Εκπαιδευτικών, από την Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς.

Στο καλωσόρισμά του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην αλλαγή νοοτροπίας του εκπαιδευτικού μας συστήματος τονίζοντας πως «μεταποιήσαμε την μόρφωση ως μία τεχνοτροπική διεργασία χωρίς όραμα και ελπίδα», συμπληρώνοντας πως «ο άνθρωπος μορφώνετε μόνο όταν προσκύψει στο πρόσωπο του Θεανθρώπου».

Στη συνέχεια το λόγο έλαβε ο παριστάμενος αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, ο οποίος χαιρέτισε την πρωτοβουλία της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς και αναφέρθηκε επιγραμματικά στην αξία και τη σημασία της Εκκλησίας στα θέματα της παιδείας.

Ακολούθησε η ομιλία του εκπαιδευτικού Δημήτρη Νατσιού, ο οποίος όντας ενεργός δάσκαλος «στην τάξη 22 χρόνια», όπως χαρακτηριστικά είπε, αναφέρθηκε στα δεινά της Ελληνικής παιδείας και στην προσπάθεια όχι μόνο της αποχριστιανοποίησης των σχολείων, αλλά και ευτελισμού του δασκάλου.

Η εορτή των Τριών Ιεραρχών στη Β. Ήπειρο


Σε αντίθεση με το Υπουργείο Παιδείας στην Ελλάδα η εορτή των Τριών Ιεραρχών καθιερώθηκε, πλέον, ως Γιορτή των Ελληνικών Γραμμάτων στη Βόρεια Ήπειρο.

Δηλητηριασμένοι μέχρι το μεδούλι, επί πέντε δεκαετίες, δάσκαλοι, μαθητές και γονείς του χώρου μας πως η γιορτή της παιδείας και των γραμμάτων είναι η 7η  Μαρτίου- με το άνοιγμα του πρώτου αλβανικού σχολείου στην Κορυτσά, που δεν έχει καμία σχέση με το άνοιγμα των δικών μας ελληνικών σχολείων- γιόρταζαν πανηγυρικά και στο χώρο μας την ημέρα αυτή κι ας είχε μερικές δεκάδες χρόνια νωρίτερα που λειτουργούσε το σχολείο της Δρόβιανης  και πολλά άλλα τέτοια στο χώρο μας.

Για το Υπ. Παιδείας δεν υπάρχει εορτή Τριών Ιεραρχών. Μόνο «Ημέρα Μνήμης Ελλήνων Εβραίων Μαρτύρων και Ηρώων του Ολοκαυτώματος»!!



Χτές ανήμερα της εορτής των Τριών Ιεραρχών, μιας κατεξοχήν εορτής της ελληνικής παιδείας μέχρι χτες, γιατί από φέτος φαίνεται ότι το Υπουργείο Παιδείας και ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων επέλεξε να θεωρεί ως μοναδική εορτή την «Ημέρα Μνήμης Ελλήνων Εβραίων Μαρτύρων και Ηρώων του Ολοκαυτώματος»
Στις 30/1 η σημαντική είδηση για το Υπ. Παιδείας είναι  30-01-12 «Επένδυση, Εξωστρέφεια, Διαφάνεια» -Η Έρευνα και η Καινοτομία ως εργαλεία ανάπτυξης   και  30-01-12 Ενημέρωση της Υφυπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύης Χριστοφιλοπούλου, σε δημοσιογράφους σχετικά με τις Πανελλήνιες Εξετάσεις 

  Δείτε τις σημερινές (31/1) "σημαντικές" ειδήσεις που είναι αναρτημένες στην επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας, αυτήν την οποία πληρώνουν οι Έλληνες φορολογούμενοι από το υστέρημά τους.  Δείτε την σημερινή φωτογραφία και αναρωτηθείτε για πόσο ακόμα θα τους το επιτρέπουμε;



Η πρώτη φωτογραφία είναι ενημέρωση από olympia.gr

Ηχητικό Αγιολόγιο 31 Ιανουαρίου




Ακούστε το βίο των Αγίων της Ορθοδοξίας που εορτάζουν σήμερα 31 Ιανουαρίου



Για να κατεβάσετε και να αποθηκεύσετε την ομιλία σε mp3 πατήστε ΕΔΩ (δεξί κλίκ αποθήκευση ως, ή αποθήκευση δεσμού ως)

31 Ιανουαρίου Συναξαριστής


Κύρου και Ιωάννου των Αναργύρων και των συν αυτών μαρτύρων, των Αγίων Μαρτύρων Ουικτωρίνου, Ουίκτωρος, Νικηφόρου, Κλαυδίου, Διοδώρου, Σαραπίνου και Παπία των εν Κορίνθω, Τρυφαίνης Μάρτυρος, των Αγίων Μαρτύρων Ταρσιζίου, Ζωτικού, Κυριακού και Σωκίου, των Αγίων Μαρτύρων Σατουρνίνου, Θύρσου και Βίκτωρος, Ιουλίου εξ Αιγίνης, Νικήτα εκ Κιέβου, Ηλία Οσιομάρτυρα, Σύναξη της Υπεραγίας Θεοτόκου Δακρυρροούσης, Αρσενίου του εν Πάρω


Οι Άγιοι Κύρος και Ιωάννης οι Ανάργυροι και οι συν αυτών Αθανασία, Θεοδότη, Θεοκτίστη και Ευδοξία Μάρτυρες

Οι Άγιοι Μάρτυρες Κύρος και Ιωάννης άθλησαν κατά την εποχή του αυτοκράτορα Διοκλητιανού (284-305 μ.Χ.). Ο Άγιος Κύρος καταγόταν από την Αλεξάνδρεια, ενώ ο Άγιος Ιωάννης καταγόταν από την Έδεσσα της Μεσοποταμίας.
Όταν ξέσπασε ο διωγμός του Διοκλητιανού, ο Άγιος Κύρος πήγε σε ένα παραθαλάσσιο τόπο της Αραβίας και, αφού περιεβλήθηκε το μοναχικό σχήμα, κατοίκησε στον τόπο αυτό.
Ο Άγιος Ιωάννης πήγε στα Ιεροσόλυμα και εκεί άκουσε για τα θαύματα που επιτελούσε ο Άγιος Κύρος. Στην συνέχεια μετέβη στην Αλεξάνδρεια. Από εκεί, αφού από διάφορες φήμες έμαθε που διέμενε ο Άγιος Κύρος, πήγε και τον βρήκε και έμεινε μαζί του. Τα θαύματα των Αγίων Αναργύρων συνέγραψε ο Άγιος Σωφρόνιος, Πατριάρχης Ιεροσολύμων (τιμάται 11 Μαρτίου), διότι οι Άγιοι θεράπευσαν τα μάτια του.

Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2012

Μέ τό σφράγισμα ἀρνεῖται κανείς! Ἀκόμα καί (μέ τήν) ταυτότητα. Ἀπομαγνητοφωνημένα ἀποσπάσματα συνομιλίας Γέροντος Παϊσίου


Μέ τό σφράγισμα ἀρνεῖται κανείς!  Ἀκόμα καί (μέ τήν) ταυτότητα

Ἐπιμέλεια: Νικόλαος Α. Ζουρνατζόγλου  Ἐπισμηναγός Ε.Α.
ἐκδόσεις Ἁγιοτόκος Καππαδοκία

Αὐτοί [ἐνν.: οἱ Σιωνισταί] τώρα, πᾶνε νά πάρουνε ὅλη τὴν οἰκονομία στό χέρι τους!  Μέ τό μέν φακέλλωμα –στίς Βρυξέλλες ἔχουν αὐτό τό «θηρίο», πού τόν ὀνομάζουν καί οἱ ἴδιοι «θηρίο», καί ἔχουν (δυνατότητα) γιά νά φακελλώσουν ἕξι δισεκατρομμύρια κόσμο· τέσσερα –πέντε, πόσα εἶναι (τώρα) ὁ κόσμος; Αὐτοί ἔχουν καί περιθώριο-.
 
  Μέ τό μέν φακέλλωμα (λοιπόν), (θά) μᾶς ἔχουν ὅλους φακελλωμένους, -(θά ἔχουν καί) ὅλη τήν οἰκονομία στό χέρι τους-μέ τό (δέ) σφράγισμα πού πᾶνε νά κάνουν σιγά-σιγά λοιπόν (θά) μᾶς παρακολουθοῦν, 30 πόντους ψάρι τό παρακολουθοῦν ἀπό τό δορυφόρο σέ ποιόν ὠκεανό βρίσκεται.  

Ὁμιλίες π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου εἰς τό βιβλίο τῶν Ψαλμῶν (Μέρος 4ο)


7. Ψαλμός 10ος (δ. 80')
Ὁμιλία π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου εἰς τό βιβλίο τῶν Ψαλμῶν
Πραγματοποιήθηκε στὶς 05-12-1977


Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, 'Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς)


8. Ψαλμός 8ος (δ. 84')
Ὁμιλία π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου εἰς τό βιβλίο τῶν Ψαλμῶν
Πραγματοποιήθηκε στὶς 12-12-1977


Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, 'Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς)

Τα ηχητικά αρχεία είναι από arnion.gr 

Γιὰ νὰ ἀκούσουμε τὶς ὑπόλοιπες πατῆστε: Ὁμιλίες π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου εἰς τό βιβλίο τῶν Ψαλμῶν

Α. Ὄλη ἡ δόξα ἀνήκει στό Θεό,Β. Πῶς πρέπει νά ζητάμε κάτι ἀπό τόν Θεό. Ὁμιλίες π. Σάββα Ἁγιορείτη


Α. Ὄλη ἡ δόξα ἀνήκει στό Θεό,Β. Πῶς πρέπει νά ζητάμε κάτι ἀπό τόν Θεό

Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 26-01-12 (Συνάξεις Κυκλαρχισσῶν στό Πνευματικό Κέντρο τοῦ Ι. Ν. Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης).



Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, 'Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς)


Πηγή ἀρχείου hristospanagia3.blogspot.com

(Βίντεο) Οι οικουμενιστικές συμπροσευχές στην Θεσσαλονίκη και η άρνηση του Μητροπολίτη Θεσσαλόνικης Άνθιμου να λάβει μέρος


Ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος αρνήθηκε την συμμετοχή της Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης στις οικουμενιστικές συμπροσευχές δηλώνοντας στο TV100:
«Δεν είναι μέσα στην τάξη της Ορθόδοξης Εκκλησίας, να συμμετέχει σε συμπροσευχές με ετερόδοξους και πολύ περισσότερο με εκπροσώπους άλλων θρησκειών»



1) στο 1:48 η απάντηση της κυρίας που της έμαθαν ότι οι Ουνίτες είναι «ελληνόρυθμοι» χριστιανοί και ότι μπορεί να παρακολουθεί τις «θείες λειτουργίες» τους γιατί έχουν ίδιο τυπικό με εμάς.

2) στο 2:41 ο ανεκδιήγητος καθηγητής της Θεολογικής Σχολής της Θεσσαλονίκης Χαράλαμπος Ατματζίδης που μιλάει για το κοινό «πιστεύω» μας με τους αιρετικούς στον Ιησού Χριστό.

3) στο 3:38 ο καθηγητής συνεχίζει ακάθεκτος λέγοντας ότι σκοπός της συμπροσευχής είναι «να θυμηθούμε την κοινή θρησκευτική καταγωγή μας που πολύ παλιά μας ένωνε όλους ΕΝΩ μετά από ένα χρονικό διάστημα μας διέσπασε (ΠΟΙΟΣ μας διέσπασε κ. καθηγητά;) για λόγους που ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ  Δ Ι Κ Α Ι Ο Λ Ο Γ Η Μ Ε Ν Ο Ι  (!!!)».
Αν απαντούσα έτσι πέρυσι στην Εκκλησιαστική Ιστορία θα με έδιωχναν από τη Θεολογική. Εσάς σας έκαναν και καθηγητή...!!

4) οι ερωτήσεις της δημοσιογράφου αποδεικνύουν την αμάθεια του κόσμου: εσείς σε ποιο δόγμα ανήκετε; Αυτό που ξέρει το 98,5% των βαπτισμένων ορθοδόξων της Ελλάδας είναι ότι η Εκκλησία είναι χωρισμένη σε δόγματα (βλ. «χριστιανικές ομολογίες»).

Γ.Α., φοιτ. Θεολογίας

Ἡ "ἰδιωτική ὁδός" καί ἡ ὁδός " Σύν πάσι τοῖς Ἁγίοις"

Ἡ «ἰδιωτικὴ ὁδὸς» καὶ ἡ ὁδὸς «σὺν πᾶσι τοῖς Ἁγίοις»



Γράφει ὁ Νεμέσιος

Οἱ ἀκόλουθοι τῆς μετα-πατερικῆς θεολογίας δὲν παύουν μὲ τὰ γραφόμενά τους νὰ ἀποκαλύπτουν τὴν οἰκουμενιστικὴ σκέψη ὡς αἱρετική. Ἀπόδειξη τρανότατη ἡ νέα συμβολὴ τοῦ θεολόγου κ. Παναγιώτου Ἀνδριόπουλου, προχθὲς στὸ Amen.gr μὲ τίτλο «Νεο-παραδοσιακὸ κυνήγι μαγισσῶν!!!». Μὲ αὐτὸ ἐπιτίθεται στὴν προσεχῆ ἡμερίδα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πειραιῶς μὲ θέμα «Πατερικὴ Θεολογία καὶ μεταπατερικὴ αἵρεση», μεγαλοφωνότατος, ὅπως πάντοτε, ὑποστηρικτὴς τῶν θέσεων τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου ΚΠόλεως (ὑποστηρικτοῦ τῆς «μετα-πατερικῆς» Ἀκαδημίας τοῦ Βόλου) καὶ ἐκθέτης καὶ δείκτης τῆς ἐνοχλήσεως ποὺ συνιστᾷ γιὰ τὴν παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ ἡ κατοχυρωμένη, ἀκαδημαϊκὴ προσβολὴ τῶν δογματικῶν-ἐκκλησιολογικῶν καινοτομιῶν τῶν οἰκουμενιστικῶν ἱδρυμάτων καὶ δικαιοδοσιῶν.
   Εἶχα ἀποφασίσει νὰ μὴν ἀσχοληθῶ μὲ τὸ ἐν λόγῳ κείμενο, ἀλλὰ ἡ διαστροφικὴ τῆς ἀληθείας – χωρὶς νὰ καταλογίζω καὶ ἀνάλογη πρόθεση στὸν κ. Ἀνδριόπουλο – προβαλλόμενη θέση τοῦ κ. Χρ. Γιανναρᾶ (ἂν ἀποτυπώνεται πλήρως στὸ παράθεμα τοῦ κ. Ἀνδριόπουλου) γιὰ τὸ τί συνιστᾷ αἵρεση, μὲ καθιστᾷ συνειδησιακῶς συνένοχο γιὰ τὴν ἐσφαλμένη ἐνημέρωση ἀνύποπτων ἀναγνωστῶν σχετικῶς μὲ τὸ θέμα.

«Αυτά που δεν σας είπαν για τις μεταμοσχεύσεις».(Μια ξεκάθαρη Εκκλησιαστική απάντηση και θέση στην πρόκληση των Μεταμοσχεύσεων). (Μέρος Β'). Πρωτοσυγκέλλου Δαμασκηνού Πνευματικού Ι. Μονής Τροοδιτίσσης



Για να διαβάσετε τις υπόλοιπες ενότητες πατήστε : Αυτά που δεν σας είπαν για τις μεταμοσχεύσεις

(Ενότητα  Β΄)

ΕΝΣΤΑΣΗ αρ. 4:
«Σύμφωνα με τους ειδικούς και την κοινή ιατρική αντίληψη, ο εγκεφαλικός θάνατος ταυτίζεται με τον βιολογικό. Έτσι, η εισαγωγή του ‘εγκεφαλικού θανάτου’ στη σύγχρονη ιατρική πραγματικότητα, δεν αποτελεί τίποτε παραπάνω από μία προσπάθεια να μεταμορφώσουμε τον θάνατο από ακαριαίο γεγονός σε γεγονός διαρκείας, διαχωρίζοντας έτσι τον ‘εγκεφαλικό’ από τον καρδιακό απλά και μόνον για να μεταφυτεύσουμε τα όργανα.»
Ιδού, φάνηκε και η άλλη όψη των αντιφατικών θέσεων του α.Μ., που τώρα αποδέχεται την ταύτιση του εγκεφαλικού θανάτου με τον βιολογικό! Μα καλά, πώς μπορεί ο α.Μ. αδίστακτα να διατυπώνει αυτά τα λόγια; Κατ’ αρχήν, θέλουμε να τονίσουμε, ότι δεν είναι σύμφωνα με την κοινή ιατρική αντίληψη πού ταυτίζεται ο εγκεφαλικός θάνατος με τον βιολογικό, αλλά σύμφωνα με τον α.Μ. και μερικούς οπαδούς της ιδέας του ‘εγκεφαλικού θανάτου’.

Ἡ εὐχαριστιακή σύναξη. Π. Ἀντώνιος Ἀλεβιζόπουλος


Ἡ Ὀρθοδοξία μας
π.Ἀντώνιος Ἀλεβιζόπουλος
Δρ. Θεολογίας, Δρ. φιλοσοφίας


β) Ἡ εὐχαριστιακή σύναξη (σελ.352-354)

Ἡ σωτήρια ἑνότητα τῶν πιστῶν πραγματοποιεῖται μέ τήν ἔνταξή τους στό ἕνα Σῶμα τοῦ Χριστοῦ καί στή βίωση τῆς νέας πραγματικότητας τοῦ «εἷς ἔν Χριστῷ» (Γαλ. γ΄ 26-29).  Τοῦτο γίνεται μέ τή συμμετοχή στή θεία κοινωνία:
«Ἐπειδή ἕνας εἶναι ὁ ἄρτος, καί ἡμεῖς οἱ πολλοί εἴμεθα ἕνα σῶμα, διότι ὅλοι ἀπό τόν ἕνα ἄρτον μετέχομεν» (Α΄ Κορ. ι΄17). Ἡ «μετοχή» αὐτή ἀπό τόν «ἕνα ἄρτο» εἶναι ταυτόχρονα καί μετοχή στή ζωή: «Ἀλήθεια, ἀλήθεια σᾶς λέγω, ἐάν δέν φάγετε τήν σάρκα τοῦ Υἱοῦ τοῦ ἀνθρώπου καί δέν πίετε τό αἷμα Του, δέν θά ἔχετε ζωή μέσα σας. 
 Ἐκεῖνος πού τρώγει τήν σάρκα μου καί πίνει τό αἷμα μου ἔχει ζωήν αἰώνιον καί ἐγώ θά τόν ἀναστήσω τήν ἐσχάτην ἡμέραν» (Ἰω. στ΄53-54).

Μητρόπολη Αἰτωλίας & Ἀκαρνανίας. Ὁμιλία στή Σχολή Γονέων μέ θέμα: «Ἡ ἐφηβεία: ἐξελικτική φάση καί προβληματισμοί» (Κυριακή 5/212/18: 30 Παπαστράτειο Μέγαρο)



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
        ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ   
   ΑΙΤΩΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ  
ΓΡΑΦΕΙΟΝ ΤΥΠΟΥ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 
======= ◊ =======

ΔΕΛΤΙΟΝ  ΤΥΠΟΥ

Ὁμιλία στή Σχολή Γονέων

Ἡ Ἱερά Μητρόπολις Αἰτωλίας καί Ἀκαρνανίας ἀνακοινώνει ὅτι στήν ἐκδήλωση τῆς Σχολῆς Γονέων πού θά πραγματοποιηθεῖ τήν προσεχῆ Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2012, στό Παπαστράτειο Μέγαρο τῆς Γυμναστικῆς Ἑταιρείας Ἀγρινίου, ὥρα 18:30 μ.μ. θά ὁμιλήσει ἡ κα. Βασιλική Χαντζαρᾶ, Διευθύντρια Ε. Σ. Υ. Πανεπιστημιακῆς Παιδοψυχιατρικῆς Κλινικῆς τοῦ Νοσοκομείου Παίδων «Ἁγ. Σοφία» καί ψυχοθεραπεύτρια παιδιῶν καί ἐφήβων μέ θέμα: «Ἡ ἐφηβεία: ἐξελικτική φάση καί προβληματισμοί».
κα. Βασιλική Χατζαρᾶ σπούδασε Ἰατρική στό Πανεπιστήμιο τῆς Νάπολης καί εἰδικεύθηκε στήν Νευρολογία, τήν Ψυχιατρική καί τήν Παιδοψυχιατρική. Εἶναι ψυχοθεραπεύτρια παιδιῶν καί ἐφήβων. Ἀπό τό 2010 εἶναι Διευθύντρια Ε.Σ.Υ. τῆς Παιδοψυχιατρικῆς Κλινικῆς τῆς Ἰατρικῆς Σχολῆς τοῦ Νοσοκομείου Παίδων «Ἁγ. Σοφία». Εἶναι μέλος σέ Ἰατρικές καί Ἐπιστημονικές Ἑταιρείες καί ἱδρυτικό μέλος τῆς Παιδοψυχιατρικῆς Ἑταιρείας Ἑλλάδος καί τῆς Ἑλληνικῆς Ἑταιρείας Ψυχικῆς Ὑγείας Παιδιοῦ καί Ἐφήβου (ΕΕΨΥΠΕ).


Ἐκ  τοῦ  Γραφείου  Τύπου  καί  Ἐπικοινωνίας
τῆς  Ἱερᾶς  Μητροπόλεως

Επείγουσα ανακοίνωση Μητροπόλεως Κονίτσης περί Χιλιαστών


Επείγουσα ανακοίνωση Μητροπόλεως Κονίτσης περί Χιλιαστών

Φεβρουάριος 2012

ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ   ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


            Ὅπως εἶναι γνωστό, οἱ «Χιλιαστές» ἤ «μάρτυρες τοῦ Ἰεχωβᾶ» χρησιμοποιοῦν πολλοὺς τρόπους γιὰ νὰ παρασύρουν στὶς φοβερὲς ἀντορθόδοξες πλάνες τους, τοὺς ἀνυποψίαστους χριστιανούς.

            Τελευταῖα, ἔχουν βάλει σὲ ἐφαρμογὴ τὴν ἑξῆς μέθοδο : Ἀπὸ τὸν τηλεφωνικὸ κατάλογο τοῦ Ο.Τ.Ε. βρίσκουν τὰ τηλέφωνα οἰκογενειῶν ἤ μεμονωμένων ἀτόμων. Ἀρχίζουν, λοιπόν, νὰ τηλεφωνοῦν, ρωτῶντας μὲ προσποιητὸ ἐνδιαφέρον καὶ ἐπίπλαστη εὐγένεια γιὰ τὴν ὑγεία τῶν ἀνθρώπων, τὴν οἰκογένειά τους, τὶς δουλειές τους, τὸ σπίτι τους, προκειμένου - ὅπως λένε - νὰ τοὺς ἐξυπηρετήσουν στὶς τυχὸν ἀνάγκες τους. Ἄν κάποιοι «τσιμπήσουν» τὸ δόλωμα, ὑπάρχει βάσιμος φόβος νὰ πέσουν θύματα τῶν «Γιεχωβάδων». Γιατί, αὐτοὶ θὰ ἀρχίσουν τὶς κατ’ οἶκον καὶ τὶς κατ’ ἰδίαν ἐπισκέψεις, προσφέροντας τὰ αἱρετικὰ ἔντυπά τους καὶ διαδίδοντας τὶς πλανεμένες διδασκαλίες τους.

            Ἡ Μητρόπολη, μόλις πληροφορήθηκε τὴν δολία αὐτὴ μέθοδο τῶν «Χιλιαστῶν», σπεύδει νὰ ἐνημερώσῃ τοὺς χριστιανοὺς τῆς ἀκριτικῆς μας Ἐπαρχίας, ὥστε ἄν τυχὸν κληθοῦν στὸ τηλέφωνο ἀπὸ ἄγνωστο ἄτομο, ποὺ κάνει τὶς παραπάνω ἐρωτήσεις, νὰ κλείνουν τὸ ἀκουστικό, ἀρνούμενοι νὰ συνεχίσουν τὴν συνομιλία.

            Χρειάζεται μεγάλη προσοχή, θερμὴ προσευχή καὶ ἐπαγρύπνηση. Ἄς μὴ ξεχνᾶμε ὅτι, ὅπως λέει ἡ Ἁγία Γραφή, «ὁ σατανᾶς μετασχηματίζεται (=μεταμορφώνεται) εἰς ἄγγελον φωτός» (Β΄ Κορ. ια΄ 14), γιὰ νὰ παρασύρῃ τοὺς ὀρθοδόξους πιστοὺς στὸν αἰώνιο ὄλεθρο καὶ στὴν πνευματικὴ καταστροφή. «Στῶμεν καλῶς».

(Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως) 

Η αγάπη είναι πάνω από όλα. Γέροντας Πορφύριος


Η αγάπη προς τον Χριστό δεν έχει όρια, τι ίδιο και αγάπη προς τον πλησίον. Να εκτείνεται παντού, στα πέρατα της γης. Παντού, σε όλους τους ανθρώπους. 
Εγώ ήθελα να πάω να ζήσω με τους χίπηδες στα Μάταλα χωρίς, βέβαια, αμαρτίες, για να τους δείξω την αγάπη του Χριστού, πόσο είναι μεγάλη και πως μπορεί να τους αλλάξει και να του μεταμορφώσει. 
Η αγάπη είναι πάνω από όλα. Θα σας το πω με ένα παράδειγμα.

Ήταν ένας ασκητής κι είχε δυο υποτακτικούς. Προσπαθούσε πολύ να τους ωφελήσει και να τους κάνει καλούς. Είχε, όμως, την ανησυχία αν όντως προχωρούν στην πνευματική ζωή, αν προοδεύουν και αν είναι έτοιμοι για την βασιλεία του Θεού. 

Περίμενε ένα σημάδι για αυτό από τον Θεό, αλλά δεν έπαιρνε καμία απάντηση. Κάποια ημέρα θα γινόταν αγρυπνία στην εκκλησία μιας άλλης σκήτης, που απείχε πολλές ώρες από την δική τους. 

Ηχητικό Αγιολόγιο 30 Ιανουαρίου



Ακούστε το βίο των Αγίων της Ορθοδοξίας που εορτάζουν σήμερα 30 Ιανουαρίου




Για να κατεβάσετε και να αποθηκεύσετε την ομιλία σε mp3 πατήστε ΕΔΩ (δεξί κλίκ αποθήκευση ως, ή αποθήκευση δεσμού ως)

30 Ιανουαρίου Συναξαριστής


Των Αγίων Τριών Ιεραρχών, Ιππολύτου Ιερομάρτυρα και των συν αυτώ, Θεοφίλου του Νέου, Ιππολύτου Πρεσβυτέρου, Φελισιανού & Φιλιππιανού Μαρτύρων, Κυριακού Οσίου, Πέτρου Βασιλέως, Ζήνωνος Νηστευτού, Θεοδώρου Μυτιληναίου, Ανάμνηση Θαύματος Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου, Ανάμνηση ευρέσεως εικόνας Ευαγγελίστριας


Οι Άγιοι Τρεις Ιεράρχες, Βασίλειος ο Μέγας, Γρηγόριος ο Θεολόγος και Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Η αιτία για την εισαγωγή της εορτής των Τριών Ιεραρχών στην Εκκλησία είναι το εξής γεγονός:
Κατά τους χρόνους της βασιλείας του Αλεξίου του Κομνηνού (1081-1118), ο οποίος διαδέχθηκε στη βασιλική εξουσία τον Νικηφόρο Γ’ τον Βοτενειάτη (1078-1081), έγινε στην Κωνσταντινούπολη φιλονικία ανάμεσα σε λόγιους και ενάρετους άνδρες.
Άλλοι θεωρούσαν ανώτερο τον Μέγα Βασίλειο, χαρακτηρίζοντάς τον μεγαλοφυΐα και υπέροχη φυσιογνωμία. Άλλοι τοποθετούσαν ψηλά τον ιερό Χρυσόστομο και τον θεωρούσαν ανώτερο από τον Μέγα Βασίλειο και τον Γρηγόριο και, τέλος, άλλοι, προσκείμενοι στον Γρηγόριο τον Θεολόγο, θεωρούσαν αυτόν ανώτερο από τους δύο άλλους, δηλαδή από τον Βασίλειο και τον Χρυσόστομο. Η φιλονικία αυτή είχε σαν αποτέλεσμα να διαιρεθούν τα πλήθη των Χριστιανών και άλλοι ονομάζονταν «Ιωαννίτες», άλλοι «Βασιλείτες» και άλλοι «Γρηγορίτες».

Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2012

Θαύματουργική ίαση κυοφορούμενου έμβρυου, από τον Άγιο Αρσένιο τον Καππαδόκη


π.Διονύσιος Ταμπάκης

Εχθές, Σαββάτο 28 Ιανουαρίου και ώρα  19:58 (όπως βλέπω τώρα στις εισερχόμενες κλήσεις του κινητού), με πήρε τηλέφωνο ο Σ.Π. (Ιατρός Μικροβιολόγος) από περιοχή της Πελοποννήσου.
Θέλησε να κλείσει μέσα στο Φεβρουάριο την τέλετη της Βαπτίσεως του παιδιού του στον ιερό Ναό μας. Η Γυναίκα του είναι Γυναικολόγος καταγομένη από την Ιταλία (Σικελία), Καθολική το θρήσκευμα.

Σε ερώτηση για το πώς προτίμησαν να επιτελέσουν την Βάπτιση, στην Ορθόδοξο Πίστη μας και μάλιστα  σε ένα άλλο Νομό  και συγκεκριμένα στην δική μας Εκκλησία, μου απάντησαν από χρέος προς τον Όσιο Αρσένιο Τον Καππαδόκη .
Δεκατέσσερις (14) μήνες σχεδόν πρίν, κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης  της συζύγου παρουσιάστηκαν διάφορες δυσάρεστες επιπλοκές. 
Στεναχωρημένοι και απογοητευμένοι επισκεφθήκαμε, σε  μία διήμερη εκδρομή στο Ναύπλιο, την Εκκλησία σας όπου και προσκυνήσαμε τα Ιερά Λείψανα του Αγίου Αρσενίου. 

Ο Πρωτοσύγκελλος π. Δαμασκηνός Ι. Μονής Τροοδιτίσσης, αφιερώνει το σύγγραμμά του περί μεταμοσχεύσεων στην μνήμη του (†) μοναχού Νικοδήμου Γρηγοριάτου


Με μεγάλη μας χαρά δημοσιεύουμε την αφιέρωση του συγγράμματος του Πρωτοσυγκέλλου Δαμασκηνού Πνευματικού Ι. Μονής Τροοδιτίσσης, και το οποίο έγινε «μετά από παράκληση του Πανιερωτάτου Μητροπολίτου Πάφου κ.κ. Γεωργίου (ως Προέδρου της Συνοδικής Επιτροπής επί της Βιοηθικής).
______________

Πρωτοσύγκελλος π. Δαμασκηνός :

Η παρούσα μελέτη1 αφιερούται εις τον μετά των αγίων αναπαυόμενον Αγιορείτην (†)μοναχόν Νικόδημον Γρηγοριάτην2, με αφορμήν τριών χρόνων από την οσιακήν κοίμησίν του, ο οποίος αν και εις νέαν σχετικώς ηλικίαν υπήρξε μάρτυς με την ιδίαν του την ζωήν, εις την σταθεράν και αμετάκλητον απόφασίν του -παρά τις ασφυκτικές πιέσεις- να μην δεχθή μεταμόσχευσιν καρδίας, με αποτέλεσμα την εν Κυρίω κοίμησίν του εις τας 5 Φεβρουαρίου 2009. 
Αξιώτερον πρόσωπον δι’ αφιέρωσιν της παρούσης μελέτης δεν θα ημπορούσεν να ευρεθή. Ο αξιομνημόνευτος και αξιομίμητος πατήρ Νικόδημος δεν υστερεί των άλλων αγίων μαρτύρων της Εκκλησίας μας. 

«Αυτά που δεν σας είπαν για τις μεταμοσχεύσεις».(Μια ξεκάθαρη Εκκλησιαστική απάντηση και θέση στην πρόκληση των Μεταμοσχεύσεων). (Μέρος Α'). Πρωτοσυγκέλλου Δαμασκηνού Πνευματικού Ι. Μονής Τροοδιτίσσης


Εισαγωγικό σημείωμα του Πρωτοσυγκέλλου Δαμασκηνού Πνευματικού της Ιεράς Μονής Τροοδιτίσσης :

Το συγκεκριμένο σύγγραμμα, έγινε «μετά από παράκληση του Πανιερωτάτου Μητροπολίτου Πάφου κ.κ. Γεωργίου (ως Προέδρου της Συνοδικής Επιτροπής επί της Βιοηθικής), όπως εκθέσουμε τις απόψεις μας επί του ως άνω θέματος».
Όπως γνωρίζετε, ζούμε σε δύσκολους καιρούς, καιρούς γενικής αποστασίας, όπου τα πάντα έχουν γίνει άνω-κάτω.
Στο τέλος της εργασίας μας αυτής επιγράφουμε:
ΜΕ ΠΟΝΟ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ:
Ο π. Παΐσιος ο Αγιορείτης, έχοντας υπόψη του κάποια πράγματα που γινόντουσαν, έλεγε: “Μου έρχεται να πιάσω τα βουνά! Εμείς είμαστε ήδη πάνω στα βουνά. Θέλω να πω, ότι μου έρχεται να πιάσω τις πόλεις και ν’ αρχίσω να φωνάζω με όλη την δύναμη της ψυχής μου: “Για τόνομα του Χριστού! Σταματείστε αυτό το σατανικό κακό με τις ανταλλαγές ανθρωπίνων οργάνων! Σταματείστε αυτού του είδους τις ανθρωποθυσίες πάνω στον βωμό της επιστήμης. 
Δώστε τέλος σαυτή την κατά τα άλλα σατανική-ουμανιστικήιδεολογίαπου λέει: “don’t take your organs with you to heaven; God does not need them; we need them here![1] (δηλ. ‘μην πάρεις τα όργανά σου μαζί σου στον ουρανό· ο Θεός δεν τα χρειάζεται· τα χρειαζόμαστε εμείς εδώ’). Με άλλα λόγια, “δήλωσε κι εσύ δυνητικός δότης ή υπόγραψε κι εσύ να πάρουν τα όργανα του συγγενή σου που βρίσκεται τώρα στον αναπνευστήρα!”
Πώς εξηγούνται όλ’ αυτά; Γιατί αυτός ο μέγας και ενθουσιώδης αλτρουϊσμός; Πώς αυτή η άνευ προηγουμένου έξαρση αγάπης, μάλιστα σε μια εποχή που, κατά τον αψευδή λόγον του Κυρίου μας, “διά το πληθυνθήναι την ανομίαν ψυγήσεται η αγάπη των πολλών”; Πώς εξηγούνται και πώς συμβιβάζονται και τα δύο; Και απαντούμε:

Κατά Θεόν πένθος και μνήμη θανάτου. Γέρων Ιωσήφ Βατοπαιδινός



Κάθε τι πού είναι υπερφυσικό μπορεί με την επίνοιά του ο άνθρωπος να προσπαθή μόνο να το προκαλέση. Το να παραμείνη όμως αυτό ως ενδημούσα κατάσταση, είναι μόνο δωρεά καθαρά της Χάριτος. Όταν κάποιος επιθυμή τον φόβο του Θεού και κρατάη με λεπτομέρεια την συνείδηση του, τον αξιώνει η θεία Χάρις και έρχεται μέσα του ως ενδημούσα κατάσταση ο θείος φόβος.
Και έτσι αυτός ο άνθρωπος βρίσκεται σε συνεχή επιφυλακή. Μετά, δεν τον αφήνει να ήσυχάση ούτε νύκτα, ούτε μέρα ο φόβος του Θεού. Τού παριστάνει συνεχώς τον Θεόν ως κριτήν, του παριστάνει συνεχώς το καθήκον του ως έναν απαράβατον όρο, και άλλοίμονό του αν το παραβή.
 Και μέχρι σε τέτοιο σημείο μπορεί να αύξηθή αυτό, πού του κόβεται η αναπνοή από τον φόβο. Ούτε να φάη τον αφήνει, ούτε να κοιμηθή, ούτε να ειρήνευση. Και αυτό όταν παραμένη μόνο σαν ενδημούσα κατάσταση, τότε έχομε την ενέργεια τού Θείου φόβου.
Ύπό αυτή την έννοια είναι και τα δύο υπόλοιπα χαρίσματα. Όπως της κατανύξεως το χάρισμα, πού ερεθίζει κανείς τον εαυτό του σε πένθος και μετά σε κλάμα. Το κλάμα είναι γέννημα του πένθους. Το πένθος όταν παραμείνει μόνιμα διά της Χάριτος, ως δωρεά, τότε φέρνει και το κλάμα.
Όταν επιθυμή αυτό το πράγμα ο άνθρωπος, συνεχώς ενθυμείται ότι έλύπησε τον Θεό. Αναλογίζεται μέσα του την αγάπη του Θεού και όλη την κοσμοσωτήριο οικονομία, όλους τους υπόλοιπους τρόπους στο πώς ο Θεός δημιούργησε τα πάντα και τα προνοεί- τον τρόπο πού ανέχεται την ανθρώπινη αποστασία, παρ’ όλο πού την εύηργέτησε με την κένωση Του.

Ἡ χριστιανική συζυγία. Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου Μέρος Α’


Ἕνας σοφός ἄνθρωπος, πού εἶπε πολλά μέ τή μορφή τῶν μακαρισμῶν, εἶπε καί τοῦτο: “Ἡ γυναίκα καί ὁ ἄντρας νά φέρονται καλά μεταξύ τους” (Σοφ. Σειρ. 25, 1). Ἀπό τήν ἀρχή ὁ Θεός φρόντισε γιά νά ζοῦν οἱ σύζυγοι μέ ὁμόνοια. Γι’ αὐτό μιλάει γιά τούς δύο σάν νά πρόκειται γιά ἕναν καί λέει: “Ἄνδρα καί γυναίκα τούς ἔκανε” (Γέν. 1, 27)· καί “δέν ὑπάρχει ἄνδρας καί γυναίκα” (Γαλ. 3, 28).  Γιατί δέν μπορεῖ νά ὑπάρξει τόσο στενή σχέση ἀνάμεσα σέ δύο ἄνδρες, ὅση ἀνάμεσα σ’ ἕναν ἄνδρα καί μιά γυναίκα.

Γι’ αὐτό ὁ Δαβίδ, πενθώντας καί θρηνώντας γιά τό  θάνατο τοῦ στενοῦ φίλου του Ἰωνάθαν, πού τόν ἀγαποῦσε ὑπερβολικά, δέν τόν ἀποκάλεσε πατέρα ἤ μητέρα, ἀδελφό ἤ φίλο, ἀλλά τί εἶπε; “Σ’ ἀγάπησα περισσότερο ἀπ’ ὅσο μπορεῖ ν’ ἀγαπηθεῖ μιά γυναίκα” (Β΄ Βασ. 1, 26).
Καί πραγματικά. Αὐτή ἡ ἀγάπη εἶναι πιό δυνατή ἀπό κάθε ἄλλη. Οἱ ἄλλες ἔχουν σφοδρότητα, αὐτή ὅμως εἶναι καί σφοδρή καί ἀμάραντη. Γιατί ὑπάρχει μιά ἐρωτική ὁρμή πού φωλιάζει στή φύση τους καί, χωρίς νά κατανοοῦμε τό πῶς, συνδέει τά σώματά τους. Γι’ αὐτό καί ἐξαρχῆς ἀπό τόν ἄνδρα προῆλθε ἡ γυναίκα, ἐνῶ στή συνέχεια ἀπό τόν ἄνδρα καί τή γυναίκα προέρχονται ἄλλοι ἄνδρες καί ἄλλες γυναῖκες. Βλέπεις σύνδεσμο καί σύμπλεγμα πού δημιούργησε ὁ Θεός, μήν ἐπιτρέποντας μάλιστα σέ ἄλλη οὐσία νά εἰσχωρήσει ἀπ’ ἔξω;

Ὁμιλίες (3) π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου στὴν Κυριακή ΙΖ΄ Ματθαίου (Χαναναίας)


1. «...Καθώς εἶπεν ὁ Θεός ὅτι ἐνοικήσω ἐν αὐτοῖς καί ἐμπεριπατήσω» -Ἡ ἀξία τῆς ἀνθρωπίνης ὑπάρξεως ὡς εἰκόνα Θεοῦ, ναός Θεοῦ, λαός Θεοῦ, τέκνον Θεοῦ (δ. 25')
Ὁμιλία π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου στὴν Κυριακή ΙΖ΄ Ματθαίου (Β΄Κορ. 6, 16-18 7,1)
Πραγματοποιήθηκε στὶς 08-02-1981


Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, 'Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς)


2. Ἡ πίστις, ἡ ταπείνωσις καί ἡ εὐστροφία τῆς Χαναναίας ἔναντι τοῦ Κυρίου (δ. 28')
Ὁμιλία π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου στὴν Κυριακή ΙΖ΄ Ματθαίου - τῆς Χαναναίας (Ματθ. 15, 21-28)
Πραγματοποιήθηκε στὶς 31-01-1982


Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, 'Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς)


3. Ἡ πίστις τῆς Χαναναίας (δ. 24')
Ὁμιλία π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου στὴν Κυριακή ΙΖ΄ Ματθαίου (Ματθ. 15, 21-28)
Πραγματοποιήθηκε στὶς 20-02-1983


Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, 'Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς)

Τα ηχητικά αρχεία είναι από το arnion.gr

Διαβάστε περισσότερα πατώντας Κυριακή ΙΖ΄ Ματθαίου

Η πορεία της Θείας Χάριτος στη ζωή του Χριστιανού. Ομιλία π. Στέφανου Αναγνωστόπουλου στην Κυριακή ΙΖ΄ Ματθαίου




Απομαγνητοφωνημένα (και ηχητικά) κηρύγματα του Πρωτοπρεσβυτέρου π. Στεφάνου Αναγνωστοπούλου

 Αποστολικό Ανάγνωσμα, ΙΖ Ματθαίου 2005

«Και ενοικήσω εν αυτοίς και ενπεριπατήσω και έσομαι αυτών Θεός» από το σημερινό αποστολικό ανάγνωσμα. Στο σημερινό ανάγνωσμα αδελφοί μου συνιστά ο Απόστολος Παύλος να μην έχουν οι χριστιανοί της Κορίνθου καμιά σχέση με τους απίστους και τους ειδωλολάτρες της εποχής των. Και η εντολή δίδεται με τις φράσεις: «Μη ετεροζυγούντες απίστοις», δηλαδή «μη μπαίνετε στο ζυγό, κάτω από το ζυγό των απίστων. Διότι αυτός ο ζυγός είναι ζυγός αμαρτίας.

Υπάρχει όμως κι άλλος ζυγός – είναι ο ζυγός του Χριστού, του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού. Υπάρχει λοιπόν ο ζυγός της αμαρτίας, ο ζυγός της κακίας, της πονηρίας και γενικά των ακαθάρτων παθών που μας προσφέρει η απιστία, η αθεΐα, ο υλισμός και αυτός ο πόλεμος εναντίον της Εκκλησίας. Αλλά ο Κύριος διακηρύσσει όμως ότι «ο γαρ ζυγός μου χρηστός και το φορτίο μου ελαφρύ». Ο ίδιος το βεβαιώνει. Ενώ ο ζυγός της αμαρτίας, σε άλλη περίπτωση μας λέγει ότι είναι κόλασις και θάνατος.

Ηχητικό Αγιολόγιο 29 Ιανουαρίου



Ακούστε το βίο των Αγίων της Ορθοδοξίας που εορτάζουν σήμερα 29 Ιανουαρίου




Για να κατεβάσετε και να αποθηκεύσετε την ομιλία σε mp3 πατήστε ΕΔΩ (δεξί κλίκ αποθήκευση ως, ή αποθήκευση δεσμού ως)

29 Ιανουαρίου Συναξαριστής


Ανακομιδή Λειψάνων Ιγνατίου Θεοφόρου, των Αγίων επτά Μαρτύρων, των Αγίων Σιλουανού Επισκόπου, Λουκά Διακόνου και Μωκίου Αναγνώστου, Σαρβήλου και Βεβαίας, Βαρσιμαίου, Αφραάτου, Χρυσής, Κωνσταντίου Ιερομάρτυρα, Παπίου και Μαύρου Μαρτύρων, Σαβινιανού Μάρτυρα, Ακυλίνου Πρεσβυτέρου, Ακεψιμά Οσίου, Γκίλντας, Ιγνατίου Σιναΐτου, Λαυρεντίου Οσίου, των Αγίων Γερασίμου, Ιωνά και Πιτιρίμ των εκ Ρωσίας, Δημητρίου Χιοπολίτου.


Ανακομιδή Λειψάνων του Αγίου Ιερομάρτυρος Ιγνατίου του Θεοφόρου

Ο Άγιος Ιερομάρτυς Ιγνάτιος (τιμάται 20 Δεκεμβρίου) ήταν διάδοχος των Αποστόλων και χρημάτισε δεύτερος Επίσκοπος Αντιοχείας. Υπήρξε, μαζί με τον Επίσκοπο της Εκκλησίας της Σμύρνης Πολύκαρπο, μαθητής του Ευαγγελιστή Ιωάννη του Θεολόγου.
Μαρτύρησε επί αυτοκράτορα Τραϊανού (98-117 μ.Χ.) στη Ρώμη, κατασπαραχθείς από τα θηρία.
Μετά το φρικτό μαρτύριο του Αγίου, κάποιοι Χριστιανοί μάζεψαν από τον ιππόδρομο τα εναπομείναντα άγια λείψανά του και τα μετέφεραν στην Αντιόχεια. Η Σύναξη αυτού ετελείτο στην Μεγάλη Εκκλησία.



Απολυτίκιο. Ήχος δ’. Ο υψωθείς εν τω Σταυρώ.Ως θησαυρόν πλουτοποιών δωρημάτων, την των λειψάνων σου μυρίπνοον θήκην, τη ποίμνη σου μετήγαγον εκ Ρώμης ευσεβώς, ήσπερ την επάνοδον, εορτάζοντες ποθώ, χάριν αρυόμεθα, πολλαπλών ιαμάτων, τους σους αγώνας μέλποντες αεί, Ιερομάρτυς Ιγνάτιε ένδοξε.

Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2012

Κυριακὴ ΙΖ Ματθαίου. Ι. Χρυσοστόμου. Ὑπόμνημα εἰς τὸν Ἁγιον Εὐαγγελιστήν Ματθαῖον ὁμιλία ΝΒ΄


Κυριακὴ ΙΖ΄ τοῦ Ματθαίου
(Ματθ. ιε΄, 21-28)


Ὑπόμνημα εἰς τὸν Ἁγιον Εὐαγγελιστήν Ματθαῖον ὁμιλία ΝΒ΄


Κυριακὴ ΙΖ΄ Ματθαίου. Tὸ κ α μ π α ν α ρ ι ό! (†) ἐπίσκοπος Γεώργιος Παυλίδης Μητροπολίτης Νικαίας


Κυριακὴ ΙΖ΄ Ματθαίου
(Ματθ. ιέ 21-28)

Tὸ  κ α μ π α ν α ρ ι ό!
«Ὦ γύναι, μεγάλη σου, ἡ πίστις!...»


Μὲ τὸ βαθὺ τραῦμα στὴν καρδιά της ἡ δυστυχισμένη γυναίκα τοῦ σημερινοῦ Εὐαγγελίου, ἔρχεται, ἀγαπητὲ ἀναγνῶστα, εἰς τὸν Κύριον.  Δὲν εἶναι Ἰουδαία.  Εἶναι ἀλλόθρησκος. Εἰδωλολάτρις.  Καὶ ἀλλόφυλος. Συροφοινίκισσα. Ἕμαθε ὅτι κάπου ἐκεῖ ἦτο ὁ Χριστός. Εἶχεν ἀκούσει, φαίνεται, διὰ τὰ θαύματά Του.
Ὅταν, λοιπόν, Τὸν εἶδεν, ἤρχισεν ἀπὸ μακρυὰ νὰ Τὸν παρακαλῇ: «Ἰησοῦ, ἐλέησέ με.  Τὸ κοριτσάκι μου ὑποφέρει ἀπὸ δαιμόνια. Τὸ βλέπω καὶ λυώνει ἡ καρδιά μου. Ἐλέησέ με».
Ὁ Κύριος δὲν ἀπαντᾷ. Αὐτὴ ὅμως συνεχίζει τὰς ἱκεσίας της. Οἱ μαθηταὶ δυσανασχετοῦν.  Τὸν παρακαλοῦν νὰ τῆς δώσῃ αὐτὸ ποὺ ζητεῖ, διὰ νὰ ἀπαλλαγοῦν ἀπὸ τὶς φωνές της.  Καὶ εἰς μίαν στιγμήν, ποὺ ἡ γυναίκα ἦτο κοντά τους, στρέφεται ὁ Κύριος καὶ μὲ σοβαρὸν ὕφος τῆς λέγει: «Δὲν ἀπεστάλην ἀπὸ τὸν Πατέρα μου παρὰ διὰ τὰ χαμένα πρόβατα τοῦ Ἰσραλήλ».

Λόγος του Οσίου Πατρός ημών Βασιλείου Επισκόπου Σελευκείας στην θεραπεία της θυγατρός της Χαναναίας. Κυριακή ΙΖ. Ματθαίου,


Λόγος του Οσίου Πατρός ημών Βασιλείου Επισκόπου Σελευκείας, εις την Χαναναίαν.

Ιδού ότι υπήρξε και συμφορά η οποία έγινε αφορμή μεγάλης ευφροσύνης, και πένθος που προξένησε ευθυμία, και λύπη που έφερε υπερβολικήν χαρά. Επειδή όπου παρευρίσκεται ο Ιησούς, και ο θρήνος μεταβάλλεται σε ηδονήν, και ο κλαυθμός και οδυρμός μεταλλάσσεται σε ευφροσύνην.
Το μαρτυρεί αυτό με τα λόγια της κραυγάζοντας η Χαναναία, την ιστορία της οποίας με θαυμασμόν η βίβλος των Ευαγγελίων την επιδεικνύει μέχρι τώρα, και διατηρεί την κραυγή της γραμμένη σαν σε στήλη, ώστε ο επίβουλος χρόνος να μην παρασύρη την μνήμη” Επειδή ο καρπός της πίστεως είναι πιο δυνατός. «Και εξελθών εκείθεν ο Ιησούς», λέγει, «ήλθεν εις τα μέρη Τύρου και Σιδώνος».
Ο Θεός παρευρίσκεται παντού, και κανένας τόπος δεν ετόλμησε να τον περιορίση. Και επειδή είναι κατά φύσιν αόρατος, επιβεβαιώνει την παρουσία του σ’ εκείνους που τον έβλεπαν, προβάλλοντας τον ναό που ενεδύθη προς χάριν μας. Ήλθε στα μέρη της Τύρου και της Σιδώνος, στα παλαιά καταγώγια των δαιμόνων, στις περιοχές των ειδώλων, στις χώρες της ειδωλολατρίας, στο αντικείμενο της κατηγορίας των Προφητών.

Ασπασία μία αφανής αγία


Σε μια κωμόπολη της βορείου Ελλάδος ζούσε μια κοπέλα τυφλή , ονόματι Ασπασία. Ήταν ορφανή, πολύ φτωχή και εγκαταλελειμμένη απ’ όλους γι’ αυτό και μεγάλωσε χωρίς να μπορέση να μάθη γράμματα.
Ήταν περίπου 18-20 ετών , όταν πέρασε κάποιος ιεροκήρυκας της μητροπολιτικής περιφερείας και την είδε, την πήρε μαζί του και την έβαλε στη Σχολή Τυφλών στη Θεσσαλονίκη κι έτσι έμαθε ανάγνωσι δια της αφής κατά το σύστημα των τυφλών. Εν συνεχεία, αφού έμαθε καλώς να διαβάζη, της χάρισε και μια Καινή Διαθήκη , γραμμένη στην ίδια γλώσσα, στη γλώσσα των τυφλών.

Άρχισε λοιπόν η κοπέλα να τη διαβάζη ψηλαφώντας τη με τα δάχτυλα. Κι όσο τη μελετούσε, τόσο και μάθαινε τι ήταν ο Χριστός και τι έκανε γι’ αυτήν προσωπικά καθώς και για ολόκληρο τον κόσμο. Και όσο μάθαινε, τόσο γαλήνευε και τόσο ειρήνευε η ταραγμένη της καρδιά.

Τι πρέπει να κάνουμε, όταν είμαστε πληγωμένοι.. Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου


Όταν βρίσκεσαι πληγωμένος, επειδή έπεσες σε κάποιο αμάρτημα λόγω αδυναμίας σου ή καμιά φορά με τη θέλησή σου μη δειλιάσεις· ούτε να ταραχθείς γι’ αυτό, αλλά αφού επιστρέψεις αμέσως στον Θεό, μίλησε έτσι: «Βλέπε, Κύριέ μου· έκανα τέτοια πράγματα, σαν τέτοιος που είμαι· ούτε ήταν δυνατό να περίμενες και τίποτε άλλο από εμένα τον τόσο κακοπροαίρετο και αδύνατο, παρά ξεπεσμό και γκρέμισμα».

Και ευχαρίστησέ τον και αγάπησέ τον περισσότερο παρά ποτέ, θαυμάζοντας την τόσο μεγάλη ευσπλαχνία του, διότι μολονότι λυπήθηκε από σένα, πάλι σου δίνει το δεξί του χέρι και σε βοηθάει, για να μη ξαναπέσεις στην αμαρτία· τελευταία, πες με μεγάλο θάρρος στη μεγάλη ευσπλαχνία του: «Εσύ, Κύριέ μου, συγχώρησέ με και μην επιτρέψεις στο εξής να ζω χωρισμένος από σένα, ούτε να απομακρυνθώ ποτέ, ούτε να σε λυπήσω πλέον».

Και κάνοντας έτσι, μη σκεφτείς αν σε συγχώρεσε, διότι αυτό δεν είναι τίποτε άλλο, παρά υπερηφάνεια, ενόχληση του νου, χάσιμο του καιρού και απάτη του διαβόλου, χρωματισμένη με διάφορες καλές προφάσεις. Γι’ αυτό, αφήνοντας τον εαυτό σου ελεύθερο στα ελεήμονα χέρια του Θεού, ακολούθησε την άσκησή σου, σαν να μην είχες πέσει.

Το Ευαγγέλιο της Κυριακής. ΙΖ΄ Ματθαίου.Της Χαναναίας.


Το Ευαγγέλιο της Κυριακής,
η απόδοσή του στην νεοελληνική
***
Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο
Κεφ.  15, χωρίο 21 έως χωρίο 28
Θεραπεία μιᾶς ἐθνικῆς κόρης

ΙΕ΄  21 Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ ἐξελθὼν ἐκεῖθεν ὁ ᾿Ιησοῦς ἀνεχώρησεν εἰς τὰ μέρη Τύρου καὶ Σιδῶνος. 22 καὶ ἰδοὺ γυνὴ Χαναναία ἀπὸ τῶν ὁρίων ἐκείνων ἐξελθοῦσα ἐκραύγαζεν αὐτῷ λέγουσα· ἐλέησόν με, Κύριε, υἱὲ Δαυῒδ· ἡ θυγάτηρ μου κακῶς δαιμονίζεται. 23 ὁ δὲ οὐκ ἀπεκρίθη αὐτῇ λόγον. καὶ προσελθόντες οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ ἠρώτων αὐτὸν λέγοντες· ἀπόλυσον αὐτήν, ὅτι κράζει ὄπισθεν ἡμῶν. 24 ὁ δὲ ἀποκριθεὶς εἶπεν· οὐκ ἀπεστάλην εἰ μὴ εἰς τὰ πρόβατα τὰ ἀπολωλότα οἴκου ᾿Ισραήλ. 25 ἡ δὲ ἐλθοῦσα προσεκύνησεν αὐτῷ λέγουσα· Κύριε, βοήθει μοι. 26 ὁ δὲ ἀποκριθεὶς εἶπεν· οὐκ ἔστι καλὸν λαβεῖν τὸν ἄρτον τῶν τέκνων καὶ βαλεῖν τοῖς κυναρίοις. 27 ἡ δὲ εἶπε· ναί, Κύριε· καὶ γὰρ τὰ κυνάρια ἐσθίει ἀπὸ τῶν ψυχίων τῶν πιπτόντων ἀπὸ τῆς τραπέζης τῶν κυρίων αὐτῶν. 28 τότε ἀποκριθεὶς ὁ ᾿Ιησοῦς εἶπεν αὐτῇ· ὦ γύναι, μεγάλη σου ἡ πίστις! γενηθήτω σοι ὡς θέλεις. καὶ ἰάθη ἡ θυγάτηρ αὐτῆς ἀπὸ τῆς ὥρας ἐκείνης.

ΑΠΟΔΟΣΗ

Εκείνο τον καιρό, αφού βγήκε ο Ιησούς από τα μέρη εκείνα (της Γαλιλαίας), αναχώρησε στα μέρη της Τύρου και Σιδώνος. Και να μια γυναίκα Χαναναία από εκείνη την περιοχή βγήκε και φώναζε: «Ελέησε με, Κύριε, υιέ του Δαβίδ.

Όσιος Θεόδωρος Εδέσσης, "100 ψυχωφελή κεφάλαια". Μέρος Δ΄


76. Εκείνος που μαραίνει το άνθος της σάρκας με την άσκηση, και κόβει κάθε θέλημά της, αυτός φέρει στη θνητή σάρκα του τα στίγματα του Χριστού.

77. Οι κόποι της ασκήσεως καταλήγουν στην ανάπαυση της απάθειας, ενώ οι διάφορες απολαύσεις οδηγούν στα πάθη της ατιμίας.

78. Μη λογαριάζεις τα πολλά χρόνια που έχεις στη μοναχική ζωή, ούτε να αιχμαλωτιστείς από την καύχηση ότι υπέμεινες την έρημο και τη σκληρότητα των αγώνων, αλλά να έχεις στο νου σου το λόγο του Κυρίου, ότι είσαι ενας άχρηστος δούλος, και ότι δεν εκπλήρωσες ακόμα τις εντολές.
 Πράγματι, ενόσω βρισκόμαστε στον παρόντα βίο, δεν έχομε ακόμη ανακληθεί από την εξορία, αλλ' ακόμη καθόμαστε στον ποταμό της Βαβυλώνας, ακόμη ταλαιπωρούμαστε φτιάχνοντας πλίθους στην Αίγυπτο και δεν είδαμε ακόμη τη γη της επαγγελίας. Επειδή δεν ξεντυθήκαμε ακόμη τον παλαιό άνθρωπο, ο οποίος φθείρεται από τις απατηλές επιθυμίες, ούτε φορέσαμε την εικόνα του επουρανίου, αλλά φορούμε ακόμη την εικόνα του χοϊκού.
Δεν έχομε λοιπόν λόγο καυχήσεως, αλλά πρέπει να χύνομε δάκρυα και να παρακαλούμε το Θεό, ο οποίος μπορεί να μας σώσει από την άθλια δουλεία του πικρότατου Φαραώ, να μας βγάλει από τη φοβερή τυραννία και να μας εισαγάγει στην καλή γη της επαγγελίας, για να αναπαυθούμε στον άγιο τόπο του Θεού και να βρεθούμε στα δεξιά της μεγαλοσύνης του Υψίστου.